wydarzenia ekonomia/biznes/finanse energetyka

Amerykańskie inspiracje dla rozwoju GreenEvo

27.11.2014 | Headlines

Wspólne projekty, inwestycje czy przedsięwzięcia, a także perspektywy i możliwości dwustronnej współpracy były przedmiotem dyskusji i spotkań podczas Polsko-Amerykańskiego Tygodnia Innowacji (PATI). Wydarzenia w ramach PATI odbywały się w dniach 17-21 listopada w Los Angeles oraz San Francisco. W gronie ponad 200 podmiotów uczestniczących w największej w polskiej historii misji gospodarczej znaleźli się przedstawiciele partnera PATI – Ministerstwo Środowiska promujące „GreenEvo - Akcelerator Zielonych Technologii” wraz z firmami – Laureatami  tego programu.

Głównym celem Polsko-Amerykańskiego Tygodnia Innowacji było pogłębienie polsko-amerykańskiej współpracy w dziedzinie innowacji. Podczas szeregu debat, konferencji i spotkań o charakterze biznesowym i naukowym prelegenci poruszali takie tematy, jak innowacje w przemyśle kreatywnym, sektorze finansowym i płatniczym, biomedycynie, sektorze IT i ICT, a także w energetyce czy sektorze zielonych technologii. Tym dwóm ostatnim zagadnieniom poświęcony został panel „Smart Energy and Green Solutions” podczas inaugurującego PATI Forum Innowacji, które 17 listopada odbyło się w Los Angeles. W trakcie panelu Agnieszka Kozłowska-Korbicz, koordynator GreenEvo zaprezentowała słuchaczom założenia i osiągnięcia programu wspierającego polskie zielone technologie.

- Mniej więcej 6 lat temu, po konferencji klimatycznej Narodów Zjednoczonych COP14, dokonaliśmy  dokładnej analizy polskiego rynku zielonych technologii. Dzięki naszym badaniom dowiedzieliśmy się, że polskie firmy z tego sektora tworzą wiele naprawdę innowacyjnych rozwiązań. W większości były to bardzo małe przedsiębiorstwa, zatrudniające 5 do 10 osób. Byliśmy przekonani, że warto te firmy wspierać, promując ich technologie i ucząc jak wychodzić na rynki zagraniczne. W ten sposób narodził się projekt GreenEvo, który dziś wspiera już 62 polskie zielone technologie – mówiła Agnieszka Kozłowska-Korbicz.

Podczas Polsko-Amerykańskiego Tygodnia Innowacji firmy GreenEvo nie tylko prezentowały swoje technologie w trakcie paneli dyskusyjnych, ale miały także okazję osobiście zapoznać się z przykładami amerykańskiej innowacyjności. Przedstawiciele polskiej delegacji uczestniczyli w wizytach studyjnych m.in. w siedzibach takich firm, jak: LA Cleantech Incubator, Metropolitan Water District, Laurence Livermore National Laboratory, CA Technologies czy Google.

- Będąc w Dolinie Krzemowej, kolebce światowej innowacyjności, mamy okazję nie tylko prezentować swoje technologie i rozwiązania potencjalnym partnerom, ale także nauczyć się czegoś nowego od Amerykanów. Możemy czerpać inspiracje do dalszego rozwoju naszych pomysłów i kreatywności, poprzez nowoczesne techniki, jak np. design thinking, które będą stymulowały rozwój innowacji w naszym programie, a tym samym w polskiej gospodarce – powiedziała Agnieszka Kozłowska-Korbicz.

Polsko-Amerykański Tydzień Innowacji był wydarzeniem organizowanym przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych RP we współpracy z szeregiem instytucji, firm i innych podmiotów mających na celu promocję polskiej innowacyjności w różnych obszarach. Jednym z partnerów instytucjonalnych PATI było Ministerstwo Środowiska RP.

informacje o firmie

Headlines Porter Novelli istnieje na polskim rynku od 18 lat, a od 8 działa w globalnej sieci Porter Novelli. Firma jest Członkiem-Założycielem Związku Firm Public Relations (ZFPR), zdobywcą trzech złotych Spinaczy, laureatem konkursu IPRA oraz zwycięzcą SABRE Awards. Od wielu lat firma odnosi sukcesy w tworzeniu i realizacji kampanii dla klientów m.in. z branży farmaceutycznej i ochrony zdrowia, finansów oraz sektora publicznego.

informacje o firmie

Headlines Porter Novelli istnieje na polskim rynku od 18 lat, a od 8 działa w globalnej sieci Porter Novelli. Firma jest Członkiem-Założycielem Związku Firm Public Relations (ZFPR), zdobywcą trzech złotych Spinaczy, laureatem konkursu IPRA oraz zwycięzcą SABRE Awards. Od wielu lat firma odnosi sukcesy w tworzeniu i realizacji kampanii dla klientów m.in. z branży farmaceutycznej i ochrony zdrowia, finansów oraz sektora publicznego.