handel towary konsumpcyjne

Dlaczego warto zwracać uwagę na opakowania produktów spożywczych?

26.11.2014 | Nestlé Polska S.A.

Opakowania produktów spożywczych pełnią bardzo wiele funkcji – gwarantują utrzymanie wysokiej jakości produktu, zabezpieczają go przed zepsuciem, utrzymują smak, a ich dobrze dobrana wielkość sprawia, że nie marnujemy jedzenia. Opakowanie to przede wszystkim podstawowe źródło informacji o produkcie.

Jednym z priorytetów Nestlé jest przejrzysta informacja o produktach, dzięki której konsument może dokonywać bardziej świadomych wyborów żywieniowych. Nestlé od lat zachęca konsumentów, by czytali informacje na etykietach produktów, w których zawarte są rzetelne informacje o ich składzie i wartościach odżywczych. Ponadto w ramach specjalnie stworzonego Kompasu Żywieniowego umieszczane są dodatkowe informacje o zasadach zbilansowanej diety i innych ciekawostkach związanych z tematyką żywienia. Kompas Żywieniowy to część strategii Tworzenia Wspólnej Wartości (ang. Creating Shared Value, CSV), czyli społecznej odpowiedzialności biznesu w ujęciu Nestlé. Kompas Żywieniowy jest częścią opakowania, na którym konsumenci mogą znaleźć tabelę wartości odżywczych, a także dowiedzieć się więcej o produkcie, jego miejscu w zbilansowanej diecie czy zasadach prawidłowego żywienia, czytając informacje umieszczone w polach „Warto wiedzieć” i „Warto porozmawiać”. To także zaproszenie do bezpośredniej rozmowy – właśnie w Kompasie Żywieniowym w polu „Warto porozmawiać” znajduje się informacja jak można skontaktować się z Serwisem Konsumenta, aby dowiedzieć się więcej o roli produktu w diecie i wyrazić swoją opinię. W polu tym jest umiejscowiony także QR code, który po zeskanowaniu przenosi do strony internetowej zawierającej rozbudowaną informację o produkcie.

Każda znajdująca się na etykiecie produktów Nestlé tabela wartości odżywczych będąca elementem Kompasu Żywieniowego zawiera obowiązkową informację o zawartości energii i najważniejszych składników odżywczych w przeliczeniu na 100g lub 100ml produktu. Dla wygody konsumentów podajemy również wszystkie wartości w przeliczeniu na 1 porcję produktu. Dodatkowo na opakowaniach produktów pojawia się dobrowolny system znakowania żywności RWS (Referencyjna Wartość Spożycia) pomocy przy samodzielnej ocenie wartości odżywczych danego produktu. Oznakowanie RWS znajduje się na 100 proc. opakowań produktów Nestlé.

Poza informacją bardzo ważna jest odpowiednia porcja możliwa do spożycia i opakowanie, które nie wpływa negatywnie na środowisko lub np. Nestlé od lat pracuje nad udoskonaleniem swoich opakowań w zakresie zmniejszania ich wagi. Szkło w słoiku majonezu WINIARY 250g waży teraz o 5g mniej niż w 2012 roku. Dzięki tej jednej operacji w dziale kulinariów WINIARY w 2013 roku zaoszczędziły aż 39 ton szkła! Zmniejszone zostały także opakowania WINIARY Ziarenka Smaku – zależnie od wielkości od 6,5% do 8%. Mniej opakowań to lżejsze siatki z zakupami, więcej wolnego miejsca w kuchennych szafkach, a także mniejsza emisja CO2 w transporcie (więcej opakowań mieści się na palety transportowe)

W Nestlé wychodzimy z założenia, że nie tylko kształt, kolor czy faktura są wyznacznikami dobrego opakowania. Dla nas dobre opakowanie to opakowanie bezpieczne, gwarantujące smaczny i produkt. Dążymy do zmniejszania masy i ilości materiałów wykorzystywanych do pakowania. Zapraszam do przeczytania rozdziałów poświęconych opakowaniom oraz edukacji żywieniowej w nowym interaktywnym Raporcie Tworzenia Wspólnej Wartości dostępnym online na www.raportnestle.pl. Każdy znajdzie tam wiele ciekawych informacji w przejrzystej, prostej formie, zilustrowanej grafami i zapadającymi w pamięć obrazkami powiedziała Iwona Konstanty, Młodszy Kierownik ds. CSV w Nestle Polska S.A.

Nowy cyfrowy Raport Nestlé w Polsce w zakresie Tworzenia Wspólnej Wartości jest już dostępny na www.raportnestle.pl oraz fanpage’u Nestlé na Facebooku. Raport został zgłoszony do udziału w konkursie na najlepszy raport społeczny w Polsce – Raporty Społeczne 2014. Pierwszy raport Nestlé za lata 2008-2011 wybrano najlepszym debiutem wśród raportów w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu. Nestlé serdecznie zaprasza wszystkich internautów do czytania raportu, dzielenia się opinią oraz głosowania na stronie konkursu: raportyspołeczne.pl.

 

informacje o firmie

O Nestlé

Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i 90 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA, MANHATTAN oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 9 lokalizacjach. W 2013 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła 3,4 mld zł.

informacje o firmie

O Nestlé

Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i 90 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA, MANHATTAN oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 9 lokalizacjach. W 2013 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła 3,4 mld zł.