zainteresowania/hobby kultura/sztuka/rozrywka sprawy społeczne

Co dostarcza facetom jakościowych przeżyć?

15.12.2025 | Prezentmarzeń

Najwięcej radości lub satysfakcji dostarcza mężczyznom udział w sportach ekstremalnych (37%). Najbardziej jakościowym hobby dla mężczyzn jest motoryzacja (F1) jak odpowiedział co trzeci facet. Dla co drugiego mężczyzny najbardziej przyciągającym czynnikiem do sportów motoryzacyjnych jest adrenalina (54%).

Jak wynika z badania Formula Drive "Co dostarcza facetom jakościowych przeżyć?" najbardziej spełnione i zadowolone z życia są osoby angażujące się w pasje i hobby (35%). Spędzanie czasu z rodziną i przyjaciółmi jest również ważne (29 głosów), a osiąganie celów zawodowych (21%) i pomaganie innym (15%) są mniej popularnymi wyborami.

Najwięcej radości lub satysfakcji dostarcza mężczyznom udział w sportach ekstremalnych (37%). Kolejno popularne są uprawianie sportu i podróżowanie, oba po 25%. Tworzenie sztuki, gotowanie, czytanie książek, medytacja i joga uzyskały mniej głosów. Najchętniej wybieraną kategorią sportów są te "za kierownicą" (36%), a następnie sporty ekstremalne (32%). Sporty w powietrzu (20%) i w wodzie (12%) są mniej popularne wśród respondentów.

Faceci uważają karierę zawodową za "ważną" (37%). Dla 35% osób kariera jest "umiarkowanie ważna", a 19 osób uważa ją za "bardzo ważną". Tylko 9% osób stwierdziło, że kariera jest "niezbyt ważna" w kontekście ogólnego szczęścia.

Mężczyźni czują się docenieni przez "drobne gesty" jak wskazał co 31% respondent. Wyrazy uznania oraz pomoc i wsparcie uzyskały identyczną ilość głosów (po 25%), a najmniej popularne było poczucie docenienia przez czas spędzany razem (19%). Towarzystwo innych jest preferowane przez 23% ankietowanych, natomiast 20% respondentów uważa, że jest ono ważne, ale chwile w samotności są niezbędne.

Kluczową wartością w życiu jest "rozwój osobisty" (36%). Następnie uplasowała się rodzina (28%), a szacunek (19%) oraz uczciwość (17%) są mniej istotne wśród męskich wartości. Lepsza organizacja czasu oraz zdrowszy styl życia obstają na kolejnym miejscu (po 25%), a "więcej czasu dla siebie" jest najmniej popularną odpowiedzią (15%).

Najbardziej jakościowym hobbym dla mężczyzn jest motoryzacja (F1) jak odpowiedział co 3 facet, następnie "sporty ekstremalne" (27% osób). Podróżowanie ma 21% odpowiedzi, a "tenis" i "golf" są mniej popularne, uzyskując odpowiednio 15% i 5% głosów. Wśród sportów motoryzacyjnych, na pierwszym miejscu znajdują się "wyścigi samochodowe" (42%). Kolejne to "drifting" (34%), "motocross" (13%) i "rajdy terenowe" (11% głosów).

Dla co drugiego faceta najbardziej przyciągającym czynnikiem do sportów motoryzacyjnych jest adrenalina (54%). To główny motywator.  Wyjątkowe doświadczenia zdobyły 21 głosów, a "technika jazdy" (16%). Aż 74% męskich respondentów uczestniczy w takich wydarzeniach kilka razy w roku. Mężczyźni czują się spełnieni w męskim hobby dzięki rozwojowi umiejętności (33%). Lubią uczestnictwo w ekscytujących wydarzeniach (27%), oraz osiąganie wyników( 25%). "Czas spędzany z innymi uzyskał najniższą liczbę głosów (15%). - mówi Wiktoria Pieńkosz z Formula Drive i Prezentmarzeń.

Sporty motoryzacyjne wpływają na życie osobiste poprzez dostarczanie radości (46%), a także uczą dyscypliny (24%), rozwijają kreatywność  (21%), a także wzmacniają relacje (9%). Ulubionymi miejscami do uprawiania sportów motoryzacyjnych są tory wyścigowe (53%), następnie tereny off-road (22%). Najmniej popularne są miejskie zloty i festiwale (9%).

Przyszłość hobby w obszarze sportów motoryzacyjnych jak wskazuje zdecydowana większość osób (84%) to rozwój umiejętności jako priorytet. Dołączeniem do klubu motoryzacyjnego  ma tylko 10% głosów, a uczestnictwo w zawodach 5% głosów.  

Badanie „Co dostarcza facetom jakościowych przeżyć?” zostało zrealizowane przez Formula Drive w listopadzie 2025 r.,  N = 635, metodą CAWI

kontakt dla mediów
Dyrektor zarządzający, Innovation PR
Małgorzata Dębska

m.debska@innovationpr.pl

tel: +48 662 150 880

informacje o firmie

załączniki

kontakt dla mediów
Dyrektor zarządzający, Innovation PR
Małgorzata Dębska

m.debska@innovationpr.pl

tel: +48 662 150 880

informacje o firmie