transport turystyka/wypoczynek

Hit sezonu: Polacy pokochali Maltę

11.12.2025 | eSky.pl

Malta od lat urzeka Polaków swoją niepowtarzalną mieszanką historii, śródziemnomorskiego klimatu i niezwykłego uroku, który trudno znaleźć gdziekolwiek indziej. To niewielkie państwo położone na krystalicznie błękitnych wodach Morza Śródziemnego stało się w 2025 r. drugim najchętniej wybieranym kierunkiem przez użytkowników eSky. W 2 lata liczba klientów, którzy polecieli na Maltę, wzrosła aż o 1283 proc. 

Malta zachwyca na każdym kroku. Wąskie, złociste uliczki Valletty, wpisanej na listę UNESCO, tworzą labirynt pełen barw, zapachów i dźwięków, które przenoszą podróżnych wprost do czasów rycerzy Zakonu Maltańskiego. Mdina, nazywana „Cichym Miastem”, zachwyca spokojem i atmosferą, która pozwala choć na chwilę zatrzymać się w biegu codzienności. Klify Dingli, jedne z najwyższych w Europie, oraz niezwykłe formacje skalne na Gozo przypominają, jak spektakularna potrafi być natura na tak małym skrawku lądu.

Malta to absolutny hit sprzedażowy. W 2025 r. była drugą najchętniej wybieraną destynacją przez naszych użytkowników, a w przyszłości może stać się nawet numerem 1. W tym roku odnotowaliśmy już ponad 112 proc. wzrost liczby klientów r/r, którzy wybrali się na Maltę oraz aż 1283 proc. w porównaniu do 2023 r. Ta wyjątkowa wyspa przyciąga o każdej porze roku. Kiedy najlepiej lecieć na Maltę? Użytkownicy eSky.pl najchętniej wybierają ją na kilkudniowy city break w miesiącach zimowych. Temperatura do 20 stopni, słońce i wyjątkowa atmosfera bez tłumu turystów tworzą niesamowity klimat, który sprawia, że turyści zakochują się w Malcie od pierwszego wejrzenia – mówi Hubert Choroszewski, Media & Partnership Director w eSky Group

W 2025 roku, blisko 20 proc. wszystkich rezerwacji w eSky to podróże na Maltę. Wśród miast, które odwiedzają klienci internetowego biura podróży, dominują Qawra, Mellieha i Sliema. Tak wysokie wyniki sprzedażowe to efekt coraz szerszej promocji Malty w Polsce. eSky.pl od lat współpracuje z regionalnym biurem Maltańskiej Organizacji Turystycznej w Warszawie, które odpowiada za budowanie marki tego wyspiarskiego kraju. Każdego roku dedykowana kampania sprawia, że rośnie liczba turystów, wyruszających z Polski na Maltę. 

Współpraca z eSky Group okazała się niezwykle wartościowa. Dzięki wspólnym inicjatywom marketingowym biura Maltańskiej Organizacji Turystycznej w Warszawie oraz kampaniom medialnym realizowanym z eSky osiągnęliśmy imponujące wyniki sprzedaży pakietów wyjazdowych na Maltę - szczególnie w okresie od listopada 2025 do marca 2026 r. Ogromna liczba miejsc oferowanych przez linie lotnicze obsługujące połączenia na Maltę również odegrała kluczową rolę, umożliwiając nam osiągnięcie tak znakomitych rezultatów – podkreśla John Mary Attard, regionalny dyrektor biura Maltańskiej Organizacji Turystycznej w Warszawie.

W 2026 roku eSky Group spodziewa się dalszego wzrostu liczby klientów, którzy planują loty na Maltę. To kierunek, który łączy historię, wyjątkową kuchnię i zapierający dech w piersiach krajobraz. Jest miejscem idealnym na city break i dłuższe wakacje, zarówno dla par jak i całych rodzin. 

kontakt dla mediów
Marcin Starkowski
Group PR Manager, Grupa eSky
Marcin Starkowski

marcin.starkowski@esky.com

tel: +48 600 319 818

Mateusz Dul
Senior PR Specialist, eSky.pl
Mateusz Dul

mateusz.dul@esky.com

tel: +48 781 010 873

informacje o firmie
kontakt dla mediów
Marcin Starkowski
Group PR Manager, Grupa eSky
Marcin Starkowski

marcin.starkowski@esky.com

tel: +48 600 319 818

Mateusz Dul
Senior PR Specialist, eSky.pl
Mateusz Dul

mateusz.dul@esky.com

tel: +48 781 010 873

informacje o firmie