Pomaganie, które łączy. Wolontariat pracowniczy Procter & Gamble oczami jego uczestników
Międzynarodowy Dzień Wolontariusza, obchodzony 5 grudnia, to wyjątkowe święto ludzi, którzy bezinteresownie działają na rzecz innych. To także doskonała okazja, by podkreślić rolę, jaką wolontariat pełni w Procter & Gamble. Firma, której marki towarzyszą polskim rodzinom w ich codziennych obowiązkach, sprawia, że pomaganie jest jeszcze łatwiejsze - jej pracownicy otrzymują dwa pełnopłatne dni na działania w dobrej sprawie.
Procter & Gamble ułatwia wykonywanie codziennych obowiązków swoim konsumentom. Dzięki pieluszkom Pampers dbanie o higienę niemowląt jest łatwiejsze, Ariel zapewnia doskonałą czystość odzieży, a Fairy pomaga skutecznie i szybko umyć naczynia.
W Polsce 5000 pracowników firmy, zatrudnionych w biurach, fabrykach oraz centrach usługowych, aktywnie uczestniczy w lokalnych inicjatywach oraz akcjach charytatywnych, udzielając wsparcia tam, gdzie jest ono najbardziej potrzebne.
P&G wspiera te inicjatywy na różne sposoby: pracownicy mogą uczestniczyć w programach korporacyjnych lub wybrać własny sposób niesienia pomocy. Ułatwieniem są dwa dodatkowe, płatne dni przeznaczone specjalnie na działalność wolontariacką. Możliwość ta cieszy się wśród pracowników dużą popularnością – korzystają z niej osoby z wielu działów i pracujące na różnych szczeblach.
Martyna: „Udział w programie tworzenia Szkolnych Parków Kieszonkowych był dla mnie niezwykłą okazją, by zrobić coś dobrego dla lokalnej społeczności”
Program Szkolnych Parków Kieszonkowych nie byłby możliwy bez zaangażowania wolontariuszy firmy. Razem z uczniami i ekspertami z Dotlenienig.org zmieniają niezagospodarowane przestrzenie na terenach warszawskich szkół w zielone enklawy - miejsca do zabawy, nauki, odpoczynku oraz przebywania w otoczeniu natury.
„Udział w programie tworzenia Szkolnych Parków Kieszonkowych był dla mnie niezwykłą okazją, by zrobić coś dobrego dla lokalnej społeczności. Przede wszystkim mogłam poznać tych, którym pomagam i podziwiać ich entuzjazm, z jakim podchodzą do dbania o swoje otoczenie. Super, że mogliśmy razem stworzyć coś dobrego.” – mówi Martyna Komorowska-Jarosz, na co dzień pracująca w dziale prawnym.
Agata: „Udział w tym projekcie był świetną okazją, aby sprawdzić się w innych rolach”
Procter & Gamble angażuje się w poprawę warunków życia rodzin w trudnej sytuacji materialnej, współpracując w tym zakresie z organizacją Habitat for Humanity. Podobnie jak w pozostałych projektach, swoją cegiełkę – dosłownie i w przenośni – dokładają wolontariusze P&G - w akcje remontowe często włącza się cały zespół.
„Udział w tym projekcie był świetną okazją, aby sprawdzić się w innych rolach. Na co dzień współpracujemy ze sobą przy kampaniach reklamowych czy sprzedażowych, a teraz mieliśmy szansę sprawdzić się jako zespół w innym otoczeniu i lepiej się poznać. Cieszę się, że mogliśmy skorzystać z dni przeznaczonych na wolontariat. To doświadczenie zmotywowało mnie, aby częściej angażować się w podobne inicjatywy” – mówi Agata Kozdroń, dyrektor w dziale sprzedaży.
Jakub: „Hackathon uświadomił mi, jak wiele dobrego możemy zrobić dla organizacji charytatywnych”
Działania i akcje, w których biorą udział wolontariusze P&G, mają różne oblicza. Niektóre inicjatywy wymagają wykorzystania specjalistycznej wiedzy i umiejętności. Przykładem jest organizowany co roku hackathon, w ramach którego pracownicy P&G z warszawskiego centrum IT mają okazję wykorzystać swoje doświadczenie, by opracować rozwiązania dla konkretnej instytucji lub organizacji niosącej pomoc.
„Hackathon organizowany przez P&G Tech Hub w Warszawie uświadomił mi, jak wiele dobrego możemy zrobić dla organizacji charytatywnych. Stworzenie systemu do zarządzania darowiznami nie było aż tak trudnym zadaniem dla całego zespołu, gdy poczuliśmy, że możemy pomóc Fundacji Krwinka i choć trochę odwdzięczyć się za to, co robią na co dzień. Wspaniałe wyzwanie, serdeczni ludzie i możliwość nauki w słusznym celu – to najlepsze podsumowanie hackathonu i pracy w P&G.” – mówi Jakub Szymankiewicz, jeden z uczestników hackathonu.
Piotr: „To część naszej przedświątecznej tradycji, ale także doskonała okazja by przekazać jej, jak ważne jest pomaganie innym”
Jedną z okazji do pomagania jest „Choinka Marzeń”. Od blisko 25 lat wolontariusze P&G spełniają świąteczne marzenia dzieci mieszkających w najbliższej okolicy siedziby firmy. Piotr Twarowski bierze udział w tej akcji niemal od początku – a dokładnie od ponad 10 lat. W spełnianiu marzeń dzieci z Targówka towarzyszy mu córka. - „Wspólnie wybieramy prezenty i je pakujemy. To część naszej przedświątecznej tradycji, ale także doskonała okazja by przekazać jej, jak ważne jest pomaganie innym.” – mówi Piotr.
Pracownicy niosą pomoc tam, gdzie jest potrzebna
W wolontariacie chodzi też czasami o to, by szybko zareagować na pojawiające się potrzeby i pospieszyć z pomocą tam, gdzie jest ona najbardziej potrzebna. W biurze P&G wolontariusze często organizują zbiórki odzieży dla potrzebujących, szykują kanapki dla Fundacji „Daj Herbatę” oraz prowadzą świąteczne kiermasze, z których dochód przeznaczany jest na cele charytatywne.
Jedno jest pewne: energia, empatia i zaangażowanie pracowników przekładają się na konkretne efekty: od Parków Kieszonkowych w szkołach i odnowionych mieszkań, po narzędzia cyfrowe dla organizacji charytatywnych i spełnione marzenia najmłodszych w święta. To właśnie oni realizują filozofię koncernu, sprawiając że wielu ludziom żyje się łatwiej.
kontakt dla mediów
Kinga Jeż
kinga.jez@mslgroup.com
tel: 690457529
informacje o firmie
O P&G:
Szerokie portfolio wiodących marek P&G cieszy się zaufaniem konsumentów na całym świecie. Znajdują się w nim m.in.: Always®, AmbiPur®, Ariel®, Fairy®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Oral-B®, Old Spice®, Pampers®, Pantene®, Swiffer®, Vizir®, Vicks®. P&G prowadzi działalność w około 70 krajach. Zapraszamy na stronę http://www.pg.com, aby dowiedzieć się więcej o firmie P&G i jej markach.
Polska odgrywa istotną rolę dla globalnego funkcjonowania P&G. Zlokalizowane w Polsce fabryki – pieluszek Pampers w Warszawie, kosmetyków w Aleksandrowie Łódzkim oraz największa na świecie fabryka maszynek i ostrzy Gillette - mają kluczowe znaczenie dla firmy. Warszawskie Biuro Główne P&G jest częścią regionalnej struktury Central Europe, która obsługuje blisko 120 milionów konsumentów. W Polsce zlokalizowano również centra usług, które wspierają jednostki spółki na całym świecie. Globalne Centrum Usług Biznesowych P&G w Warszawie (GBS) specjalizuje się w tworzeniu narzędzi i systemów wspomagających identyfikację produktów, planowanie łańcucha dostaw oraz rozwiązania w zakresie Business Intelligence i tzw. Big Data. Otwarte w 2013 roku Europejskie Centrum Planowania i Logistyki (SNH) w Warszawie zajmuje się kompleksowym zarządzaniem łańcuchami dostaw na obszarze Europy.
kontakt dla mediów
Kinga Jeż
kinga.jez@mslgroup.com
tel: 690457529
informacje o firmie
O P&G:
Szerokie portfolio wiodących marek P&G cieszy się zaufaniem konsumentów na całym świecie. Znajdują się w nim m.in.: Always®, AmbiPur®, Ariel®, Fairy®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Oral-B®, Old Spice®, Pampers®, Pantene®, Swiffer®, Vizir®, Vicks®. P&G prowadzi działalność w około 70 krajach. Zapraszamy na stronę http://www.pg.com, aby dowiedzieć się więcej o firmie P&G i jej markach.
Polska odgrywa istotną rolę dla globalnego funkcjonowania P&G. Zlokalizowane w Polsce fabryki – pieluszek Pampers w Warszawie, kosmetyków w Aleksandrowie Łódzkim oraz największa na świecie fabryka maszynek i ostrzy Gillette - mają kluczowe znaczenie dla firmy. Warszawskie Biuro Główne P&G jest częścią regionalnej struktury Central Europe, która obsługuje blisko 120 milionów konsumentów. W Polsce zlokalizowano również centra usług, które wspierają jednostki spółki na całym świecie. Globalne Centrum Usług Biznesowych P&G w Warszawie (GBS) specjalizuje się w tworzeniu narzędzi i systemów wspomagających identyfikację produktów, planowanie łańcucha dostaw oraz rozwiązania w zakresie Business Intelligence i tzw. Big Data. Otwarte w 2013 roku Europejskie Centrum Planowania i Logistyki (SNH) w Warszawie zajmuje się kompleksowym zarządzaniem łańcuchami dostaw na obszarze Europy.