środowisko naturalne/ekologia sprawy społeczne turystyka/wypoczynek

Społeczna odpowiedzialność w praktyce: lokalne inicjatywy hotelu Metropolo by Golden Tulip w Krakowie

26.11.2025 | Louvre Hotels

Przykład Metropolo by Golden Tulip w Krakowie pokazuje, że hotel zrzeszony w globalnej sieci może łączyć biznes z wrażliwością społeczną i zaangażowaniem w życie lokalnej społeczności. Aktywna troska o miejscową przyrodę, zwierzęta i ludzi, będąca wyrazem przemyślanej strategii CSR, ale wyrastająca też z potrzeby serca dyrekcji i pracowników, staje się wyróżnikiem marki, której ufają nie tylko klienci i partnerzy biznesowi, lecz także – sąsiedzi.

W harmonii z lokalną przyrodą

Cena i lokalizacja to niezmiennie najważniejsze elementy, na które zwracają uwagę konsumenci przy wyborze hotelu. Stale wzrasta jednak liczba podróżnych kierujących się również innymi czynnikami, takimi jak chociażby wpływ działalności danego obiektu na środowisko. – Z przekonania, ale też po to, by wyjść naprzeciw oczekiwaniom wielu naszych gości, którzy na co dzień są „eko” i nie chcą zmieniać swoich przyzwyczajeń na czas podróży, wprowadzamy przyjazne naturze rozwiązania, takie jak wielorazowe karafki w pokojach, farma fotowoltaiczna na dachu hotelu czy nasze oczko w głowie: przyhotelowa pasieka – opowiada Piotr Jarząbek, General Manager hotelu Metropolo by Golden Tulip.

Przyhotelowa pasieka powstała w 2024 roku z inicjatywy dyrektora Piotra Jarząbka jako część jego wizji hotelu działającego w harmonii z otaczającą przyrodą. Metropolo by Golden Tulip to duży obiekt hotelowy w sercu Krakowa obsługujący pokaźne centrum konferencyjno-bankietowe, ale o charakterze jego bezpośredniego otoczenia decyduje przede wszystkim unikatowy ekosystem Lasu Borkowskiego i użytku ekologicznego w rozlewisku potoku Rzewnego – Jesteśmy częścią zielonych płuc stolicy małopolski. To dla nas wyróżnienie, ale też odpowiedzialność. Nasze pracowite pszczoły, a w sezonie w 4 ulach żyje ich tu łącznie nawet 32 tysiące, wykonują pod tym względem świetną robotę, bo o kluczowym znaczeniu pszczół dla zdrowia okolicznej przyrody i w ogóle życia na naszej planecie nie trzeba chyba nikomu przypominać. W najbliższych latach nasza pszczela populacja będzie intensywnie się rozwijać, a wszystko dzięki temu, że podstawą hodowli jest pszczela matka reprodukcyjna z linii Dobra. To jedna z najcenniejszych polskich linii hodowlanych pszczoły rasy kraińskiej, wywodząca się z południowej Małopolski – dodaje dyrektor Piotr Jarząbek.

Opieką nad pszczołami na co dzień zajmuje się hotelowa załoga przy wsparciu Mateusza Hyżego, specjalisty z firmy Miasto Pszczół – zwłaszcza w zakresie tych bardziej wymagających działań, takich jak zasiedlanie uli pszczołami oraz pobieranie i konfekcjonowanie miodu. To ostatnie doceniają szczególnie hotelowi goście, bo to oni w pierwszej kolejności mogą cieszyć się owocami pszczelej pracy – miód z przyhotelowej pasieki serwowany jest codziennie podczas śniadań i innych słodkich okazji.

Najlepsi przyjaciele w hotelu i w okolicy

Hotel Metropolo by Golden Tulip uczestniczy w prowadzonym przez Louvre Hotels Group programie Pets Friendly, w ramach którego hotele zrzeszone w sieci nie tylko oferują gościom możliwość pobytu w towarzystwie czworonoga, ale także dbają o to, by zwierzęcy przyjaciele naprawdę czuli się w ich progach jak w domu. – Nasz hotel to dogodne miejsce na pobyt ze zwierzęciem. Jasne reguły sprawiają, że wszyscy goście czują się komfortowo, a otoczenie hotelu zapewnia doskonałe warunki dla wspólnego spędzania czasu na świeżym powietrzu – opowiada dyrektor Piotr Jarząbek.

Pracownicy hotelu szczególną troską otaczają nie tylko zwierzaki goszczące w Metropolo by Golden Tulip. Załoga wspiera też podopiecznych Skawińskiego Stowarzyszenia Pomocy dla Zwierząt. Przedstawiciele hotelu odwiedzają ich z pomocą, a także organizują na ich potrzeby zbiórki oraz inne potrzebne działania. – Naszą sztandarową akcją jest pieczenie w hotelu pączków z okazji tłustego czwartku, które sprzedajemy jako cegiełki charytatywne, a cały przychód przeznaczamy na zakup potrzebnych akurat w schronisku rzeczy – dodaje dyrektor Piotr Jarząbek.

Razem z sąsiadami na pomoc dzieciakom

Kluczowym aspektem funkcjonowania hotelu jako dobrego sąsiada jest włączanie się w życie lokalnej społeczności przez udział w inicjatywach dobroczynnych. Przykładem takiego podejścia jest uczestnictwo Metropolo by Golden Tulip w akcji „Paczka pod choinkę”, organizowanej przez Fundację z rąk do rąk i Fundację Team Kraków przy wsparciu miasta Krakowa.

Celem przedsięwzięcia jest niesienie radości dzieciom, które bez pomocy ludzi dobrej woli nie mogłyby liczyć na to, że pod choinką znajdą w tym roku prezent, o którym marzą. Na terenie hotelu Metropolo by Golden Tulip załoga zorganizowała punkt zbiórki prezentów. Mieszkańcy okolicy mogą przynosić tu upominki, które wzbogacą wymarzone prezenty szykowane dla beneficjentów akcji. – Dla nas to możliwość zaangażowania charytatywnego, ale też działanie, dzięki któremu animujemy naszą lokalną społeczność. W naszym hotelu wierzymy, że nowoczesna gościnność obejmuje odpowiedzialność za najbliższe otoczenie i jego mieszkańców. Dlatego chcemy być dobrym sąsiadem, który aktywnie przyczynia się do tego, że okolica staje się ciekawsza i piękniejsza, a lokalna społeczność szczęśliwsza i lepiej zintegrowana – podsumowuje dyrektor Piotr Jarząbek.

kontakt dla mediów
Anastazja Pauliuk
Social Media & Marketing Manager, Agencja Softbox Group
Anastazja Pauliuk

anastasiya.pauliuk@softboxgroup.pl

tel: 661 544 938

informacje o firmie

 O Louvre Hotels Group

Louvre Hotels Group jest znaczącym graczem na globalnym rynku hotelowym, którego portfolio obejmuje obecnie około 1 750 hoteli w 70 krajach. Posiada pełną gamę hoteli od 1 do 5 gwiazdek, w tym marki Première Classe, Kyriad, Kyriad Direct, Tulip Inn, Tulip Residences, Campanile, Golden Tulip, Royal Tulip, 5 marek sieci Sarovar w Indiach oraz francuską grupę Hôtels & Préférence. Grupa ma także partnerstwo dystrybucyjne z Barrière Group. Louvre Hotels Group jest spółką zależną Jin Jiang International Holdings Co., Ltd., drugiej co do wielkości grupy hotelowej na świecie.

 

LOUVRE HOTELS GROUP – ul. Towarowa 2, 00-811 Warszawa

Tel.: +48 22 331 85 00, Fax: +48 331 85 07 – www.louvre-hotels.com

Kapitał zakładowy w wysokości 109 727 000 złotych, NIP: 9542304592, REGON: 276547144

załączniki

kontakt dla mediów
Anastazja Pauliuk
Social Media & Marketing Manager, Agencja Softbox Group
Anastazja Pauliuk

anastasiya.pauliuk@softboxgroup.pl

tel: 661 544 938

informacje o firmie

 O Louvre Hotels Group

Louvre Hotels Group jest znaczącym graczem na globalnym rynku hotelowym, którego portfolio obejmuje obecnie około 1 750 hoteli w 70 krajach. Posiada pełną gamę hoteli od 1 do 5 gwiazdek, w tym marki Première Classe, Kyriad, Kyriad Direct, Tulip Inn, Tulip Residences, Campanile, Golden Tulip, Royal Tulip, 5 marek sieci Sarovar w Indiach oraz francuską grupę Hôtels & Préférence. Grupa ma także partnerstwo dystrybucyjne z Barrière Group. Louvre Hotels Group jest spółką zależną Jin Jiang International Holdings Co., Ltd., drugiej co do wielkości grupy hotelowej na świecie.

 

LOUVRE HOTELS GROUP – ul. Towarowa 2, 00-811 Warszawa

Tel.: +48 22 331 85 00, Fax: +48 331 85 07 – www.louvre-hotels.com

Kapitał zakładowy w wysokości 109 727 000 złotych, NIP: 9542304592, REGON: 276547144