transport turystyka/wypoczynek

Kolekcjonuj chwile, nie rzeczy

20.11.2025 | eSky.pl

W obliczu rosnącej presji konsumpcjonizmu, coraz częściej pada pytanie o to, co naprawdę daje nam szczęście i poczucie spełnienia. Jak zatem przed szaleństwem Black Friday inwestować w siebie, niekoniecznie kupując kolejne, nie zawsze potrzebne rzeczy? Psycholog Michał Brzegowy podkreśla, że kluczem do trwałego dobrostanu nie są nowe przedmioty, lecz przeżycia – choćby z podróży. 

Listopad to czas szczególny z powodu Black Friday, Cyber Monday i zbliżających się świąt Bożego Narodzenia. Nasza kultura jest bombardowana przekazami o sukcesie mierzonym posiadaniem dóbr. Media społecznościowe utrwalają obraz życia idealnego, co skutkuje porównywaniem się z innymi i koniecznością posiadania więcej. Zakupy cieszą nas jednak tylko na chwilę, podczas gdy chociażby podróże generują długotrwałe poczucie szczęścia i sprzyjają budowaniu relacji.

Zaangażowanie w dłuższy proces, na przykład planowanie i przeżywanie podróży, powoduje stopniowe, długotrwałe uwalnianie dopaminy. Wówczas do gry wchodzą też inne neuroprzekaźniki, jak serotonina, czyli hormon szczęścia, uwalniany w dłuższej perspektywie. Dzięki temu unikamy gwałtownych skoków i spadków nastroju. Jeśli działamy wspólnie z kimś, pojawia się dodatkowo oksytocyna – hormon więzi. W efekcie nasze życie przypomina raczej spokojną, długą falę, co biologicznie przekłada się na większą stabilność emocjonalnątłumaczy Michał Brzegowy, psycholog i psychoterapeuta poznawczo-behawioralny. 

Podróż – doświadczenie, które zostanie z nami na zawsze

Podróż to nie tylko wycieczka, poznanie nowych kultur – to również wspomnienia na całe życie. Emocje czy przygody, których doświadczamy podczas wyjazdu, pozostawiają w nas trwały ślad. 

Kiedy pytam pacjentów, co najbardziej zapamiętali ze swojego życia, niemal zawsze mówią o momentach, nie o rzeczach. Wspominają rozmowy, podróże, ważne spotkania, nowe miejsca. Nikt jeszcze nie powiedział, że był szczęśliwy dlatego, że coś kupił. Szczęście najczęściej wiąże się z doświadczeniami, z tym, że gdzieś byliśmy, coś przeżyliśmy, kogoś poznaliśmy. To właśnie te chwile składają się na nasze poczucie spełnieniadodaje Michał Brzegowy. 

Dokąd uciec przed Black Friday

W ślad za radami ekspertów, warto rozważyć, czy w tym roku w okresie Black Friday wybrać się do centrum handlowego, czy może jednak poszukać doświadczeń na rajskiej plaży lub wśród zabytków południowej Europy. Na eSky.pl 4 dni na Malcie na przełomie listopada i grudnia to koszt od 559 zł od osoby za pakiet Lot+Hotel ze śniadaniem. To miejsce odpowiednie zarówno na wypoczynek na plaży jak i podziwianie zabytków. A może spacer po uliczkach Barcelony? Za 4-dniowy pobyt w hotelu ze śniadaniem i przelotem rozpoczyna się tu od 609 zł. Z kolei dla podróżników chętnych zobaczyć rajskie wyspy ciekawym wyborem może być Teneryfa. Tygodniowy pakiet dynamiczny Lot+Hotel ze śniadaniem w okresie Black Friday to koszt rzędu 1659 zł od osoby. 

Koniec listopada i początek grudnia to idealny czas, by poszukać słońca na południu Europy czy na Wyspach Kanaryjskich. Z dala od zgiełku centrów handlowych, ulewnego deszczu i szarej codzienności nasi klienci znajdą rajskie plaże, blask słońca i z pewnością doświadczą niesamowitych przygód, których wspomnienie będzie ogrzewać przez całą zimę. Ale już sam etap rezerwowania podróży przynosi wiele pozytywnych emocji. Nie musimy wyjeżdżać od razu wystarczy zaplanować wiosenny city break, czy wyjazd wakacyjny, by powoli uwalniać hormon szczęścia przez cały okres zimowy, układając plan zwiedzania i poznawania nowego miejsca w kolejnym roku – tłumaczy Katarzyna Hauton, Group Brand Manager w internetowym biurze podróży eSky.pl

kontakt dla mediów
Marcin Starkowski
Group PR Manager, Grupa eSky
Marcin Starkowski

marcin.starkowski@esky.com

tel: +48 600 319 818

Mateusz Dul
Senior PR Specialist, eSky.pl
Mateusz Dul

mateusz.dul@esky.com

tel: +48 781 010 873

informacje o firmie
kontakt dla mediów
Marcin Starkowski
Group PR Manager, Grupa eSky
Marcin Starkowski

marcin.starkowski@esky.com

tel: +48 600 319 818

Mateusz Dul
Senior PR Specialist, eSky.pl
Mateusz Dul

mateusz.dul@esky.com

tel: +48 781 010 873

informacje o firmie