transport turystyka/wypoczynek

Wszystko o wyjazdach city break w 2025 r.

04.11.2025 | eSky.pl

Krótkie podróże, wielkie emocje. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez GfK na zlecenie internetowego biura podróży eSky.pl, Polacy wręcz pokochali krótkie, intensywne wyjazdy po Europie.

Zaledwie kilka dni wystarczy, by odpocząć, zobaczyć nowe miejsca i naładować baterie – Polacy coraz chętniej wybierają krótkie podróże typu city break. Według najnowszego raportu eSky.pl, przygotowanego we współpracy z instytutem GfK, ten rodzaj wyjazdów stał się jednym z najpopularniejszych. Rzym, Barcelona, Cypr czy Malta – tu najchętniej podróżują klienci eSky Group. Południe Europy, choć już odkryte, wciąż przyciąga tłumy turystów, poszukujących nowych wrażeń.

Weekend zamiast długich wakacji 

Coraz więcej Polaków rezygnuje z jednego, długiego wypoczynku na rzecz kilku krótszych wyjazdów w ciągu roku. W 2025 roku aż 34 proc. badanych zadeklarowało, że korzysta z ofert biur podróży, aby zaplanować city break, podczas gdy jeszcze dwa lata temu było to ledwie kilkanaście procent. 

City break to dziś jedna z najchętniej wybieranych form podróżowania – coraz częściej planowana z wyprzedzeniem jako sposób na krótki odpoczynek. Podróżnicy cenią sobie możliwość dopasowania wyjazdu do własnych potrzeb, ale też wygodę i prostotę rezerwacji. Dzięki formule Lot+Hotel w eSky mogą w kilka minut stworzyć  pakiet, łączący przelot, nocleg oraz dodatkowe usługi i atrakcje: wszystko w jednym miejscu i na własnych zasadach – komentuje Katarzyna Hauton, Group Brand Manager w internetowym biurze podróży eSky.pl. 

Podróż we dwoje – najczęstszy wybór 

Z raportu przygotowanego przez eSky wynika, iż city break to przede wszystkim podróż dla dwojga. Ponad 51 proc. rezerwacji dokonywanych przez klientów to wyjazdy dwuosobowe. Krótkie, intensywne wypady doskonale wpisują się w potrzeby par, które chcą spędzić czas doświadczając niezapomnianych przeżyć w nowych miejscach. 

City break to jednak bardzo elastyczny typ podróży. Wyjazdy trzy– i czteroosobowe stanowią 30 proc. wszystkich rezerwacji, co potwierdza, że ta forma podróży spełni oczekiwania także rodzin i przyjaciół. 

Kluczowe czynniki przy podejmowaniu decyzji o wyjeździe 

Przy wyborze destynacji na kolejną podróż, najważniejszym aspektem jest cena. Aż 44 proc. badanych wskazało, że planując wyjazd szczególną uwagę poświęca kosztom. W połączeniu z atrakcyjnością kierunku, którą wskazało 42 proc. ankietowanych, klienci eSky.pl tworzą swoje niezapomniane historie. Co ciekawe, aż 33 proc. Polaków wybiera city break, jeśli może rozpocząć wyjazd z regionalnego lotniska, oddalonego o mniej niż 100 km od miejsca zamieszkania. To pokazuje, jak istotną rolę w podróżowaniu odgrywają mniejsze porty. Zauważają to przewoźnicy, którzy coraz chętniej uruchamiają nowe połączenia z regionalnych lotnisk.

Weekendowy wyjazd powinien być efektywny – minimum czasu, maksymalnie dużo wrażeń. Dlatego skrócenie dojazdu do lotniska staje się dziś istotnym kryterium przy wyborze oferty. Ma również wpływ na ostateczny koszt podróży. Inspirujące kierunki i duży wybór hoteli w atrakcyjnych lokalizacjach są równie ważne jak korzystna cena całego wyjazdu. Wszystko to łączymy w ofercie pakietów dynamicznych Lot+Hotel, dając niezliczone opcje na krótki wypoczynek po swojemu – dodaje Katarzyna Hauton, ekspertka eSky Group. 

City break to dziś nie tylko sposób na szybki odpoczynek, ale styl życia. W świecie, w którym czas staje się dobrem luksusowym, krótkie wyjazdy wpisują się w potrzebę równowagi między pracą a regeneracją. Raport eSky i GfK podkreśla, że współczesny turysta oczekuje od biura podróży łatwości, elastyczności i wygody – od wyboru kierunku, przez rezerwację, po pełną obsługę podróży.

kontakt dla mediów
Marcin Starkowski
Group PR Manager, Grupa eSky
Marcin Starkowski

marcin.starkowski@esky.com

tel: +48 600 319 818

Mateusz Dul
Senior PR Specialist, eSky.pl
Mateusz Dul

mateusz.dul@esky.com

tel: +48 781 010 873

informacje o firmie

załączniki

kontakt dla mediów
Marcin Starkowski
Group PR Manager, Grupa eSky
Marcin Starkowski

marcin.starkowski@esky.com

tel: +48 600 319 818

Mateusz Dul
Senior PR Specialist, eSky.pl
Mateusz Dul

mateusz.dul@esky.com

tel: +48 781 010 873

informacje o firmie