wydarzenia media/marketing/reklama

Ogłoszono program Golden Drum Festival 2025

26.09.2025 | Golden Drum

W tym roku festiwal Golden Drum obchodzi swoją 31. rocznicę, a program zapowiada się znakomicie. Uczestnicy mogą spodziewać się inspirującej mieszanki skłaniających do refleksji wykładów, debat i ożywionych dyskusji, które przedstawią najlepsze osiągnięcia międzynarodowej branży kreatywnej. Na scenie pojawi się światowej sławy ekspert, który podzieli się unikalnymi spostrzeżeniami i świeżym spojrzeniem, mającymi na celu zainspirowanie wszystkich uczestników.

13 i 14 października na żywo w Portorož w Słowenii 

Pełny karnet zapewnia dostęp do wszystkich wydarzeń festiwalowych. Obejmuje zaproszenie na Kick-Off Party - imprezę inauguracyjną, organizowaną przez Radio Capris, Merit HP i Tikveš, która odbędzie się 13 października w News Café Bernardin. 14 października uczestnicy uzyskają dostęp do Sesji Festiwalowych. W sesjach wezmą udział wybitni prelegenci i przewodniczący jury, którzy podzielą się swoją wiedzą z zakresu różnych dziedzin kreatywności.

Punktem kulminacyjnym festiwalu będzie wyczekiwana ceremonia wręczenia nagród, sponsorowana przez Mastercard, a następnie wielki finał w postaci The Seaside Send-Off Party, imprezie sponsorowanej przez Schweppes w Caffe Teater w Piranie, z udziałem DJ-a Alexa Dee Groove'a, która będzie doskonałą okazją do świętowania kreatywności i zakończenia festiwalu w żywej atmosferze.

Światowej sławy prelegenci w Portorož 

Jo-ann Robertson, CEO ds. rynków globalnych w Ketchum, nadzoruje rynki międzynarodowe i integrację sztucznej inteligencji. Będzie pełniła funkcję przewodniczącej jury Creative Media Excellence podczas Golden Drum 2025. Podczas swojego wystąpienia „Współczucie, przekonanie i autentyczność marek w spolaryzowanym świecie” (“Compassion, Conviction, and How Brands Stay Authentic in a Polarised World”) omówi, w jaki sposób marki mogą zachować autentyczność, kiedy milczenie jest złotem, oraz wartość okazywania współczucia i przekonania w trudnych czasach.

John Mescall, Global Chief Creative Partner w Dentsu Creative, jest wielokrotnie nagradzanym liderem kreatywnym, który zdobył ponad 100 nagród Cannes Lions, w tym osiem Grand Prix. Jako były prezes McCann Worldgroup’s Global Creative Community i CCO McCann Australia, doprowadził agencje do czołowych miejsc w światowych rankingach kreatywności. W swoim wykładzie „Pewność a kreatywność” (“Certainty vs Creativity”) John omówi trwającą walkę między iluzją pewności a siłą kreatywności. Wyjaśni, dlaczego obrona kreatywności jest ważniejsza niż kiedykolwiek i co jest potrzebne, abyśmy wszyscy mogli tworzyć znaczące i wpływowe projekty.

Anthony Chelvanathan, Global Creative Partner i CCO w Edelman Canada, zdobył ponad 500 międzynarodowych nagród, w tym Złotego i Srebrnego Lwa w Cannes. Będzie pełnił funkcję przewodniczącego jury Creative Business Excellence podczas Golden Drum 2025. W swoim wykładzie „Wytrwałość się opłaca: jak przetrwanie chaosu nauczyło mnie kreatywności” (“Grit Happens: How Surviving Chaos Taught Me to Thrive in Creativity”) podzieli się doświadczeniami zdobytymi w trakcie swojej kariery, pokazując, jak wytrwałość, motywacja i odporność – ukształtowane przez jego wczesne życie w ucieczce przed wojną – pomogły mu osiągnąć sukces w pracy twórczej.

Catalin Dobre, Co-CEO i Chief Creative Officer McCann Worldgroup Romania oraz Regional Creative Director McCann CEE, podzieli scenę z Islamem ElDessouky, Global Vice President Creative w Coca-Cola, będącym siłą napędową niektórych z najbardziej udanych, nagradzanych i wpływowych kampanii Coca-Coli, zarówno na skalę globalną, jak i regionalną.

Vojtech Kubricht, Marketing Manager w Nestlé CEE, oraz Jake Barrow, CCO w VML Czechia, zjednoczą siły, aby połączyć wzrost marki z nagradzaną kreatywnością, w tym 34 Lwami z Cannes zdobytymi przez Jake’a oraz szybkim awansem KitKat do pozycji nr 2 w Czechach dzięki Vojtechowi. W swojej prezentacji „F*ck Being Brave. Let’s Start Being Confident”, zakwestionują ideę „odwagi” w branży kreatywnej, pokazując, jak pewność siebie – zilustrowana nagrodzoną Grand Prix Lwów z Cannes kampanią Phone Break – napędza naprawdę wpływowe i nagradzane projekty.

Julia Neumann, Chief Creative Officer i partnerka w agencji Le Truc w Nowym Jorku, tworzy nagradzane kampanie dla globalnych marek i będzie pełniła funkcję przewodniczącej jury Craft Jury podczas Golden Drum 2025. Podczas wystąpienia „Ostatni uczciwy czynnik wyróżniający: dlaczego rzemiosło nadal wygrywa z AI” (“The Last Honest Differentiator: Why Craft Still Kicks AI’s Ass”) pokaże, dlaczego prawdziwe rzemiosło – oparte na ludzkiej ocenie, ryzyku i emocjach – pozostaje kluczem do tworzenia dzieł, które są naprawdę niezapomniane i mają wpływ w erze sztucznej inteligencji.

Calvin Innes, General Manager i Creative Director w JvM NERD London, współpracował z globalnymi markami, takimi jak Sony, Cadbury’s i Universal Studios, a podczas Golden Drum 2025 będzie pełnił funkcję przewodniczącego jury One-Channel. W swoim wystąpieniu „Fanpower: Jak fandomy stały się najcenniejszym kanałem medialnym” (“Fanpower: How Fandoms Became the Most Valuable Media Channel”) pokaże, w jaki sposób fandomy – od K-popu i anime po gry, sport i kulturę uliczną – kształtują trendy, napędzają kulturę i wywierają realny wpływ na gospodarkę, a także dlaczego marki muszą nauczyć się autentycznie angażować się w interakcje z nimi. 

Podczas wystąpienia „Kreatywność z efektem: trzy trendy skuteczności stojące za najbardziej nagradzanymi kampaniami tego roku” (“Creativity with Impact: Three Effectiveness Trends Behind This Year’s Most-Awarded Campaigns”) Paul Stringer, Managing Editor of Research & Insights w WARC, omówi kluczowe trendy kształtujące obecnie krajobraz marketingowy. Opierając się na danych, pokaże, w jaki sposób wiodące marki wykorzystują możliwości mediów, strategii i skuteczności, aby realizować kampanie, które są zarówno bardzo kreatywne, jak i mają wymierny wpływ. Podczas sesji zostaną zaprezentowane niektóre z najbardziej nagradzanych kampanii tego roku oraz trzy główne trendy skuteczności, które przyczyniły się do ich sukcesu.

Marcin Sosiński, Chief Creative Officer w Dentsu Creative Poland & CEE i jeden z najbardziej utytułowanych twórców w regionie, zostanie uhonorowany podczas wystąpienia “Creative Legends and Fresh Blood” jako nowy członek Golden Drum Hall of Fame w 2025 roku. Na scenie podzieli się refleksjami na temat swojej niezwykłej twórczej podróży, dzieląc się spostrzeżeniami i doświadczeniami z całego życia spędzonego na tworzeniu kampanii, które poruszają świat. Jego historia jest świadectwem wpływu poświęcenia, wizji i kreatywności w branży.

Następnie program “Creative Legends and Fresh Blood” skupi się na przyszłości kreatywności wspólnie z Alexis Champą, Executive Creative Director, Jessicą Claar, Senior Vice President of Marketing Communications w Mastercard Central Europe oraz zwycięzcą tegorocznego konkursu Young Drummers Competition, organizowanego przez Mastercard. To święto wschodzących talentów prezentuje kreatywną odwagę, innowacyjność i nieograniczone możliwości, które przed nami stoją. To moment, w którym można docenić nowe głosy, zainspirować publiczność i zaprezentować następne pokolenie, które będzie kształtować świat marketingu i projektowania.

Julian Boulding, założyciel i CEO thenetworkone poprowadzi ożywioną dyskusję panelową na temat relacji klient–agencja zatytułowaną „Jak dobrze mnie znasz?” (“How well do you know me?”). Dołączą do niego Jenni Ihatsu, Vice-President, Brand & Marketing, Posti Group (Finlandia) oraz Ilkka Ruotsalainen, założyciel i Chief Creative Officer, IVALO Creative Agency (Finlandia), wraz z Giorgim Kontuadze z Kraken i  Givi Gvetadze, CEO Subway oraz Wendy’s i Dunkin’ (Gruzja).

Program dnia zakończy Freddie Öst, założyciel i Brand Director sztokholmskiej agencji Snask, który zaprezentuje na scenie odważną, przełamującą granice kreatywność. Znany ze swojego śmiałego podejścia do brandingu, projektowania i filmów, łączy humor, nieustraszoną ekspresję i światowej klasy storytelling, współpracując z klientami od instytucji finansowych po twórców teledysków dla takich zespołów jak Viagra Boys i The Hives. W swoim wykładzie „Zdobądź wrogów i fanów – znaczenie brandingu w erze cyfrowej” (“Make Enemies & Gain Fans – The Importance of Branding in a Digital Era”) Freddie podzieli się spostrzeżeniami na temat tworzenia efektownych projektów, łamania konwencji, motywowania klientów i opanowania brandingu w erze cyfrowej.

Kluczowe informacje o konkursie

Data i miejsce festiwalu: 13–14 października 2025 r., Grand Hotel Bernardin, Portorož, Słowenia

Ogłoszenie shortlisty Golden Drum: 30 września 2025 o godzinie 8.00 CET

Ogłoszenie wyników Bronze & Silver Drum Awards: 14 października 2025 o godz. 12.40 CET

Gala wręczenia nagród Golden Drum: 14 października 2025

System zgłoszeń: https://engine.goldendrum.com/

Entry Fees: https://goldendrum.com/competition/competition-fees-payment/one-channel-drum-prices

Delegate Fees: https://goldendrum.com/attend/delegate-fees

informacje o firmie

Materiały dla mediów:

Pobierz zdjęcia: https://goldendrum.com/press/media-materials  

Dodatkowe informacje:

Nina Medvešek

E: press@goldendrum.com 

T: + 386 40 314 545

Social media:

Instagram: https://www.instagram.com/goldendrum/ 

LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/golden-drum-international-festival-of-creativity/ 

Facebook: https://www.facebook.com/GoldenDrumFestival/ 

Youtube: https://www.youtube.com/user/GoldenDrumFestival 

 

O festiwalu Golden Drum: 

Festiwal Golden Drum narodził się z prostego pomysłu zgromadzenia kreatywnych osób z różnych, często wówczas definiowanych jako nowe europejskie kraje. Trzydzieści jeden lat temu nauczyliśmy się grać według zasad, jednocześnie tańcząc do rytmu naszego własnego bębna. W świecie reklamy zasady nie są jedynie wytycznymi; są płótnem dla naszego artystycznego buntu. Szanujemy je, rozumiemy je, a następnie przekształcamy w coś niezapomnianie unikalnego. Festiwal Golden Drum został wybrany jako jeden z siedmiu regionalnych pokazów nagród uwzględnionych w WARC Rankings.

załączniki

informacje o firmie

Materiały dla mediów:

Pobierz zdjęcia: https://goldendrum.com/press/media-materials  

Dodatkowe informacje:

Nina Medvešek

E: press@goldendrum.com 

T: + 386 40 314 545

Social media:

Instagram: https://www.instagram.com/goldendrum/ 

LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/golden-drum-international-festival-of-creativity/ 

Facebook: https://www.facebook.com/GoldenDrumFestival/ 

Youtube: https://www.youtube.com/user/GoldenDrumFestival 

 

O festiwalu Golden Drum: 

Festiwal Golden Drum narodził się z prostego pomysłu zgromadzenia kreatywnych osób z różnych, często wówczas definiowanych jako nowe europejskie kraje. Trzydzieści jeden lat temu nauczyliśmy się grać według zasad, jednocześnie tańcząc do rytmu naszego własnego bębna. W świecie reklamy zasady nie są jedynie wytycznymi; są płótnem dla naszego artystycznego buntu. Szanujemy je, rozumiemy je, a następnie przekształcamy w coś niezapomnianie unikalnego. Festiwal Golden Drum został wybrany jako jeden z siedmiu regionalnych pokazów nagród uwzględnionych w WARC Rankings.