internet sprawy społeczne technologie

„Zostań Cyber Sigmą, trenuj z Hakersami” – kampania edukacyjna finansowana z programu grantowego „Haki na cyberataki” Fundacji Santander

Jak czuć się bezpieczniej w Internecie i unikać zagrożeń, których wciąż przybywa? Fundacja Santander już po raz drugi realizuje projekt Haki na cyberataki, w którym granty przeznaczone są na edukację cyberbezpieczeństwa.

Jedną z tegorocznych akcji jest kampania edukacyjna Fundacji Sarigato (projekt Hakersi). Każdy może trenować odporność na cyberataki w interaktywnej grze, jednocześnie wspierać potrzeby dzieci i młodzieży z trudnych środowisk.

- W obliczu lawinowo rosnącej liczby cyberzagrożeń, które stają się coraz bardziej wyrafinowane, edukacja dotycząca bezpieczeństwa finansów osobistych to jeden z naszych priorytetów. Dlatego prowadzimy program grantowy „Haki na cyberataki”, dzięki któremu zwiększamy świadomość społeczną w tym kluczowym obszarze. Wierzę, że inwestycja w wiedzę to najlepsza forma ochrony przed cyfrowymi zagrożeniami i cieszę się, że mogliśmy finansować działania Fundacji Sarigato w tym zakresie. Działając wspólnie można robić fajne i potrzebne rzeczy – mówi Marzena Atkielska, prezes Fundacji Santander Bank Polska im. I.J. Paderewskiego.

Zarówno dzieci, jak i ich opiekunowie są narażeni na różne formy oszustw internetowych m.in z powodu braku umiejętności rozpoznawania zagrożeń, a tym samym zdolności unikania pułapek zastawionych przez cyberprzestępców. Taki rodzaj wykluczenia dotyka głównie tych, którzy potrzebują wsparcia, a nie znajdują go w swoim otoczeniu - na przykład dzieci, młodzież i seniorów.

Stworzona w ramach kampanii prowadzonej przez Fundację Sarigato intuicyjna, przystępna gra online składa się z dziesięciu zadań. Interaktywna formuła ułatwia przyswajanie kluczowych zagadnień zarówno dzieciom, jak i dorosłym. Angażując się w poszczególne aktywności, użytkownicy rozpoznają deepfake i próby wyłudzania danych, odsłuchują wiadomości głosowe, uczą się tworzyć bezpieczne hasła, szukają „haczyków”, które mogą wskazywać na potencjalne zagrożenia, otrzymują praktyczne wskazówki i rozwijają nawyki związane z bezpieczną bankowością internetową. Gra dostępna jest na stronie: https://cybersigma.hakersi.pl/

Uczymy się przez całe życie, koncepcja life-long learning jest niejako odpowiedzią na dynamicznie zmieniającą się rzeczywistość. Edukacja cyfrowa i poszerzanie wiedzy o coraz nowszych zjawiskach pomaga nam samym zabezpieczać się przed różnymi zagrożeniami, ale też dbać o ochronę i bezpieczeństwo innych osób – mówi Iwona Duda, prezeska Fundacji Sarigato. 

Odbiorcy kampanii mogą jednocześnie pomagać w walce z wykluczeniem cyfrowym. Grając, można wesprzeć finansowo edukację cyfrową młodych ludzi z domów dziecka, piecz zastępczych, świetlic środowiskowych, placówek wsparcia dziennego, objętych projektem „Hakersi” (https://hakersi.pl/). Celem projektu Hakersi jest wspieranie w usamodzielnianiu się poprzez naukę nowych technologii i kompetencji cyfrowych. Projekt realizowany jest od 2016 r., przy współpracy z placówkami opiekuńczymi, wolontariuszami i biznesem. 

Organizatorzy kampanii podkreślają, że komunikacja międzypokoleniowa odgrywa kluczową rolę, a cyberbezpieczeństwo powinno zaczynać się od dialogu i współpracy. Dlatego tak ważne jest, by wzajemnie się od siebie uczyć – w środowisku rodzinnym, prywatnym, zawodowym.

Kampania Fundacji Sarigato została sfinansowana z grantu Fundacji Santander „Haki na cyberataki” wspierającego edukację z bezpiecznego zarządzania finansami w sieci i zwiększanie świadomości cyberzagrożeń. Fundacja Santander sfinansowała 18 projektów o łącznej wartości 1,2 mln zł. Więcej na stronie: https://fundacja.santander.pl/haki-na-cyberataki-2024/ 

kontakt dla mediów
Biuro Prasowe
Obszar Komunikacji i Doświadczenia Marki, Santander Bank Polska S.A.
Biuro Prasowe

biuro.prasowe@santander.pl

Monika Nowakowska
Dyrektor Departamentu Public Relations, Santander Bank Polska S.A.
Monika Nowakowska

monika.nowakowska@santander.pl

tel: 22 586 80 40

informacje o firmie

Grupa Santander Bank Polska S.A. jest jedną z największych grup finansowych i największym bankiem z kapitałem prywatnym w Polsce. Oferuje nowoczesne rozwiązania finansowe dla osób indywidualnych, mikro, małych i średnich przedsiębiorstw oraz polskich i międzynarodowych korporacji. Bank ma jedną z największych sieci oddziałów i placówek partnerskich, jak również świadczy usługi poprzez elektroniczne kanały dostępu, w tym bankowość mobilną. Jest jednym z liderów rynku w zakresie wykorzystania nowoczesnych technologii w usługach bankowych, konsekwentnie budując swoją markę zgodnie ze strategicznym celem osiągnięcia pozycji najlepszego banku dla klienta. Priorytetem Santander Bank Polska jest satysfakcja i lojalność klientów, dlatego Bank regularnie wprowadza do oferty innowacyjne funkcjonalności, które pomagają dbać o finanse osobiste oraz efektywnie zarządzać finansami firmowymi. Od 2011 r. Bank należy do międzynarodowej Grupy Santander. Spółki z Grupy Santander Bank Polska oferują m.in. fundusze inwestycyjne, ubezpieczenia, leasing oraz faktoring.

Grupa Santander to wiodąca komercyjna Grupa bankowa, z siedzibą w Hiszpanii, założona w 1857 r., a także jeden z największych banków na świecie pod względem kapitalizacji rynkowej. Działalność Grupy Santander koncentruje się na 5 globalnych obszarach biznesowych: Bankowości Detalicznej i Komercyjnej, Digital Consumer Bank, Bankowości Korporacyjnej i Inwestycyjnej, Wealth Management i Ubezpieczeniach, a także Płatnościach (PagoNxt i Karty). Taki model operacyjny umożliwia bankowi skuteczniejsze wykorzystanie potencjału wynikającego z połączenia globalnej skali działalności z lokalnym przywództwem. Grupa Santander dąży do tego, aby stać się najlepszą otwartą platformą usług finansowych świadczonych klientom indywidualnym, MŚP, klientom korporacyjnym a także instytucjom finansowym i rządom. Misją banku jest pomaganie klientom w codziennych sukcesach w duchu wartości Przyjazny, Rzetelny, Dla Ciebie.  Grupa Santander jest bankiem działającym w sposób odpowiedzialny i zobowiązała się m.in przeznaczyć w latach 2019–2030 kwotę 220 mld EUR na finansowanie inwestycji i rozwiązań proekologicznych. Według stanu na koniec czerwca 2024 r. Grupa Santander miał 168 mln klientów, 8300 oddziałów i 209 500 pracowników, a wartość środków zdeponowanych w banku przez klientów wynosiła 1,3 bln EUR.

Biuro Prasowe Santander Bank Polska
e-mail: biuro.prasowe@santander.pl

kontakt dla mediów
Biuro Prasowe
Obszar Komunikacji i Doświadczenia Marki, Santander Bank Polska S.A.
Biuro Prasowe

biuro.prasowe@santander.pl

Monika Nowakowska
Dyrektor Departamentu Public Relations, Santander Bank Polska S.A.
Monika Nowakowska

monika.nowakowska@santander.pl

tel: 22 586 80 40

informacje o firmie

Grupa Santander Bank Polska S.A. jest jedną z największych grup finansowych i największym bankiem z kapitałem prywatnym w Polsce. Oferuje nowoczesne rozwiązania finansowe dla osób indywidualnych, mikro, małych i średnich przedsiębiorstw oraz polskich i międzynarodowych korporacji. Bank ma jedną z największych sieci oddziałów i placówek partnerskich, jak również świadczy usługi poprzez elektroniczne kanały dostępu, w tym bankowość mobilną. Jest jednym z liderów rynku w zakresie wykorzystania nowoczesnych technologii w usługach bankowych, konsekwentnie budując swoją markę zgodnie ze strategicznym celem osiągnięcia pozycji najlepszego banku dla klienta. Priorytetem Santander Bank Polska jest satysfakcja i lojalność klientów, dlatego Bank regularnie wprowadza do oferty innowacyjne funkcjonalności, które pomagają dbać o finanse osobiste oraz efektywnie zarządzać finansami firmowymi. Od 2011 r. Bank należy do międzynarodowej Grupy Santander. Spółki z Grupy Santander Bank Polska oferują m.in. fundusze inwestycyjne, ubezpieczenia, leasing oraz faktoring.

Grupa Santander to wiodąca komercyjna Grupa bankowa, z siedzibą w Hiszpanii, założona w 1857 r., a także jeden z największych banków na świecie pod względem kapitalizacji rynkowej. Działalność Grupy Santander koncentruje się na 5 globalnych obszarach biznesowych: Bankowości Detalicznej i Komercyjnej, Digital Consumer Bank, Bankowości Korporacyjnej i Inwestycyjnej, Wealth Management i Ubezpieczeniach, a także Płatnościach (PagoNxt i Karty). Taki model operacyjny umożliwia bankowi skuteczniejsze wykorzystanie potencjału wynikającego z połączenia globalnej skali działalności z lokalnym przywództwem. Grupa Santander dąży do tego, aby stać się najlepszą otwartą platformą usług finansowych świadczonych klientom indywidualnym, MŚP, klientom korporacyjnym a także instytucjom finansowym i rządom. Misją banku jest pomaganie klientom w codziennych sukcesach w duchu wartości Przyjazny, Rzetelny, Dla Ciebie.  Grupa Santander jest bankiem działającym w sposób odpowiedzialny i zobowiązała się m.in przeznaczyć w latach 2019–2030 kwotę 220 mld EUR na finansowanie inwestycji i rozwiązań proekologicznych. Według stanu na koniec czerwca 2024 r. Grupa Santander miał 168 mln klientów, 8300 oddziałów i 209 500 pracowników, a wartość środków zdeponowanych w banku przez klientów wynosiła 1,3 bln EUR.

Biuro Prasowe Santander Bank Polska
e-mail: biuro.prasowe@santander.pl