kultura/sztuka/rozrywka media/marketing/reklama
Konkurs na nowego animatora Energi rozstrzygnięty
Do ogólnopolskiej rywalizacji stanęło blisko 200 uczestników – zarówno zawodowych ilustratorów i projektantów, jak i pasjonatów kreatywnego tworzenia. Podjęli wyzwanie stworzenia maskotki, która będzie towarzyszyć marce Energa podczas wydarzeń sportowych i edukacyjnych.
Konkurs nie tylko pozwolił uczestnikom na wykazanie się talentem i pomysłowością, ale również dał im szansę udziału w tworzeniu postaci, która w przyszłości będzie towarzyszyć marce Energa na sportowych wydarzeniach drużyn Energi oraz imprezach kulturalnych i edukacyjnych wspieranych przez firmę.
Ozix i Lumeko
Nowymi animatorami Energi zostanie duet bohaterów o imionach: Ozix i Lumeko, stworzony przez laureatkę konkursu, panią Annę z Poznania, do której trafi nagroda o wysokości 10 tys. zł. Postać Ozixa odnosi się do OZE i konotuje takie wartości jak odnawialność, nowoczesność i zrównoważany rozwój. Lumeko z kolei łączy w sobie słowa lumen i ekologia. Obie postacie są połączeniem superbohatera i motyla, a charakterystyka ich strojów daje wrażenie spójnej syntezy natury i technologii. Projekt będzie inspiracją do stworzenia ostatecznej wersji postaci.
Zarówno imiona, jak i dynamiczna prezencja bohaterów oraz opis ich osobowości pokazują, jak silne emocje i kreatywność może wzbudzać marka, która stawia na pozytywną energię.
– Wierzymy, że nowi bohaterowie wpłyną na efektywne przekazywanie najmłodszym idei związanych z Energą oraz uprzyjemnią rozmaite wydarzenia organizowane przez naszą markę – mówi Magdalena Marszałkowska, dyrektor Departamentu Marketingu w Enerdze SA.
Wartości odzwierciedlone w postaciach
Zgodnie z założeniami, projekt miał odzwierciedlać kluczowe wartości Energi: nowoczesność, odpowiedzialność społeczną, troskę o środowisko oraz sportowego ducha.
– Cieszy nas, że uczestnicy konkursu włożyli w swoje prace tyle zaangażowania – szczególnie osoby, które zdecydowały się na ręczne wykonanie projektów. Choć wybór nie należał do najłatwiejszych, udało się znaleźć projekt, który najlepiej oddaje kierunek, w jakim chcemy podążać przy tworzeniu finalnej wersji maskotki, która nie tylko będzie wizualnie atrakcyjna, ale przede wszystkim sprawdzi się jako animator aktywizujący dzieci podczas wydarzeń kulturalnych i sportowych – dodaje Magdalena Marszałkowska.
Nadesłane prace różniły się stylem, formą i stopniem zaawansowania. Jury, pod przewodnictwem Jakuba Tylmana z Fundacji Kolorowa Edukacja, zwracało szczególną uwagę na oryginalność, zgodność z ideą konkursu oraz potencjał do pracy z dziećmi – bo właśnie najmłodsi będą głównymi odbiorcami przyszłych animacji.
– Poziom nadesłanych prac był naprawdę imponujący. Każdy projekt miał w sobie coś wyjątkowego – od nowoczesnych i minimalistycznych form po pełne ciepła i humoru propozycje. Widać było ogromną pasję i zaangażowanie uczestników, a także umiejętność przełożenia wartości marki Energa na język obrazu. Niektóre pomysły potrafiły nas zaskoczyć świeżym spojrzeniem, inne wzruszyć czy rozbawić, ale wszystkie były dopracowane i pełne pozytywnej energii – podkreśla Jakub Tylman z Fundacji Kolorowa Edukacja.
***
kontakt dla mediów
Katarzyna Dziadul
biuroprasowe@energa.pl
tel: +48 58 778 83 29
informacje o firmie
Zawsze aktualne wiadomości na temat Energi z Grupy ORLEN znajdziecie na naszych mediach społecznościowych: LinkedIn, Facebook, a także X.
Grupa Energa to jedna z czterech największych grup energetycznych działających w Polsce. Jest czynnie zaangażowana w transformację polskiego sektora energetycznego, rozwijając potencjał źródeł odnawialnych i modernizując swoją sieć dystrybucyjną. Realizuje też inwestycje w bilansujące aktywa niskoemisyjne, które przyczynią się do zwiększenia bezpieczeństwa dostaw energii i stabilnej pracy Krajowego Systemu Elektroenergetycznego.
Grupa Energa jest liderem jeśli chodzi o udział OZE w łącznej mocy zainstalowanej wszystkich aktywów wytwórczych – na koniec 2024 roku było to 53 proc., na co składały się instalacje fotowoltaiczne o mocy 350 MW, elektrownie wiatrowe o łącznej mocy 256 MW, elektrownie wodne o łącznej mocy 202 MW, a także źródła biomasowe o łącznej mocy ok. 82 MW. W 2024 roku źródła odnawialne Grupy wyprodukowały łącznie 1,5 TWh energii elektrycznej, co stanowiło 55 proc. całej produkcji brutto ze wszystkich źródeł wytwórczych Grupy w tym okresie.
Sieć dystrybucyjna Grupy Energa liczy 200 tys. km i obejmuje swoim zasięgiem ok. ¼ kraju, zasilając ok. 3,4 mln klientów. Aż 1/3 wszystkich OZE działających w Polsce podłączona jest do linii dystrybucyjnych Energi Operatora – to aktywa o łącznej mocy ok. 9,6 GW. W obszarze dystrybucji Grupa jest też liderem pod względem montażu liczników zdalnego odczytu – na koniec 2024 roku 87 proc. wszystkich odbiorców energii elektrycznej posiadało tego typu urządzenia.
Energa jest częścią Grupy Kapitałowej ORLEN, największej firmy w Europie Środkowo-Wschodniej, prowadzącej działalność na 9 rynkach macierzystych – w Polsce, Czechach, Niemczech, na Litwie, Słowacji, Węgrzech oraz w Kanadzie, Norwegii, Pakistanie i Austrii.
kontakt dla mediów
Katarzyna Dziadul
biuroprasowe@energa.pl
tel: +48 58 778 83 29
informacje o firmie
Zawsze aktualne wiadomości na temat Energi z Grupy ORLEN znajdziecie na naszych mediach społecznościowych: LinkedIn, Facebook, a także X.
Grupa Energa to jedna z czterech największych grup energetycznych działających w Polsce. Jest czynnie zaangażowana w transformację polskiego sektora energetycznego, rozwijając potencjał źródeł odnawialnych i modernizując swoją sieć dystrybucyjną. Realizuje też inwestycje w bilansujące aktywa niskoemisyjne, które przyczynią się do zwiększenia bezpieczeństwa dostaw energii i stabilnej pracy Krajowego Systemu Elektroenergetycznego.
Grupa Energa jest liderem jeśli chodzi o udział OZE w łącznej mocy zainstalowanej wszystkich aktywów wytwórczych – na koniec 2024 roku było to 53 proc., na co składały się instalacje fotowoltaiczne o mocy 350 MW, elektrownie wiatrowe o łącznej mocy 256 MW, elektrownie wodne o łącznej mocy 202 MW, a także źródła biomasowe o łącznej mocy ok. 82 MW. W 2024 roku źródła odnawialne Grupy wyprodukowały łącznie 1,5 TWh energii elektrycznej, co stanowiło 55 proc. całej produkcji brutto ze wszystkich źródeł wytwórczych Grupy w tym okresie.
Sieć dystrybucyjna Grupy Energa liczy 200 tys. km i obejmuje swoim zasięgiem ok. ¼ kraju, zasilając ok. 3,4 mln klientów. Aż 1/3 wszystkich OZE działających w Polsce podłączona jest do linii dystrybucyjnych Energi Operatora – to aktywa o łącznej mocy ok. 9,6 GW. W obszarze dystrybucji Grupa jest też liderem pod względem montażu liczników zdalnego odczytu – na koniec 2024 roku 87 proc. wszystkich odbiorców energii elektrycznej posiadało tego typu urządzenia.
Energa jest częścią Grupy Kapitałowej ORLEN, największej firmy w Europie Środkowo-Wschodniej, prowadzącej działalność na 9 rynkach macierzystych – w Polsce, Czechach, Niemczech, na Litwie, Słowacji, Węgrzech oraz w Kanadzie, Norwegii, Pakistanie i Austrii.