Informacja Kolejowa 19 757 kończy działalność
Spółka TK Telekom z Grupy Netia, prowadząca jedyną w Polsce, całodobową pasażerską infolinię kolejową 19 757, która integruje informacje na temat połączeń wszystkich przewoźników, planuje zakończenie jej działalności z końcem września br. Powodem jest zakończenie komercyjnej współpracy z przewoźnikiem kolejowym w zakresie obsługi infolinii, z której wpływy pozwalały na utrzymanie zespołu pracującego również na potrzeby niezależnej, komercyjnej infolinii pasażerskiej.
Infolinia kolejowa 19 757 to ogólnopolska, telefoniczna informacja pasażerska, dostępna przez całą dobę, siedem dni w tygodniu, w języku polskim i angielskim. Dzięki TK Telekom od 2017 roku pod tym numerem można uzyskać aktualne informacje o rozkładach jazdy pociągów wszystkich przewoźników działających w Polsce. To wygodne źródło informacji dla pasażerów, szczególnie w sytuacjach zmian w kursowaniu pociągów czy opóźnień. Konsultanci pomagają również w planowaniu podróży i informują o dostępnych połączeniach przesiadkowych. Połączenie z numerem 19 757 jest płatne zgodnie z taryfą danego operatora telekomunikacyjnego.
- TK Telekom wywodzi się z Grupy PKP i ma ogromne doświadczenie oraz tradycje kolejowe, nie tylko w zakresie usług telekomunikacyjnych i teleinformatycznych, ale również świadczenia usług infolinii pasażerskich. Utrzymanie zespołu doświadczonych konsultantów infolinii pasażerskiej 19 757 zapewniał nam kontrakt na obsługę infolinii jednego z przewoźników. Kilka miesięcy temu ta współpraca została zakończona, dlatego jesteśmy zmuszeni zamknąć tę usługę, której historia liczy w sumie 25 lat. Jednak, aby nie pozostawiać pasażerów bez wsparcia w okresie wakacyjnym, zdecydowaliśmy o przedłużeniu działania infolinii 19 757 aż do końca września br. – powiedział Zdzisław Gaca, Prezes Zarządu TK Telekom.
W ciągu ostatnich 8 lat przy obsłudze Informacji Kolejowej pracowało łącznie ponad 430 konsultantów. Od 2020 roku infolinia obsłużyła około 320 tysięcy połączeń. Oprócz standardowych spraw pasażerskich konsultanci TK Telekom uczestniczyli w obsłudze takich wydarzeń jak: pociągi specjalne na pogrzeb Jana Pawła II w Watykanie, przewóz uchodźców z Ukrainy w kraju i za granicę, linia specjalna po tragedii w Szczekocinach, specjalne pociągi na Festiwal Pol and Rock w Kostrzyniu na Odrą i wiele innych.
Oprócz ogólnopolskiej infolinii kolejowej 19 757, w Polsce funkcjonują także infolinie poszczególnych przewoźników, które udzielają informacji na temat swoich połączeń, biletów i usług. Listę infolinii kolejowych można znaleźć m.in. na stronie Urzędu Transportu Kolejowego: https://utk.gov.pl/pl/pasazerowie/kolejowe-faq/numery-infolinii/20990,Jakie-sa-numery-infolinii-przewoznikow-kolejowych.html
kontakt dla mediów
Karol Wieczorek
karol.wieczorek@netia.pl
tel: 223522354
informacje o firmie
O Netii:
Netia jest jednym z największych polskich operatorów telekomunikacyjnych, częścią Grupy Polsat Plus. Na bazie nowoczesnej, wydajnej infrastruktury i dzięki wysokim kompetencjom zespołu pracowników, dostarcza klientom indywidualnym, przedsiębiorstwom i instytucjom kompleksowe usługi komunikacyjne oraz multimedialne on-line.
Klienci biznesowi znajdą w ofercie Grupy Netia m.in. najwyższej jakości usługi dostępu do internetu, transmisji danych, komunikacji głosowej, komunikacji zintegrowanej oraz szereg zaawansowanych rozwiązań ICT (NetiaNext), opracowanych z myślą o usprawnieniu procesów i zwiększeniu efektywności.
Netia jest też jednym z czołowych dostawców rozwiązań chmurowych w Polsce oraz właścicielem 5 Data Center zlokalizowanych w Krakowie, Warszawie i okolicach. Zapewnia też pełną gamę rozwiązań z zakresu cyberbezpieczeństwa, z Security Operation Center (SOC) włącznie.
kontakt dla mediów
Karol Wieczorek
karol.wieczorek@netia.pl
tel: 223522354
informacje o firmie
O Netii:
Netia jest jednym z największych polskich operatorów telekomunikacyjnych, częścią Grupy Polsat Plus. Na bazie nowoczesnej, wydajnej infrastruktury i dzięki wysokim kompetencjom zespołu pracowników, dostarcza klientom indywidualnym, przedsiębiorstwom i instytucjom kompleksowe usługi komunikacyjne oraz multimedialne on-line.
Klienci biznesowi znajdą w ofercie Grupy Netia m.in. najwyższej jakości usługi dostępu do internetu, transmisji danych, komunikacji głosowej, komunikacji zintegrowanej oraz szereg zaawansowanych rozwiązań ICT (NetiaNext), opracowanych z myślą o usprawnieniu procesów i zwiększeniu efektywności.
Netia jest też jednym z czołowych dostawców rozwiązań chmurowych w Polsce oraz właścicielem 5 Data Center zlokalizowanych w Krakowie, Warszawie i okolicach. Zapewnia też pełną gamę rozwiązań z zakresu cyberbezpieczeństwa, z Security Operation Center (SOC) włącznie.