technologie nauka/edukacja/szkolenia

Lenovo i Fikołki uczą kreatywności i pracy w zespole w erze AI. Ruszają warsztaty, gdzie technologia jest tylko tłem

18.07.2025 | Lenovo

Warszawa, 18 lipca 2025 r. – Showroom Lenovo i Motorola w Warszawie po raz kolejny stanie się inspirującą przestrzenią edukacyjną – tym razem dla najmłodszych. Lenovo, we współpracy z siecią Klubów Fikołki, przedstawia nowy projekt edukacyjny „Mali Odkrywcy Jutra” – interaktywne zajęcia dla dzieci w wieku 7–11 lat. Głównym celem warsztatów jest rozwój kompetencji miękkich - kreatywności, krytycznego myślenia i pracy zespołowej - w świecie, w którym technologia staje się wszechobecna.

Warsztaty „Mali Odkrywcy Jutra”, będące rozszerzeniem programu "Generacja AI" dla młodzieży, to pierwsza tego typu inicjatywa Lenovo skierowana do dzieci. Jej celem jest rozwijanie kompetencji miękkich, a także postawy świadomego, kreatywnego i bezpiecznego korzystania z nowych technologii. Cykliczne warsztaty wystartują 18 lipca i będą się odbywać w Showroomie Lenovo i Motorola – przestrzeni zaprojektowanej z myślą o spotkaniach i praktycznym poznawaniu nowych technologii.

– Naszym celem nie jest uczenie obsługi urządzeń, ale rozwijanie w dzieciach umiejętności krytycznego myślenia, która pozwoli im świadomie kierować każdym narzędziem - czy to ołówkiem, pędzlem, czy algorytmem. W świecie, w którym już od najmłodszych lat młodzi ludzie mają kontakt z nowymi technologiami, ważne jest, by uczyć, jak korzystać z nich mądrze i odpowiedzialnie. Warsztaty „Mali Odkrywcy Jutra” to nie tylko zabawa technologią – to przede wszystkim okazja do zbudowania zdrowych nawyków cyfrowych i rozwijania kreatywnego myślenia. Chcemy pokazać najmłodszym, że sztuczna inteligencja może być fascynującym narzędziem, jeśli używamy jej z głową – mówi Wojciech Zaskórski, General Manager w Lenovo Polska.

Uczestnicy wcielą się w rolę młodych odkrywców AI i wezmą udział w interaktywnych grach oraz twórczych zadaniach z elementami cyfrowej edukacji. Program warsztatów celowo odchodzi od typowych zajęć komputerowych. Koncentruje się na interakcji międzyludzkiej, ruchu i pracy z materiałami plastycznymi. Dzieci, pracując w parach bez użycia ekranów, podczas gry "Robot-rysownik" doświadczalnie nauczą się, jak ważna jest precyzja w komunikacji. Tablety pojawią się jedynie na krótki moment, by zilustrować, że te same zasady klarownego myślenia, które działają w relacji z drugim człowiekiem, mają też zastosowanie w kontakcie z nowymi narzędziami. Dzięki przystępnej formie tych kreatywnych zadań dzieci w przyjemny sposób będą miały okazję nauczyć się, czym jest sztuczna inteligencja oraz jak z niej świadomie i bezpiecznie korzystać.

- W Fikołkach wiemy, że dzieci najlepiej uczą się przez ruch i bezpośrednie doświadczenie. Dlatego tak bardzo cenimy koncepcję warsztatów „Mali Odkrywcy Jutra". Cieszymy się, że program kładzie tak duży nacisk na aktywność fizyczną, pracę z papierem i interakcję w grupie. To wspaniałe, że możemy wspólnie z Lenovo pokazać, jak ważne w rozwoju w XXI wieku są zarówno kompetencje społeczne, jak i cyfrowe – mówi Bertrand Jasiński, Prezes Zarządu Family Benefits S.A. właściciela Klubów Fikołki.

Warsztaty będą przeprowadzone przez ekspertów AI ze Szkoły Promptowania - Karola Stryję i Marcina Sawickiego.
– Promptowanie to nowy angielski. To bezdyskusyjny fakt. Staje się uniwersalnym językiem komunikacji z technologią, kluczem do kreatywności i produktywności w kolejnych latach. Jednak zanim nauczymy dziecko tego nowego “angielskiego”, musimy upewnić się, że biegle posługuje się swoim językiem ojczystym. Nie tylko w piśmie, ale w rozmowie, w zabawie, w budowaniu relacji z drugim człowiekiem. Ponieważ to w naszym naturalnym języku od najmłodszych lat tworzymy najważniejsze rzeczy: przyjaźnie, zaufanie i zrozumienie. Te warsztaty to właśnie lekcja tego pierwszego, najważniejszego języka, która przygotowuje do mądrego używania wszystkich kolejnych. – komentuje Karol Stryja.

Warsztaty wystartują 18 lipca i będą odbywać się cyklicznie w każdym tygodniu do końca sierpnia w Showroomie Lenovo i Motorola, mieszczącym się w budynku hotelu Warszawa przy placu Powstańców Warszawy 9 (wejście od ul. Świętokrzyskiej). Zapisy na zajęcia dla dzieci w wieku 7-11 lat dostępne są w ramach półkolonii w Klubach Fikołki.

kontakt dla mediów
Agnieszka Kowalska
Account Manager, Publicis Media
Agnieszka Kowalska

agnieszka.kowalska@publicisgroupe.com

Aleksandra Dąbrowska
Junior Account Executive, Publicis Media
Aleksandra Dąbrowska

aleksandra.dabrowska@publicisgroupe.com

Bartosz Dul
Junior Account Manager, Publicis Media
Bartosz Dul

bartosz.dul@publicismedia.com

informacje o firmie

Lenovo to globalny lider technologiczny o przychodach w wysokości 69 mld USD, zajmujący 248. miejsce w rankingu Fortune Global 500 i obsługujący miliony klientów w 180 krajach każdego dnia. Firma Lenovo, największy na świecie producent komputerów z pełnym portfolio urządzeń obsługujących sztuczną inteligencję, przystosowanych do wdrażania rozwiązań na niej opartych i zoptymalizowanych pod tym kątem (w tym komputerów PC, stacji roboczych, smartfonów i tabletów), infrastruktury (serwery, pamięć masowa, urządzenia brzegowe, urządzenia do obliczeń o wysokiej wydajności i infrastruktura definiowana programowo), oprogramowania, rozwiązań i usług, osiągnęła swój sukces, koncentrując się na śmiałej wizji dostarczania inteligentniejszych technologii dla wszystkich. Ciągłe inwestycje Lenovo w rewolucyjne innowacje pozwalają budować bardziej inkluzywną, inteligentniejszą przyszłość opartą na zaufaniu dla wszystkich ludzi na całym świecie. Firma Lenovo jest notowana na giełdzie w Hongkongu pod nazwą Lenovo Group Limited (HKSE: 992) (ADR: LNVGY). Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej https://www.lenovo.com, a najnowsze wiadomości w portalu StoryHub.

LENOVO jest znakiem towarowym Lenovo. Wszelkie pozostałe znaki towarowe stanowią własność odpowiednich podmiotów. ©2020, Lenovo Group Limited.

załączniki

kontakt dla mediów
Agnieszka Kowalska
Account Manager, Publicis Media
Agnieszka Kowalska

agnieszka.kowalska@publicisgroupe.com

Aleksandra Dąbrowska
Junior Account Executive, Publicis Media
Aleksandra Dąbrowska

aleksandra.dabrowska@publicisgroupe.com

Bartosz Dul
Junior Account Manager, Publicis Media
Bartosz Dul

bartosz.dul@publicismedia.com

informacje o firmie

Lenovo to globalny lider technologiczny o przychodach w wysokości 69 mld USD, zajmujący 248. miejsce w rankingu Fortune Global 500 i obsługujący miliony klientów w 180 krajach każdego dnia. Firma Lenovo, największy na świecie producent komputerów z pełnym portfolio urządzeń obsługujących sztuczną inteligencję, przystosowanych do wdrażania rozwiązań na niej opartych i zoptymalizowanych pod tym kątem (w tym komputerów PC, stacji roboczych, smartfonów i tabletów), infrastruktury (serwery, pamięć masowa, urządzenia brzegowe, urządzenia do obliczeń o wysokiej wydajności i infrastruktura definiowana programowo), oprogramowania, rozwiązań i usług, osiągnęła swój sukces, koncentrując się na śmiałej wizji dostarczania inteligentniejszych technologii dla wszystkich. Ciągłe inwestycje Lenovo w rewolucyjne innowacje pozwalają budować bardziej inkluzywną, inteligentniejszą przyszłość opartą na zaufaniu dla wszystkich ludzi na całym świecie. Firma Lenovo jest notowana na giełdzie w Hongkongu pod nazwą Lenovo Group Limited (HKSE: 992) (ADR: LNVGY). Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej https://www.lenovo.com, a najnowsze wiadomości w portalu StoryHub.

LENOVO jest znakiem towarowym Lenovo. Wszelkie pozostałe znaki towarowe stanowią własność odpowiednich podmiotów. ©2020, Lenovo Group Limited.