technologie

Czego jeszcze nie wiesz o telewizorach podłączonych do sieci? Samsung Smart TV w internecie

Oglądanie telewizji już dawno przestało ograniczać się do tradycyjnych kanałów. Dziś Samsung Smart TV to centrum domowej rozrywki, które dzięki połączeniu z internetem oferuje nie tylko dostęp do tysięcy filmów, seriali i aplikacji, a także inteligentne funkcje oparte na AI, personalizujące doświadczenie każdego użytkownika. Samsung jako lider rynku telewizorów już 19. rok z rzędu wyznacza nowe standardy w świecie „connected home”, łącząc innowacyjność, wygodę i bogactwo treści w jednym urządzeniu. Nie dziwi zatem fakt, że koreański producent od 21 lat jest najchętniej wybieraną marką telewizorów również w naszym kraju.

Urządzenia podłączone do sieci – jak dynamicznie zmieniają sposób korzystania z technologii

Dane rynkowe jednoznacznie potwierdzają dynamiczny wzrost liczby urządzeń podłączonych do sieci, które wspólnie tworzą hiperpołączony ekosystem Internetu Rzeczy (Internet of Things). W takim środowisku różnorodne sprzęty – od telewizorów, przez sprzęt AGD, aż po czujniki – mogą się wzajemnie komunikować i wymieniać dane, zwiększając wygodę oraz funkcjonalność codziennego użytkowania.

W 2023 roku na jednego mieszkańca Polski przypadało już średnio siedem urządzeń z dostępem do internetu, a prognozy wskazują, że do 2028 roku liczba ta może wzrosnąć nawet do szesnastu. Szczególnie widoczny jest przyrost w segmencie telewizorów – według szacunków PMR Market Experts, liczba telewizorów podłączonych do internetu w Polsce przekroczyła w 2024 roku 6 milionów.

Oglądaj na swoich zasadach – pełna kontrola nad treściami i ustawieniami telewizora

Aktualnie według wewnętrznych danych już 400 tysięcy telewizorów Samsung AI znalazło swoje miejsce w polskich domach, a liczba urządzeń tej marki podłączonych do internetu stale rośnie. W 2024 roku aż 3,875 miliona telewizorów Samsung Smart TV było aktywnie połączonych z siecią, co stanowi znaczącą część spośród 6 milionów wszystkich Smart TV różnych marek podpiętych do internetu w Polsce (dane PMR Market Express). Firmowe prognozy zakładają, że na przełomie 2025 i 2026 roku liczba podłączonych do sieci telewizorów Samsung przekroczy 4 miliony.

Polscy użytkownicy coraz chętniej korzystają z bogatej oferty platformy Samsung Smart TV, na której dostępnych jest już ponad 1000 aplikacji, w tym ponad 200 w języku polskim. Zmieniają się także nawyki – widoczny jest wyraźny wzrost zainteresowania różnorodnymi aplikacjami. Użytkownicy nie ograniczają się już do jednej czy dwóch, a średni wzrost użycia dwunastu najpopularniejszych aplikacji wyniósł aż 57% rok do roku.

Telewizory Samsung podłączone do internetu są według wewnętrznych danych intensywnie wykorzystywane – w marcu 2025 roku średni dzienny czas ich włączenia przekroczył 6,3 godziny. Dynamicznie rośnie również liczba osób korzystających z aplikacji SmartThings, która umożliwia zarządzanie urządzeniami RTV, AGD, czujnikami czy zamkami różnych producentów. W grudniu 2024 roku za jej pośrednictwem połączonych było już 2 407 000 urządzeń, z czego aż 80% stanowiły produkty marki Samsung. Łącznie z aplikacji SmartThings korzysta już 5 milionów użytkowników, co potwierdza, że Samsung Smart TV staje się nie tylko centrum domowej rozrywki, ale także ważnym elementem inteligentnego domu.

AI – lepsza jakość obrazu i dźwięku dzięki inteligentnym technologiom

Użytkownicy coraz intensywniej korzystają z możliwości oferowanych przez nowoczesne telewizory – średni czas włączenia telewizora Samsung podłączonego do sieci we wszystkich kategoriach urządzeń przekroczył 5 godzin dziennie. W przypadku najbardziej zaawansowanych modeli, jak QLED 4K, Neo QLED Mini LED, The Frame, UHD, Samsung OLED czy The Sero, średni czas użytkowania wyniósł aż 6,3 godziny dziennie.

Dane te potwierdzają rosnącą rolę telewizora jako centrum domowej rozrywki i multimediów, a także rosnące znaczenie połączenia z internetem w codziennym korzystaniu z tych urządzeń. Innymi słowy, im bardziej zaawansowany technologicznie telewizor, tym częściej jest on podłączony do internetu. Warto zauważyć także, że najnowsze telewizory Samsung z 2025 rok dzięki AI jeszcze bardziej ułatwiają korzystanie  z różnorodnych treści, także pod względem jakości. AI dba o jak najlepszą jakość obrazu i dźwięku, ale też ułatwia dostosowanie TV do naszych potrzeb.

Aplikacje – dlaczego kochamy internet w TV?

Obecnie użytkownicy Samsung Smart TV mają do dyspozycji niemal 1000 certyfikowanych aplikacji, z czego aż 200 jest dostępnych w języku polskim. Analiza najnowszych danych pokazuje, że wśród dziesięciu najpopularniejszych aplikacji w latach 2024–2025 zaszły jedynie niewielkie przetasowania pod względem częstotliwości odwiedzin, przy czym zmiany te dotyczą głównie pozycji poza pierwszą piątką najchętniej wykorzystywanych programów.

Charakterystyczne jest, że aż dziewięć z dziesięciu najpopularniejszych aplikacji skupia się na szeroko pojętych treściach wideo, w tym na streamingu programów linearnych, który oferują trzy z nich. Wysoką pozycję w zestawieniu zajmuje także aplikacja Spotify – Music and Podcasts, co potwierdza rosnące zainteresowanie użytkowników nie tylko filmami i serialami, ale również muzyką oraz podcastami. Tak szeroka i różnorodna oferta aplikacji sprawia, że Samsung Smart TV staje się prawdziwym centrum domowej rozrywki, odpowiadającym na zróżnicowane potrzeby polskich użytkowników.

W ostatnim czasie obserwujemy bardzo dynamiczny wzrost liczby uruchamianych aplikacji na telewizorach Samsung Smart TV. Średnia arytmetyczna wzrostu użycia dwunastu najpopularniejszych aplikacji wynosi aż 57%, co wyraźnie pokazuje, że użytkownicy coraz chętniej korzystają z szerokiej gamy dostępnych programów i nie ograniczają się już do jednej czy dwóch aplikacji. Szczególnie widoczny jest ponadprzeciętny wzrost popularności aplikacji oferujących standardową telewizję – wśród piętnastu najczęściej używanych aż pięć to platformy takie jak Canal+, Max, Player, SWEET.TV, MEGOGO oraz Pilot WP. Równie dynamicznie rośnie zainteresowanie aplikacjami operatorskimi, podczas gdy sytuacja w segmencie aplikacji do streamingu gier pozostaje stabilna. Jednocześnie zwiększa się liczba telewizorów funkcjonujących w ramach ekosystemu smart home, a przewidywania ekspertów wskazują, że rola sztucznej inteligencji w domowych urządzeniach będzie w najbliższych latach systematycznie rosła.

kontakt dla mediów
Olaf Krynicki
Rzecznik Prasowy, Samsung Electronics Polska Sp. z o.o.
Olaf Krynicki

o.krynicki@samsung.com

tel: +48 600 088 747

informacje o firmie

O firmie

Samsung inspiruje świat i kształtuje przyszłość poprzez wyjątkowe idee oraz innowacyjne technologie. Firma Samsung aktywnie tworzy i definiuje nowe standardy w świecie telewizorów, smartfonów, urządzeń ubieralnych (wearables), tabletów, urządzeń AGD, systemów sieciowych, pamięci, technologii LSI, półprzewodników czy rozwiązań LED, a dzięki otwartej współpracy z partnerami pozwala doświadczać ekosystemu połączonych ze sobą urządzeń na aplikacji SmartThings. Więcej informacji można znaleźć na stronach: https://news.samsung.com/pl/ oraz http://news.samsung.com.

kontakt dla mediów
Olaf Krynicki
Rzecznik Prasowy, Samsung Electronics Polska Sp. z o.o.
Olaf Krynicki

o.krynicki@samsung.com

tel: +48 600 088 747

informacje o firmie

O firmie

Samsung inspiruje świat i kształtuje przyszłość poprzez wyjątkowe idee oraz innowacyjne technologie. Firma Samsung aktywnie tworzy i definiuje nowe standardy w świecie telewizorów, smartfonów, urządzeń ubieralnych (wearables), tabletów, urządzeń AGD, systemów sieciowych, pamięci, technologii LSI, półprzewodników czy rozwiązań LED, a dzięki otwartej współpracy z partnerami pozwala doświadczać ekosystemu połączonych ze sobą urządzeń na aplikacji SmartThings. Więcej informacji można znaleźć na stronach: https://news.samsung.com/pl/ oraz http://news.samsung.com.