sprawy społeczne nauka/edukacja/szkolenia

Jak mówić, by nie wykluczać? Rusza IV edycja Akademii Dostępności

Już 22 maja zapraszamy wspólnie ze Szkołą Główną Handlową w Warszawie na Akademię Dostępności Santander Bank Polska. To unikatowy cykl spotkań o budowaniu dostępności i włączaniu społecznym. Kolejna edycja koncentruje się na języku – narzędziu, które może łączyć, ale i wykluczać. Uczestnicy wydarzenia porozmawiają o tym, jak mówić i pisać, żeby nikt nie czuł się pominięty ani wykluczony.

Akademia Dostępności Santander Bank Polska to inicjatywa realizowana od marca 2024 roku. Łączy środowiska akademickie, biznesowe i pozarządowe, tworząc przestrzeń do wymiany doświadczeń i rozmowy o  dostępnych rozwiązaniach. Dotychczasowe spotkania poruszały m.in. tematykę dostępności cyfrowej oraz najlepszych praktyk z obszaru dostępności dla osób Głuchych i niedosłyszących.

– Akademia Dostępności to przestrzeń wymiany doświadczeń i rozmowy o tym, jak budować bardziej otwarte i włączające środowisko, zarówno w organizacjach, jak i w codziennych relacjach. Najbliższe spotkanie poświęcone językowi inkluzywnemu ma szczególne znaczenie, ponieważ pokazuje, jak wielką rolę odgrywają słowa w tworzeniu świata bez barier – mówi Marta Walaszczyk-Szymańska, menadżerka programu Obsługa Bez Barier.

Jak pokazują najnowsze badania przeprowadzone przez Saïd Business School na Uniwersytecie Oksfordzkim*, kampanie marketingowe pozbawione stereotypów i autentycznie odzwierciedlające różnorodność odbiorców przekładają się na konkretne efekty biznesowe. Analiza blisko 400 marek z 58 krajów wykazała, że takie podejście zwiększa sprzedaż o 5 proc. w krótkim i aż o 16 proc. w długim okresie. Dodatkowo wzmacnia lojalność klientów (wzrost o 15 proc.) i ponad 60-procentowo podnosi prawdopodobieństwo, że marka zostanie wybrana jako pierwsza.

W ramach IV edycji głos zabiorą eksperci nie tylko z Santander Bank Polska, ale również z Uniwersytetu Warszawskiego, Związku Banków Polskich, IKEA Retail, Fundacji SYNAPSIS, Fundacji Polska Bez Barier. W programie zaplanowano zarówno przegląd dobrych praktyk, jak i konkretne przykłady wdrażania języka prostego i inkluzywnego w działaniach organizacji – od aplikacji mobilnych, przez projektowanie treści, po komunikację międzypokoleniową i kampanie społeczne.

Pełny program wydarzenia oraz szczegóły dotyczące zapisów dostępne są na stronie: https://www.santander.pl/lp/akademia-dostepnosci#akademia=1

 

* Podsumowanie wyników badania - link

kontakt dla mediów
Biuro Prasowe
Obszar Komunikacji i Doświadczenia Marki, Santander Bank Polska S.A.
Biuro Prasowe

biuro.prasowe@santander.pl

Monika Nowakowska
Dyrektor Departamentu Public Relations, Santander Bank Polska S.A.
Monika Nowakowska

monika.nowakowska@santander.pl

tel: 22 586 80 40

informacje o firmie

Grupa Santander Bank Polska S.A. jest jedną z największych grup finansowych i największym bankiem z kapitałem prywatnym w Polsce. Oferuje nowoczesne rozwiązania finansowe dla osób indywidualnych, mikro, małych i średnich przedsiębiorstw oraz polskich i międzynarodowych korporacji. Bank ma jedną z największych sieci oddziałów i placówek partnerskich, jak również świadczy usługi poprzez elektroniczne kanały dostępu, w tym bankowość mobilną. Jest jednym z liderów rynku w zakresie wykorzystania nowoczesnych technologii w usługach bankowych, konsekwentnie budując swoją markę zgodnie ze strategicznym celem osiągnięcia pozycji najlepszego banku dla klienta. Priorytetem Santander Bank Polska jest satysfakcja i lojalność klientów, dlatego Bank regularnie wprowadza do oferty innowacyjne funkcjonalności, które pomagają dbać o finanse osobiste oraz efektywnie zarządzać finansami firmowymi. Od 2011 r. Bank należy do międzynarodowej Grupy Santander. Spółki z Grupy Santander Bank Polska oferują m.in. fundusze inwestycyjne, ubezpieczenia, leasing oraz faktoring.

Grupa Santander to wiodąca komercyjna Grupa bankowa, z siedzibą w Hiszpanii, założona w 1857 r., a także jeden z największych banków na świecie pod względem kapitalizacji rynkowej. Działalność Grupy Santander koncentruje się na 5 globalnych obszarach biznesowych: Bankowości Detalicznej i Komercyjnej, Digital Consumer Bank, Bankowości Korporacyjnej i Inwestycyjnej, Wealth Management i Ubezpieczeniach, a także Płatnościach (PagoNxt i Karty). Taki model operacyjny umożliwia bankowi skuteczniejsze wykorzystanie potencjału wynikającego z połączenia globalnej skali działalności z lokalnym przywództwem. Grupa Santander dąży do tego, aby stać się najlepszą otwartą platformą usług finansowych świadczonych klientom indywidualnym, MŚP, klientom korporacyjnym a także instytucjom finansowym i rządom. Misją banku jest pomaganie klientom w codziennych sukcesach w duchu wartości Przyjazny, Rzetelny, Dla Ciebie.  Grupa Santander jest bankiem działającym w sposób odpowiedzialny i zobowiązała się m.in przeznaczyć w latach 2019–2030 kwotę 220 mld EUR na finansowanie inwestycji i rozwiązań proekologicznych. Według stanu na koniec czerwca 2024 r. Grupa Santander miał 168 mln klientów, 8300 oddziałów i 209 500 pracowników, a wartość środków zdeponowanych w banku przez klientów wynosiła 1,3 bln EUR.

Biuro Prasowe Santander Bank Polska
e-mail: biuro.prasowe@santander.pl

kontakt dla mediów
Biuro Prasowe
Obszar Komunikacji i Doświadczenia Marki, Santander Bank Polska S.A.
Biuro Prasowe

biuro.prasowe@santander.pl

Monika Nowakowska
Dyrektor Departamentu Public Relations, Santander Bank Polska S.A.
Monika Nowakowska

monika.nowakowska@santander.pl

tel: 22 586 80 40

informacje o firmie

Grupa Santander Bank Polska S.A. jest jedną z największych grup finansowych i największym bankiem z kapitałem prywatnym w Polsce. Oferuje nowoczesne rozwiązania finansowe dla osób indywidualnych, mikro, małych i średnich przedsiębiorstw oraz polskich i międzynarodowych korporacji. Bank ma jedną z największych sieci oddziałów i placówek partnerskich, jak również świadczy usługi poprzez elektroniczne kanały dostępu, w tym bankowość mobilną. Jest jednym z liderów rynku w zakresie wykorzystania nowoczesnych technologii w usługach bankowych, konsekwentnie budując swoją markę zgodnie ze strategicznym celem osiągnięcia pozycji najlepszego banku dla klienta. Priorytetem Santander Bank Polska jest satysfakcja i lojalność klientów, dlatego Bank regularnie wprowadza do oferty innowacyjne funkcjonalności, które pomagają dbać o finanse osobiste oraz efektywnie zarządzać finansami firmowymi. Od 2011 r. Bank należy do międzynarodowej Grupy Santander. Spółki z Grupy Santander Bank Polska oferują m.in. fundusze inwestycyjne, ubezpieczenia, leasing oraz faktoring.

Grupa Santander to wiodąca komercyjna Grupa bankowa, z siedzibą w Hiszpanii, założona w 1857 r., a także jeden z największych banków na świecie pod względem kapitalizacji rynkowej. Działalność Grupy Santander koncentruje się na 5 globalnych obszarach biznesowych: Bankowości Detalicznej i Komercyjnej, Digital Consumer Bank, Bankowości Korporacyjnej i Inwestycyjnej, Wealth Management i Ubezpieczeniach, a także Płatnościach (PagoNxt i Karty). Taki model operacyjny umożliwia bankowi skuteczniejsze wykorzystanie potencjału wynikającego z połączenia globalnej skali działalności z lokalnym przywództwem. Grupa Santander dąży do tego, aby stać się najlepszą otwartą platformą usług finansowych świadczonych klientom indywidualnym, MŚP, klientom korporacyjnym a także instytucjom finansowym i rządom. Misją banku jest pomaganie klientom w codziennych sukcesach w duchu wartości Przyjazny, Rzetelny, Dla Ciebie.  Grupa Santander jest bankiem działającym w sposób odpowiedzialny i zobowiązała się m.in przeznaczyć w latach 2019–2030 kwotę 220 mld EUR na finansowanie inwestycji i rozwiązań proekologicznych. Według stanu na koniec czerwca 2024 r. Grupa Santander miał 168 mln klientów, 8300 oddziałów i 209 500 pracowników, a wartość środków zdeponowanych w banku przez klientów wynosiła 1,3 bln EUR.

Biuro Prasowe Santander Bank Polska
e-mail: biuro.prasowe@santander.pl