internet technologie media/marketing/reklama
SEMbook 2025, czyli najnowsze trendy w SEO i PPC
Search Ads 360, Allegro, Meta Ads czy wizytówki Google – to m.in. narzędzia, które wraz z algorytmami dynamicznie zmieniają marketing w wyszukiwarkach. W jaki sposób wykorzystać galopujące zmiany? Jak unikać pułapek błyskawicznie rozwijających się algorytmów i czerpać maksymalne korzyści z AI i automatyzacji? Nowe strategie, świeże podejścia, błyskotliwe przykłady skutecznych kampanii – aż 150 stron bezpłatnej wiedzy w SEMbooku 2025 od Grupy Roboczej SEO&PPC IAB Polska pokazuje, jak surfować wśród trendów na szerokich wodach marketingu w czasach rewolucji.
Nowe kierunki rozwoju
Zmiany technologiczne to nie tylko nowe narzędzia, to także nowe doświadczenia komunikacyjne i zmieniające się oczekiwania użytkowników. Jak te zmiany wpływają na marketing w wyszukiwarkach?
– Autentyczność i zrozumienie potrzeb użytkowników to bez wątpienia warunek konieczny rozwoju, bo dziś liczy się nie tylko wiedza – trzeba jeszcze umieć wcielać ją w życie. Strategie, które jeszcze rok temu się sprawdzały, dzisiaj wymagają rewizji, zarówno jeśli chodzi o działania organiczne, jak i płatne – mówi Michał Herok, ekspert Grupy Roboczej SEO & PPC IAB Polska, Founder & CEO SEOgroup
Co dziś działa w PPC?
Automatyzacja, personalizacja, zmiany w algorytmach… płatne kampanie przechodzą prawdziwą rewolucję.
Czy to prawda, że obsługa Meta Ads nigdy nie była taka prosta, a algorytmy zrobią dziś wszystko za ciebie? Co zrobić, by koszty działań na Allegro nie wymknęły się spod kontroli? Czy to będzie rok marketingu online+offline? Między innymi na te pytania odpowiadają autorzy pierwszej części SEMbooka 2025 (Oliwia Antoniak z SEOGroup, Damian Mielech z Sempai, Grzegorz Grzybek z ONE House).
Kolejny temat, któremu warto się przyjrzeć, to Search Ads 360 (SA360), zaawansowane narzędzie z ekosystemu Google Marketing Platform, ułatwiające życie marketerom prowadzącym duże kampanie, którym zależy na synergii wielu platform reklamowych (Julia Waincetel, Senior SEM Specialist w Performics, Publicis Groupe).
Wreszcie pytania, przed którymi stoi dziś branża patrząca z ciekawością, ale i niepokojem w oczy AI: czy w dobie automatyzacji specjalista Google Ads jest jeszcze potrzebny? Fakty i mity o automatycznych kampaniach bierze pod lupę Kinga Mech, Biddable Media Director. O AI w Google Ads, czyli o tym, dlaczego „samo się nie zrobi” pisze zaś Jakub Grabowski z SEOgroup.
O czym jeszcze w pierwszej części publikacji? M.in. o wzajemnym stosunku SEO i SEA (Mateusz Sobolewski, Performics), o Optiscore – wskaźniku jakości konta Google Ads, Competitive Intelligence, czyli efektywnym monitorowaniu konkurencji w środowisku cyfrowym.
Na koniec garść najlepszych praktyk – w praktyce! Case studies Leroy Merlin ze Starcom, branża motocyklowa – JackMotors.pl z Sempai i SEOFLY z branżą AGD.
Najlepsze praktyki w SEO
Co nowego w SEO? Rośnie rola AI, zmienia się podejście użytkowników do wyszukiwania, personalizacja i automatyzacja wkraczają i na to pole. Przed branżą mnóstwo pytań.
Czy SEO jest kluczowe, by odnieść sukces w biznesie online? O skutecznej strategii SEO jako fundamencie długoterminowego sukcesu pisze Paulina Hendożko z Sempai, zwracając uwagę m.in. na dane, analitykę i nowoczesną optymalizację techniczną.
Wizytówki Google, których roli wciąż nie da się pominąć, biorą na tapet Joanna Brożyna z agencji KS i Marcin Karwowski z WeNet. Druga część publikacji pochyla się też nad social proof w marketingu i nad rolą danych w strategii marketingowej.
Ponadto: inspirujące case studies. Jak siła brandu przekłada się na wzrost CTR (WuberToolds i Sempai), SEO i widoczność w branży motoryzacyjnej (WymianaOpon.pl i SEOFLY), koniec z niską widocznością w wyszukiwarce, czyli jak agencja KS wystrzeliła PCP Hunters na szczyt listy wyników wyszukiwania, i wiele innych.
– Tempo zmian w otoczeniu marketingu jest ogromne, dlatego to ważne, by co jakiś czas się zatrzymać, zobaczyć, gdzie jesteśmy jako branża, zidentyfikować ślepe uliczki i trendy oraz określić, w którą stronę chcemy się rozwijać. To właśnie robimy w SEMbooku 2025, który prezentuje wiele różnych perspektyw, analizy, doświadczenia i sprawdzone metody działania. W dobie galopujących innowacji, różnorodności i zmieniających się oczekiwań użytkowników takie wsparcie jest niezbędne, nie tylko po to, by unikać błędnych decyzji, ale przede wszystkim, by w pełni wykorzystać potencjał nowych narzędzi i metod – mówi Szymon Rydelski, Szef Grupy Roboczej SEO & PPC IAB Polska, Product Manager w WeNet.
Publikacja „SEMbook 2025. Najnowsze trendy w SEO i PPC” przygotowana przez Grupę SEO&PPC IAB Polska dostępna jest bezpłatnie tutaj.
kontakt dla mediów
Pamela Tomicka
p.tomicka@lightscape.pl
tel: +48 601 918 306
tel: +48 601 918 306
informacje o firmie
IAB istnieje na polskim rynku interaktywnym, technologicznym i reklamowym od 1999 roku. Od 2007 roku działa jako Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. Wśród około 250 członków Związku znajdują się m.in. największe portale internetowe, sieci reklamowe, domy mediowe, agencje interaktywne i reklamodawcy. IAB Polska jest czwartym pod względem wielkości IAB na świecie biorąc pod uwagę liczbę członków. W 2012 roku Związek otrzymał nagrodę MIXX Awards Europe dla najlepszego IAB w Europie.
kontakt dla mediów
Pamela Tomicka
p.tomicka@lightscape.pl
tel: +48 601 918 306
tel: +48 601 918 306
informacje o firmie
IAB istnieje na polskim rynku interaktywnym, technologicznym i reklamowym od 1999 roku. Od 2007 roku działa jako Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. Wśród około 250 członków Związku znajdują się m.in. największe portale internetowe, sieci reklamowe, domy mediowe, agencje interaktywne i reklamodawcy. IAB Polska jest czwartym pod względem wielkości IAB na świecie biorąc pod uwagę liczbę członków. W 2012 roku Związek otrzymał nagrodę MIXX Awards Europe dla najlepszego IAB w Europie.