styl życia turystyka/wypoczynek

Miejsce na mapie wspólnoty. Campanile Warszawa Północ i nowy sposób na trzy gwiazdki z sukcesem

06.05.2025 | Louvre Hotels

W czasach, gdy oczekiwania gości hotelowych wykraczają daleko poza wygodne łóżko i sprawne Wi-Fi, przykład spod znaku Campanile na warszawskiej Białołęce dowodzi, że trzygwiazdkowy obiekt zlokalizowany poza centrum miasta może budować swoją tożsamość i swój sukces jako ważny punkt na mapie lokalnej wspólnoty, a tym samym przyciągać podróżnych, oferując im pełną życia, sąsiedzką atmosferę, w której dobrze się pracuje i dobrze wypoczywa.

Trzecie miejsce

Do niedawna wystarczyło, by trzygwiazdkowy hotel był głównie przystankiem w podróży – miejscem, gdzie goście zostają na noc, by nazajutrz ruszyć dalej. Dziś, gdy na rynku coraz więcej rozproszonej konkurencji, której model działalności wymyka się klasycznej definicji hotelarstwa i która często negatywnie wpływa na lokalne społeczności, to zdecydowanie za mało. Odpowiedzią na te wyzwania może być transformacja hotelu w to, co amerykański socjolog Ray Oldenburg nazwał „trzecim miejscem”.

„Trzecie miejsce” to przestrzeń pośrednia – na przykład między domem a pracą – w której ludzie wchodzą z sobą w autentyczne i owocne interakcje. Tutaj spędza się czas, spotyka z innymi i uczestniczy w życiu społecznym. Hotel jako „trzecie miejsce” to już nie tylko „baza noclegowa”, lecz także otwarta strefa, sprzyjająca integracji lokalnej społeczności z hotelowymi gośćmi. Restauracje, lobby, strefy coworkingowe czy wydarzenia kulturalne tworzą środowisko, w którym hotel staje się żywym elementem miejskiego krajobrazu, odpowiadając na potrzeby współczesnych użytkowników – zarówno tych przyjezdnych, jak i mieszkańców okolicy.

Campanile Warszawa Północ to dobry przykład takiego podejścia. Na miejscu goście znajdą nie tylko pokoje z wygodnymi łóżkami, lecz także przestrzenie wspólne stworzone do odpoczynku, pracy i spotkań. Hotelowa antresola przypomina domowy salon – są tam fotele, kanapy, książki, wspólny stół. Jest tu bar i strefy do prywatnych rozmów – nawet online. Wreszcie: jest restauracja Vivere, z otwartym widokiem na kuchnię i piec do pizzy, oraz centrum bankietowo-konferencyjne goszczące nie tylko na imprezy firmowe, lecz także wydarzenia o bardziej publicznym charakterze, przyciągające mieszkańców okolicy.

– Nasz hotel powstał głównie z myślą o klientach biznesowych, którzy szukają miejsca, gdzie mogą poczuć się jak w domu – mówi dyrektorka Campanile Warszawa Północ, Agnieszka Irmina Adamczuk. – Lokalizacja została dobrana strategicznie: nie w zatłoczonym centrum, gdzie trudno o parking, a na północy Warszawy, z łatwym dostępem do zarówno głównych tras wyjazdowych, jak i centrum. Duży parking to zero stresu i swoboda, którą cenią nasi goście. Campanile Warszawa Północ to jednak nie tylko hotel. To przestrzeń, która ma łączyć ludzi, w której spotykają się podróżni oraz mieszkańcy okolicy. Tym łącznikiem jest restauracja Vivere oraz nasza przestrzeń eventowa. Dzięki nim możemy tworzyć wspólnotę – podsumowuje.

Wspólnota przy piecu

Karol Grądzki, szef kuchni restauracji Vivere, wita gości z ekspresją przywodzącą na myśl południowca. Sam pochodzi co prawda z Białołęki, ale jego podejście do kulinariów nawiązuje do śródziemnomorskiej filozofii życia. – Włoska kuchnia to nie tylko jedzenie, to ludzie, to wspólnota – mówi. – Dolce far niente, czyli słodycz nicnierobienia, to nie lenistwo, ale celebrowanie chwili, posiłku, rozmowy… to właśnie oferujemy wszystkim odwiedzającym – podkreśla.

Zanim restauracja przyjęła pierwszych gości, przez dwa miesiące cały zespół przechodził intensywne szkolenia. Kursy pod okiem mistrzów, setki prób i testów, a w końcu: produkt, z którego są dumni. Serwują autentyczną włoską pizzę, pieczoną na oczach gości w otwartej kuchni. – Od początku wiedzieliśmy, że pizza będzie naszym kulinarnym znakiem rozpoznawczym. Jest prosta, ale wymaga serca i precyzji. A do tego to jedzenie doskonałe do dzielenia się! Wielu gości mówi nam wprost, że nie spodziewali się takiej jakości po restauracji hotelowej. To jest coś, co zapada im w pamięć – opowiada Karol Grądzki.

Dziś Vivere, gdzie obok pizzy zjeść można też makarony i inne specjały rodem ze słonecznej Italii, ma stałych klientów w okolicy… i licznych fanów w całej Polsce. Niedzielne obiady rodzinne, wieczory z przyjaciółmi, kolacje dla dwojga, a wszystko to w ciepłej, domowej atmosferze. Przez media społecznościowe restauracja buduje swoją obecność w świadomości mieszkańców Białołęki. – Jestem stąd i wiem, że brakuje tu miejsc, gdzie można po prostu wyjść, dobrze zjeść i spędzić czas. Vivere miało być taką przestrzenią… i mam wrażenie, że to się udało! – podsumowuje Karol Grądzki.

W centrum życia dzielnicy

W Campanile Warszawa Północ ważna jest także funkcja eventowa. Obiekt regularnie gości konferencje, szkolenia i wydarzenia branżowe; od spotkań dla kilku osób po imprezy na 200 uczestników. – Najczęściej organizujemy konferencje i szkolenia biznesowe, ale coraz częściej pojawiają się też zapytania z innych branż: beauty, medycznej, artystycznej, a nawet budowlanej – mówi menedżerka sprzedaży hotelu, Sandra Wardecka. – Odbywają się u nas koktajle, pokazy sprzętu, kolacje zasiadane, wernisaże. Dzięki wszechstronności przestrzeni możemy obsługiwać bardzo różnorodne wydarzenia – dodaje.

Jednym z atutów hotelu jest możliwość wjazdu autem do sali konferencyjnej, co szczególnie doceniają organizatorzy premier motoryzacyjnych czy pokazów specjalistycznych maszyn. Campanile Warszawa Północ współpracuje z dekoratorami i scenografami, co pozwala stworzyć unikalny klimat każdego wydarzenia.

Hotel wspiera też lokalne inicjatywy społeczne. Udostępnia przestrzenie fundacjom i stowarzyszeniom, organizuje warsztaty jogi dla kobiet czy spotkania rozwojowe. – Campanile Warszawa Północ to nie tylko miejsce postojowe dla przyjezdnych, to również ważny punkt na mapie dzielnicy – podkreśla Sandra Wardecka. – Dzięki otwartości i elastyczności możemy wspierać mieszkańców i tworzyć realną wartość dla lokalnej społeczności. Co ciekawe, to właśnie sprawia, że dobrze czują się u nas podróżni, doceniają bowiem, że mogą wypoczywać w tak autentycznym i pełnym życia miejscu – podsumowuje.

Kierunek, w którym warto zmierzać

Campanile Warszawa Północ to dowód na to, że trzygwiazdkowy hotel może być czymś więcej niż jedynie bazą noclegową. Nowoczesne podejście do gościnności, kreatywna oferta gastronomiczna i eventowa oraz integracja z lokalną społecznością doskonale wpisują się w globalne trendy branży hotelarskiej. To także model, który może być powielany – marka Campanile daje inwestorom swobodę rozwijania się w takim właśnie kierunku. Sukces warszawskiego obiektu pokazuje, że warto.

kontakt dla mediów
Social Media & Marketing Manager, Agencja Softbox Group
Anastazja Pauliuk

anastasiya.pauliuk@softboxgroup.pl

tel: 661 544 938

informacje o firmie

O Louvre Hotels Group

Louvre Hotels Group jest znaczącym graczem na globalnym rynku hotelowym, którego portfolio obejmuje obecnie około 1 750 hoteli w 60 krajach. Posiada pełną gamę hoteli od 1 do 5 gwiazdek, w tym marki Première Classe, Kyriad, Kyriad Direct, Tulip Inn, Tulip Residences, Campanile, Golden Tulip, Royal Tulip, 5 marek sieci Sarovar w Indiach oraz francuską grupę Hôtels & Préférence. Grupa ma także partnerstwo dystrybucyjne z Barrière Group. Louvre Hotels Group jest spółką zależną Jin Jiang International Holdings Co., Ltd., drugiej co do wielkości grupy hotelowej na świecie.

 

LOUVRE HOTELS GROUP – ul. Towarowa 2, 00-811 Warszawa

Tel.: +48 22 331 85 00, Fax: +48 331 85 07 – www.louvre-hotels.com

Kapitał zakładowy w wysokości 109 727 000 złotych, NIP: 9542304592, REGON: 276547144

załączniki

kontakt dla mediów
Social Media & Marketing Manager, Agencja Softbox Group
Anastazja Pauliuk

anastasiya.pauliuk@softboxgroup.pl

tel: 661 544 938

informacje o firmie

O Louvre Hotels Group

Louvre Hotels Group jest znaczącym graczem na globalnym rynku hotelowym, którego portfolio obejmuje obecnie około 1 750 hoteli w 60 krajach. Posiada pełną gamę hoteli od 1 do 5 gwiazdek, w tym marki Première Classe, Kyriad, Kyriad Direct, Tulip Inn, Tulip Residences, Campanile, Golden Tulip, Royal Tulip, 5 marek sieci Sarovar w Indiach oraz francuską grupę Hôtels & Préférence. Grupa ma także partnerstwo dystrybucyjne z Barrière Group. Louvre Hotels Group jest spółką zależną Jin Jiang International Holdings Co., Ltd., drugiej co do wielkości grupy hotelowej na świecie.

 

LOUVRE HOTELS GROUP – ul. Towarowa 2, 00-811 Warszawa

Tel.: +48 22 331 85 00, Fax: +48 331 85 07 – www.louvre-hotels.com

Kapitał zakładowy w wysokości 109 727 000 złotych, NIP: 9542304592, REGON: 276547144