technologie energetyka

Klient w centrum uwagi – innowacje, cyfryzacja i zielona energia

TAURON konsekwentnie realizuje strategię transformacji energetycznej, której rdzeniem jest Klient. Nowe produkty i usługi odpowiadają na dynamicznie zmieniające się potrzeby rynku, a cyfryzacja i zielona energia stają się naturalnymi środkami do osiągnięcia przez firmę neutralności klimatycznej już w 2040 roku.

- TAURON wsłuchuje się w potrzeby Klientów i daje im możliwość kształtowania procesów oraz oferty. Dlatego rozwijamy nowoczesne produkty bazujące na rozwiązaniach stymulujących zmiany w modelu poboru energii elektrycznej, takie jak taryfy dynamiczne oraz stawiamy na intensywną digitalizację. Pozwala to nie tylko efektywnie obniżać koszty, ale przede wszystkim usprawnić obsługę i ograniczyć liczbę błędów. To klient, jego potrzeby i styl życia są dziś punktem wyjścia dla naszych działań – mówi Piotr Gołębiowski, wiceprezes zarządu TAURON Polska Energia ds. handlu.

TAURON jako pierwszy na rynku przygotował kompleksową ofertę opartą o dynamiczne ceny energii. Nowa taryfa – bazująca na notowaniach RDN – umożliwia klientom rzeczywisty wpływ na wysokość rachunków, poprzez dopasowanie zużycia do godzin z najtańszą energią.

W odpowiedzi na oczekiwania klientów firma wprowadziła też nakładkę na fakturę – z czytelnym podsumowaniem, prezentującym m.in. porównanie zużycia, termin płatności i formy opłaty. Już 700 tysięcy osób otrzymuje nowy dokument, a 86% z nich pozytywnie ocenia jego przejrzystość.

Dodatkowo TAURON realizuje działania osłonowe, m.in. dla firm. Przez ostatnie miesiące konsultanci TAURONA skontaktowali się z dziesiątkami tysięcy małych i średnich firm, które podpisywały wieloletnie umowy na prąd jeszcze w okresie wysokich rynkowych cen energii w latach 2022 i 2023. Zawarcie umowy do 30 kwietnia br. da im możliwość skorzystania z aktualnych rynkowych cen energii a także – korektę wstecz rozliczenia od stycznia bieżącego roku. Nowe umowy oznaczają obniżenie cen o średnio kilkadziesiąt procent. 

Cyfryzacja – Mój TAURON i dokumenty elektroniczne

Firma wdraża nowy model zarządzania doświadczeniem klienta – aż 90% spraw jest załatwianych już przy pierwszym kontakcie, a 94% pozostałych rozwiązywanych w ciągu pięciu dni. Dostosowano kanały obsługi do potrzeb różnych grup wiekowych i preferencji cyfrowych. Uproszczono dokumenty, wnioski i procedury.

Aplikacja Mój TAURON to jedno z najlepiej ocenianych narzędzi w branży – średnia ocena 4,6/5, 2,7 miliona pobrań, 1,2 mln aktywnych użytkowników. Nowe funkcjonalności, jak energetyczny asystent, czat czy spersonalizowane oferty, umożliwiają klientom szybkie i samodzielne załatwienie spraw. Powiadomienia systemowe przypominają o terminie płatności czy konieczności podania odczytu. Aż 92% użytkowników pozytywnie ocenia działanie aplikacji. 2,9 mln klientów korzysta z e-faktur, co pozwoliło zmniejszyć liczbę papierowych dokumentów o 2,3 mln rocznie i ograniczyć ślad węglowy o 62 tony CO₂.

TAURON rozwija również elektroniczne umowy, a w procesie przesyłania dokumentów wdraża blockchain – zebrano już 700 tys. zgód na e-umowy.

TAURON Dystrybucja – przejrzystość i wsparcie Klienta

Dla klientów indywidualnych przygotowano pierwszą w Polsce kompleksową porównywarkę taryf – narzędzie, które pozwala wybrać najbardziej opłacalny model rozliczeń (G11, G12, G13, G14Dynamic). Z kolei dla inwestorów, gmin i wykonawców stworzono interaktywną mapę kluczowych inwestycji zaplanowanych do 2031 roku, która przygotowana została w procesie konsultacji z samorządami.

TAURON prowadzi również szeroką kampanię edukacyjną nt. energii biernej – uruchomiono funkcję „strażnika” w aplikacji e-licznik, rozbudowano przewodniki i sekcje FAQ, a klienci otrzymują konkretne wskazówki i narzędzia do ograniczania kosztów.

Cyfryzacji poddawany jest też proces przyłączeniowy. Do końca roku obsługa przyłączeń zostanie w pełni zdigitalizowana, a już teraz Klienci otrzymują powiadomienia, m.in. SMS i mailowe dot. statusów swoich spraw. 

Nowe technologie – elektromobilność i zielony transport

TAURON dynamicznie rozwija infrastrukturę ładowania pojazdów elektrycznych. Do 2035 roku liczba stacji wzrośnie o 813%, osiągając poziom ponad 1000 lokalizacji. W ramach projektu „Trasa pełna energii” rozwijane są huby szybkiego ładowania na trasach A1 i A4, z mocą 7 MW do 2030 roku.

Wprowadzane są także nowe rozwiązania i produkty: e-Tauron Flota, e-Tauron Zarządca, bon na start oraz ceny dynamiczne dla klientów korzystających z ładowarek.

 

kontakt dla mediów
Rzecznik Prasowy, TAURON Polska Energia
Łukasz Zimnoch

lukasz.zimnoch@tauron.pl

tel: 508 006 292

informacje o firmie

***

TAURON Polska Energia S.A. jest spółką holdingową w grupie kapitałowej, która zajmuje się wytwarzaniem, dystrybucją i sprzedażą energii. Grupa TAURON jest jednym z największych podmiotów gospodarczych w Polsce, w tym największym dystrybutorem i jednym z największych sprzedawców i wytwórców energii elektrycznej. W skład Grupy TAURON wchodzą m.in. TAURON Wytwarzanie, TAURON Dystrybucja, TAURON Sprzedaż, TAURON Obsługa Klienta, TAURON Ekoenergia oraz TAURON Ciepło. Od 2010 roku akcje TAURON Polska Energia SA notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie m.in. w indeksach WIG20 i WIG30. Spółka wchodzi w skład indeksu spółek odpowiedzialnych społecznie RESPECT Index.

załączniki

kontakt dla mediów
Rzecznik Prasowy, TAURON Polska Energia
Łukasz Zimnoch

lukasz.zimnoch@tauron.pl

tel: 508 006 292

informacje o firmie

***

TAURON Polska Energia S.A. jest spółką holdingową w grupie kapitałowej, która zajmuje się wytwarzaniem, dystrybucją i sprzedażą energii. Grupa TAURON jest jednym z największych podmiotów gospodarczych w Polsce, w tym największym dystrybutorem i jednym z największych sprzedawców i wytwórców energii elektrycznej. W skład Grupy TAURON wchodzą m.in. TAURON Wytwarzanie, TAURON Dystrybucja, TAURON Sprzedaż, TAURON Obsługa Klienta, TAURON Ekoenergia oraz TAURON Ciepło. Od 2010 roku akcje TAURON Polska Energia SA notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie m.in. w indeksach WIG20 i WIG30. Spółka wchodzi w skład indeksu spółek odpowiedzialnych społecznie RESPECT Index.