środowisko naturalne/ekologia

SHEIN zwiększył udział niewykorzystanych zmagazynowanych materiałów w produkcji o ponad 40% w 2024 roku

28.03.2025 | SHEIN

SHEIN zwiększył udział niewykorzystanych zmagazynowanych materiałów w produkcji o ponad 40% w 2024 roku

Ponad 28,000 metrów niewykorzystanych materiałów znalazło swoje zastosowanie w 2024 roku.

Globalny sklep internetowy z modą i produktami lifestyle’owymi, SHEIN, rozszerzył wykorzystanie magazynowanych materiałów, niewykorzystanych nadwyżek tkanin innych marek i producentów.  Ponad 28 000 metrów tkanin zostało wykorzystanych w różnych kolekcjach i projektach SHEIN w 2024 roku. Jest to wzrost o ponad 40% w porównaniu z wykorzystanymi ponad 19 000 metrami odnotowanymi w poprzednim roku.

Dzięki temu podejściu SHEIN zaoszczędził równowartość ponad 200 000 000 litrów wody, ponad 4 000 kilogramów środków chemicznych i równowartości ponad 42 ton metrycznych dwutlenku węgla (CO2e), które w 2024 roku zostałyby wygenerowane, gdyby nie odzysk. Wskaźniki te opierają się na algorytmach pomiaru wpływu opracowanego przez Aloqia (dawniej Queen of Raw), wiodącą platformę gospodarki o obiegu zamkniętym SaaS (Software as a Service). Specjalizuje się ona w odblokowywaniu potencjału nadwyżek zapasów, przy wsparciu naukowców zajmujących się danymi z inicjatywy MIT Solve.

„Zwiększenie wykorzystania magazynowanych materiałów jest jedną z części naszej strategii materiałów preferowanych, która obejmuje zmniejszenie naszej zależności od tych nowo wyprodukowanych. Integrując więcej istniejących tkanin z naszym łańcuchem dostaw, wdrażamy praktyczne i skalowalne rozwiązania, które mają na celu zminimalizowanie odpadów. Takie podejście pozwala nam dostarczać naszym klientom jakość i innowacje, jednocześnie kontynuując budowanie bardziej cyrkularnego i zasobooszczędnego ekosystemu modowego”  - mówi Mustan Lalani, globalny dyrektor SHEIN ds. Zrównoważonego Rozwoju.

Inicjatywa SHEIN jest zgodna z założeniami inicjatywy evoluSHEIN, która obejmuje zobowiązania do włączenia w produkcję bardziej odpowiedzialnych materiałów i zminimalizowania ich wpływu na środowisko, a także projektowania systemów dla obiegu zamkniętego tekstyliów. Od 2022 roku SHEIN wykorzystał zaawansowaną technologię i platformę Aloqia, aby pozyskać ponad 47 900 metrów tkanin z magazynowanych materiałów. Odpowiada to szacunkowym oszczędnościom ponad 357 600 000 litrów wody, ponad 7 400 kilogramów chemikaliów i równowartości ponad 70 ton metrycznych wygenerowanego dwutlenku węgla (CO2e), gdyby ta sama ilość materiałów została wyprodukowane od nowa, a nie odzyskana, zgodnie z danymi platformy Aloqia na koniec 2024 roku.

W 2024 roku SHEIN wprowadził na rynek kolekcję evoluSHEIN x Anitta we współpracy z brazylijską supergwiazdą pop i ikoną mody Anittą. Kolekcja zawierała projekty ośmiu niezależnych projektantów z programu SHEIN X, które wykorzystywały materiały magazynowane i Regracell®, miękkie, oddychające włókno wykonane z mieszanki przetworzonych odpadów tekstylnych i materiałów drewnopochodnych z certyfikatem FSC. W zeszłym roku SHEIN wprowadził również na rynek kolekcję SHEIN X Rescued, składającą się z projektów sześciu projektantów SHEIN X, a wszystkie ubrania z kolekcji wykonane były z magazynowanych tkanin pochodzących z odzysku przy pomocy Aloqia.

 

SHEIN zwiększył udział niewykorzystanych zmagazynowanych materiałów w produkcji o ponad 40  w 2024 r

informacje o firmie

O SHEIN:

SHEIN to globalny sprzedawca internetowy zajmujący się modą i stylem życia, którego celem jest umożliwienie wszystkim korzystania z piękna mody. Wykorzystujemy technologię produkcji na żądanie, aby połączyć dostawców z naszym sprawnym łańcuchem dostaw, zmniejszając straty magazynowe i umożliwiając nam dostarczanie różnorodnych produktów w przystępnych cenach do klientów na całym świecie. Z naszych biur na całym świecie docieramy do klientów w ponad 150 krajach. Aby dowiedzieć się więcej o firmie SHEIN, odwiedź stronę http://www.SHEIN.com

załączniki

informacje o firmie

O SHEIN:

SHEIN to globalny sprzedawca internetowy zajmujący się modą i stylem życia, którego celem jest umożliwienie wszystkim korzystania z piękna mody. Wykorzystujemy technologię produkcji na żądanie, aby połączyć dostawców z naszym sprawnym łańcuchem dostaw, zmniejszając straty magazynowe i umożliwiając nam dostarczanie różnorodnych produktów w przystępnych cenach do klientów na całym świecie. Z naszych biur na całym świecie docieramy do klientów w ponad 150 krajach. Aby dowiedzieć się więcej o firmie SHEIN, odwiedź stronę http://www.SHEIN.com