sprawy społeczne

Kobiety w dniu ich święta doceniają wspólnie spędzony czas. Wyniki badania

03.03.2025 | Prezentmarzeń

90% Polaków uważa, że Dzień Kobiet to nadal aktualne święto. 85% ankietowanych pamięta o Dniu Kobiet, co pokazuje, że wciąż ma ono duże znaczenie w społeczeństwie.  Dla większości osób (65%) jest to ważny moment, aby docenić panie. Zaledwie 5% respondentów uważa to święto za relikt przeszłości, co sugeruje, że wartości związane z Dniem Kobiet są wciąż istotne w społecznym dyskursie.

Jak wynika z badania “Świat współczesnych kobiet” serwisu Prezentmarzeń, ponad połowa Polaków obchodzi Dzień Kobiet poprzez wspólne wyjścia ciesząc się czasem w przyjemnej atmosferze. 15% osób decyduje się na celebrowanie dnia poprzez spędzanie czasu z najbliższymi, co sprzyja budowaniu silnych więzi rodzinnych. Tradycyjne wręczanie kwiatów i czekoladek (25%) podkreśla znaczenie tradycji, co wciąż stanowi nieodłączny element obchodów. Co trzeci Polak z okazji Dnia Kobiet marzy o zorganizowaniu wyjazdu, by zrelaksować się w naturalnym środowisku, korzystając z dobrodziejstw terenów. 45% respondentów wskazuje, że najlepszym upominkiem jest relaksujący pobyt w SPA. Tego typu podarunek pozwala na odstresowanie się i zadbanie o samopoczucie. 30% osób ceni sobie możliwość skorzystania z masażu, takiego jak na przykład relaksujący masaż Kobido, który nie tylko przynosi ulgę, ale także poprawia kondycję skóry.

Ciekawym pomysłem na stworzenie wspaniałych wspomnień jest również sesja zdjęciowa (25%), kreatywne warsztaty (20%), takie jak tworzenie własnych perfum, co może być fantastycznym sposobem na wyrażenie siebie. Dobrym pomysłem są również lekcje pole dance (15%), które łączą fitness z zabawą ucząc jednocześnie pewności siebie. Co trzeci badany uważa, że prezent powinien mieścić się w kwocie od 300 do 500 zł, co pokazuje, że niektórzy są gotowi wydać więcej na szczególną osobę w swoim życiu. Największa grupa, bo aż 55% respondentów, deklaruję kwotę od 100 do 300 zł na prezent. 

Dzień Kobiet to wyjątkowa okazja, aby nie tylko docenić kobiety w naszym życiu, ale także zwrócić uwagę na ich osiągnięcia oraz potrzebę równości i wsparcia. Wyniki badania pokazują, że Polacy chcą celebrować ten dzień w sposób przemyślany i kreatywny, co odzwierciedla rosnącą świadomość społeczną. Wspólne świętowanie Dnia Kobiet wzmacnia relacje międzyludzkie, budując silniejsze więzi i poczucie wspólnoty, co jest niezbędne w dzisiejszym świecie - mówi aleksandra Skimina, psycholog społeczny

Aż 50% Polaków podkreśla, że obecnie dla pań najbardziej popularnym hobby jest  fitness i zdrowy styl życia. Aktywności fizyczne, takie jak jogging, joga czy treningi na siłowni, zyskują na znaczeniu. Kobiety rozwijają również swoje pasje poprzez sporty ekstremalne (25%), takie jak wspinaczkę czy surfowanie. Te aktywności przyciągają osoby, które szukają adrenaliny i niesamowitych doświadczeń.

28% respondentów wskazuje, że panie cenią sobie czas na relaks, wybierając różne formy wellness (28%), takie jak spa, medytację czy aktywność fizyczną, aby zregenerować siły i zadbać o swoje zdrowie psychiczne i fizyczne. 20% osób wskazuje, że poświęcają swój wolny czas na naukę i rozwijanie nowych umiejętności, co sprzyja ich osobistemu i zawodowemu wzrostowi. Uwielbiają podróżować (18%), co pozwala im na poznawanie nowych kultur i poszerzanie horyzontów oraz angażują się w aktywności związane z kulturą (14%), takie jak koncerty, wystawy czy festiwale, co wzbogaca ich życie społeczne. 20% osób wskazuje, że poświęcają czas na wolontariat, angażując się w różnorodne działania na rzecz społeczności, co przynosi im satysfakcję i poczucie spełnienia. - mówi Michał Krasoń z serwisu Prezentmarzeń.

Wyniki badania pokazują, że czas wolny kobiet jest zróżnicowany i skoncentrowany na osobistym rozwoju, relaksie oraz dążeniu do równowagi w życiu. Kobiety poszukują aktywności, które pozwalają im nie tylko odpocząć, ale także rozwijać swoje pasje i zaangażowanie społeczne.

Badanie „Świat współczesnych kobiet” zostało zrealizowane przez serwis Prezentmarzeń na próbie 1025 respondentów, metodą CAWI w lutym 2025.

kontakt dla mediów
Dyrektor zarządzający, Innovation PR
Małgorzata Dębska

m.debska@innovationpr.pl

tel: +48 662 150 880

informacje o firmie

załączniki

kontakt dla mediów
Dyrektor zarządzający, Innovation PR
Małgorzata Dębska

m.debska@innovationpr.pl

tel: +48 662 150 880

informacje o firmie