transport turystyka/wypoczynek

W trakcie Styczniowych Okazji Polacy zakupili bilety lotnicze do 333 destynacji na całym świecie

31.01.2025 | FRU.pl
  • Najtańszy bilet zakupiony podczas Styczniowych Okazji kosztował 48 zł na trasie z Warszawy do Gdańska
  • Polacy planowali wakacje na cały rok: najkrótszy booking window był z wylotem tego samego dnia, a najdłuższy wyniósł 355 dni
  • Pierwsze zakupy zrobiono 1 stycznia o 00:22
  • W poniedziałek 13 stycznia odnotowano rekordową sprzedaż biletów
  • Podczas Styczniowych Okazji bilety rozeszły się do aż 333 niesamowitych destynacji
  • Na podium najchętniej wybieranych kierunków znalazły się Rzym, Barcelona i Mediolan, a tuż za nimi Alicante i Malaga
  • Już po raz czwarty Fru.pl przeprowadziła analizę rezerwacji biletów lotniczych w styczniu, miesiącu znanym jako Styczniowe Okazje – kiedy bilety lotnicze można kupić w najkorzystniejszych cenach.

 

Z roku na rok Styczniowe Okazje przyciągają kolejnych podróżników, którzy cenią sobie tanie i komfortowe latanie. Jest to doskonała chwila, by skorzystać z atrakcyjnych cen biletów lotniczych – bywają niższe nawet o 60 proc. względem innych miesięcy.

Również w tym roku Styczniowe Okazje cieszyły się ogromnym zainteresowaniem klientów Fru.pl.

- Po raz kolejny odnotowujemy wzrost sprzedaży biletów lotniczych podczas Styczniowych Okazji. Jesteśmy dumni, że nasi klienci chcą z nami planować kolejne urlopy i realizować swoje marzenia. Oferujemy usługi, które sprawiają, że latanie staje się łatwiejsze i bardziej komfortowe. Automatyczna odprawa online, elastyczne opcje biletów oraz dedykowana obsługa klienta zapewniają bezproblemowe doświadczenia podróżne – nie tylko w Styczniowe Okazje, ale i przez cały rok – mówi Marta Gałuszka, brand managerka Fru.pl.

 

Styczniowe wydatki

Atrakcyjne ceny biletów sprawiły, że wiele osób zdecydowało się wykorzystać okazję do zaplanowania bliższych i dalszych urlopów. Tanie loty przyciągały klientów szukających możliwości oszczędności oraz elastyczności w planowaniu podróży.

Średnia cena biletu lotniczego w styczniu wyniosła 600 zł, najtańszy kosztował 48 zł na trasie Warszawa-Gdańsk z wylotem 10 stycznia, a najdroższy – 17 845 zł z Warszawy do San Francisco na podróż w terminie od 10 kwietnia do 13 maja.

W tym roku klienci zapłacili za bilety lotnicze mniej: o 8 proc. do Rzymu (529 zł w 2025 r. vs 573 zł w 2024 r.), o 15 proc. do Mediolanu (408 zł w 2025 r. vs 478 zł w 2024 r.) i o 24 proc. do Aten (608 zł w 2025 r. vs 795 zł w 2024 r.).

Wszystkie powyższe przykłady dotyczą podróży z wylotem z Warszawy.

 

Styczniowe kierunki

Styczeń okazał się miesiącem, w którym najwięcej klientów zdecydowało się na zakup biletów do popularnych europejskich miast, które niezmiennie cieszą się dużym zainteresowaniem.

Wśród 10 najchętniej wybieranych kierunków znalazły się Rzym, Barcelona, Mediolan, Alicante, Malaga, Paryż, Malta, Lizbona, Ateny, Londyn. To one zdominowały listę najczęściej rezerwowanych lotów.

Jednak obok klasycznych destynacji część podróżnych postawiła na bardziej nietypowe, wybierając te nieoczywiste i mniej znane. Wśród nich warto wyróżnić Brytyjskie Wyspy Dziewicze egzotyczne archipelagi na Karaibach, majestatyczny Johannesburg w Republice Południowej Afryki, czy stolicę Filipin Manilę, która oferuje zarówno wspaniałe atrakcje turystyczne, jak również unikalną atmosferę.

 

Styczniowe ciekawostki

- Tegoroczne Styczniowe Okazje przyniosły kilka ciekawostek. Rekordzista pod względem liczby rezerwacji dokonanych w styczniu zakupił aż dziewięć biletów, co pokazuje, jak dużym zaufaniem podróżni darzą Fru.pl. Z kolei największa grupowa rezerwacja obejmowała 39 pasażerów podróżujących razem na trasie Warszawa-Bruksela. Te dane pokazują różnorodność planów naszych klientów – od indywidualnych podróży po wyjazdy grupowedodaje Marta Gałuszka.

Wielu podróżnych wykorzystało Styczniowe Okazje do zaplanowania urlopów i wakacji na cały rok, wybierając spośród szerokiej oferty lotów, również takie do dalszych zakątków świata.

Najpopularniejszymi miesiącami na wylot były styczeń i luty, ale nie brakowało rezerwacji na odległe wyjazdy.

Najkrótszy booking window (czas pomiędzy rezerwacją a dniem wyjazdu) dotyczył biletu zakupionego tego samego dnia co wylot. Jednak 1 stycznia kupiono bilety na podróż z Rzeszowa do Rzymu, która odbędzie się 28 grudnia 2025 r. Był to najdłuższy booking window – 355 dni.

Średnia długość pobytu wynosi od 4 do 5 dni. Wciąż widać, że wielu podróżnych preferuje krótkie, intensywne wyjazdy, które umożliwiają pełne wykorzystanie wolnego czasu, skorzystanie z długich weekendów czy zaplanowanie kilku urlopów w ciągu roku, zamiast jednego lub dwóch długich.

Według danych Fru.pl w tym roku najpopularniejszym dniem na zakup biletów lotniczych była środa, wtedy dokonano 18 proc. ze wszystkich rezerwacji, jednak najniższe ceny można było upolować w poniedziałek.

Najbardziej interesującym połączeniem lotniczym, które zostało zakupione była podróż na trasie WarszawaLondyn HeathrowMiamiTortolaBrytyjskie Wyspy Dziewicze. Jeden z klientów Fru.pl będzie mieć więc bardzo długą i równie ekscytującą wyprawę.

 

 

Źródło danych:
Analiza platformy do rezerwacji biletów Fru.pl na podstawie danych własnych.
Wszystkie dane porównawcze dotyczą okresu 1–31.01, zarówno w tym roku, jak i 2024. 

 

kontakt dla mediów
Elżbieta Górecka-Wysocka
Senior Account Manager, MSL
Elżbieta Górecka-Wysocka

elzbieta.gorecka-wysocka@mslgroup.com

tel: +48 511 593 733

informacje o firmie

FRU.pl to założona w 2007 roku polska internetowa platforma rezerwacji biletów lotniczych. Od początku swojego istnienia FRU.pl koncentruje się na odpowiadaniu potrzeby klientów, którzy często mają konkretne plany dotyczące podróży i różne obawy z nią związane. FRU.pl oferuje szeroki wybór lotów w konkurencyjnych cenach, którym towarzyszy profesjonalna i sprawna obsługa klienta świadczona przez zespół polskojęzycznych oraz angielskojęzycznych specjalistów.

Wraz z rozwojem platformy wprowadzono innowacyjne usługi fintech, które są odpowiedzią na częste obawy klientów związane z podróżą i zapewniające większą elastyczność planowania lotów. Usługi te mają na celu sprostanie wyjątkowym wyzwaniom i niepewnościom, które podróżni mogą napotkać podczas podróży, zapewniając im większy spokój ducha.

Mając na celu zadowolenie klientów i wprowadzanie ciągłych innowacji, FRU.pl z zaangażowaniem usprawnia proces rezerwacji podróży oraz zapewnia swoim klientom wsparcie posprzedażowe.

Badania agencji Yotta z kwietnia 2024 roku przeprowadzone metodą CAWI pokazują, że co trzeci Polak zna FRU.pl, a 75% osób, które znają markę, skorzystało z niej przynajmniej raz. 42% osób korzysta z serwisu regularnie, przynajmniej raz na 2 miesiące i częściej.

FRU.pl w swojej ofercie posiada szeroką gamę produktów, jak:
FRU Flex - możliwość odwołania lub zmiany terminu lotu bez podania przyczyny
FRU Fast Refund - zwrot środków za odwołany lot w ciągu 24 godzin
FRU Automatyczna Odprawa - automatyczna odprawa online dokonywana przez konsultantów FRU
FRU Medical - ubezpieczenie podróżne
FRU Trip Protect - bezpłatne alternatywy w przypadku opóźnienia, odwołania lub zmiany lotu
Blokada Ceny – możliwość zablokowania ceny biletu lotniczego na okres do 3 dni

Więcej informacji:

Blog

Facebook

Instagram

YouTube

TikTok

załączniki

kontakt dla mediów
Elżbieta Górecka-Wysocka
Senior Account Manager, MSL
Elżbieta Górecka-Wysocka

elzbieta.gorecka-wysocka@mslgroup.com

tel: +48 511 593 733

informacje o firmie

FRU.pl to założona w 2007 roku polska internetowa platforma rezerwacji biletów lotniczych. Od początku swojego istnienia FRU.pl koncentruje się na odpowiadaniu potrzeby klientów, którzy często mają konkretne plany dotyczące podróży i różne obawy z nią związane. FRU.pl oferuje szeroki wybór lotów w konkurencyjnych cenach, którym towarzyszy profesjonalna i sprawna obsługa klienta świadczona przez zespół polskojęzycznych oraz angielskojęzycznych specjalistów.

Wraz z rozwojem platformy wprowadzono innowacyjne usługi fintech, które są odpowiedzią na częste obawy klientów związane z podróżą i zapewniające większą elastyczność planowania lotów. Usługi te mają na celu sprostanie wyjątkowym wyzwaniom i niepewnościom, które podróżni mogą napotkać podczas podróży, zapewniając im większy spokój ducha.

Mając na celu zadowolenie klientów i wprowadzanie ciągłych innowacji, FRU.pl z zaangażowaniem usprawnia proces rezerwacji podróży oraz zapewnia swoim klientom wsparcie posprzedażowe.

Badania agencji Yotta z kwietnia 2024 roku przeprowadzone metodą CAWI pokazują, że co trzeci Polak zna FRU.pl, a 75% osób, które znają markę, skorzystało z niej przynajmniej raz. 42% osób korzysta z serwisu regularnie, przynajmniej raz na 2 miesiące i częściej.

FRU.pl w swojej ofercie posiada szeroką gamę produktów, jak:
FRU Flex - możliwość odwołania lub zmiany terminu lotu bez podania przyczyny
FRU Fast Refund - zwrot środków za odwołany lot w ciągu 24 godzin
FRU Automatyczna Odprawa - automatyczna odprawa online dokonywana przez konsultantów FRU
FRU Medical - ubezpieczenie podróżne
FRU Trip Protect - bezpłatne alternatywy w przypadku opóźnienia, odwołania lub zmiany lotu
Blokada Ceny – możliwość zablokowania ceny biletu lotniczego na okres do 3 dni

Więcej informacji:

Blog

Facebook

Instagram

YouTube

TikTok