transport turystyka/wypoczynek

Teraz jest czas… na zakup biletów lotniczych. Wśród cenowych perełek Styczniowych Okazji: Bolonia w cenie 131 zł, Rzym – 133 zł, a także Dubaj od 869 zł

09.01.2025 | FRU.pl
  • Bilety lotnicze zakupione w styczniu mogą być tańsze nawet o 60 proc. niż w inne miesiące roku
  • Rzym to najchętniej wybierany kierunek w styczniu. Teraz loty do Wiecznego Miasta są nawet o 70 proc. tańsze niż zazwyczaj
  • Polacy w styczniu chętnie kupują bilety również do: Alicante, Mediolanu, Barcelony, Malagi, Malty, Paryża, Londynu
  • Jeśli chodzi o bardziej egzotyczne miejsca, to wybieramy: Cancun, Phuket, Guadalajarę, Bogotę, Los Angeles, Buenos Aires, Bangkok czy Osakę
  • Najwięcej rezerwacji (prawie 50 proc.) dotyczy wyjazdów na 4–6 dni
  • Booking window się wydłuża, bilety kupujemy z większym wyprzedzeniem: o 6 proc. spadła, względem roku ubiegłego, liczba rezerwacji dotyczących podróży odbywanych w ciągu najbliższych 14 dni
  • Podróżujemy bez zbędnego bagażu – w tym roku częściej dodajemy do rezerwacji bagaż podręczny, rzadziej rejestrowany

 

Są takie rzeczy, których najlepiej nie odkładać na później. To szczere rozmowy z bliskimi, okazywanie uczuć, realizowanie pasji, spełnianie marzeń. W styczniu do tej listy warto dopisać zaplanowanie podróży na cały rok, bo właśnie teraz jest czas na kupowanie biletów lotniczych w dużo niższych cenach.

 

Dane z ostatnich sześciu lat* wskazują, że bilety lotnicze w styczniu, mogą być tańsze nawet o 60 proc. To idealny moment, by upolować okazyjne ceny i zaplanować podróże na cały rok. W styczniu linie lotnicze ustalają siatkę połączeń na nadchodzące miesiące i oferują atrakcyjne ceny czy liczne promocje, z których warto.

– Jak co roku zapraszam do skorzystania ze Styczniowych Okazji, podczas których można znaleźć loty dosłownie w każdy zakamarek świata w rewelacyjnych cenach. Oczywiście nie trzeba nigdzie lecieć w styczniu, by skorzystać z najniższych cen. Wystarczy teraz zarezerwować bilety na dowolny termin, aby sporo zaoszczędzić na wakacjach w tym roku – komentuje Marta Gałuszka, brand managerka Fru.pl.

 

Dokąd? – czyli hity pierwszego tygodnia stycznia

Podróżnicy, którzy wiedzą, jak mądrze kupować bilety i zaoszczędzić, nie marnują czasu i ruszyli na Fru.pl. Już po pierwszym tygodniu roku widać, które miejsca cieszą się największym zainteresowaniem.

Na prowadzenie, tak jak w 2024 roku, wysuwają się loty do Rzymu – a co ciekawe, w tym roku bilet do stolicy Włoch z Warszawy jest tańszy o 7 proc. (obecnie 477 zł vs 512 zł w roku ubiegłym). W zestawieniu ponownie znalazło się Alicante, do którego loty są tańsze niż w ubiegłym roku i to o 33 proc. (472 zł vs 705 zł), jak również Mediolan, który odwiedzimy, płacąc o 51 proc. mniej niż rok temu (345 zł vs 706 zł). Te loty także startują z warszawskiego Okęcia. To niezbite dowody, że nie warto czekać – im wcześniej, tym taniej!

Pozostałe kierunki najczęściej wybierane podczas zakupów w pierwszym tygodniu stycznia 2025 to: Alicante, Mediolan, Barcelona, Malaga, Malta, Paryż, Londyn (z Warszawy). Natomiast podróżujący z Krakowa czy Gdańska najczęściej chcieli lecieć do Rzymu.

Polacy nadal coraz odważniej i chętniej wybierają się w podróż do odległych zakątków świata.

Wśród egzotycznych miejsc, do których zakupiono bilety między 1 a 7 stycznia 2025 roku, znajdują się: Cancun, Phuket, Guadalajara, Bogota, Los Angeles, Buenos Aires, Bangkok, Osaka, a także jamajskie Montego Bay.

 

Jak? – tendencje w planowaniu, długość pobytu, rezerwacje

Z każdym rokiem zmieniają się preferencje podróżnych, co wpływa na sposób planowania wyjazdów. Długość pobytu i sposób rezerwacji stają się coraz bardziej dostosowane do indywidualnych potrzeb turystów.

W tym roku klienci Fru.pl najczęściej rezerwują wyloty na 4–6 dni – stanowią one 49 proc. rezerwacji. W analogicznym okresie 2024 roku 44 proc. podróżnych dokonało rezerwacji na pobyt tej długości. Aktualnie dłuższych wyjazdów, czyli powyżej 8 dni, dotyczy tylko 14 proc. rezerwacji, a w roku ubiegłym – ponad 16 proc.

Jeśli przyjrzymy się danym na temat booking window (czas pomiędzy rezerwacją a dniem wylotu), to można w tym roku zauważyć delikatny trend planowania z wyprzedzeniem – o 6 proc. spadła, względem roku ubiegłego, liczba rezerwacji dotyczących podróży mających miejsce w ciągu najbliższych 14 dni, w tym roku to 38 proc. Za to aż 42 proc. rezerwacji dotyczy wyjazdów, które odbędą się w przeciągu 15–45 dni od momentu zakupu, a 20 proc. podróżnych decyduje się na zakup biletów ponad 46 dni przed datą urlopu.

Z danych wynika, że obecnie pasażerowie chętniej dodają do swoich rezerwacji bagaż podręczny – w tym roku zrobiło to 14 proc. z nich, a w poprzednim – 11 proc. Natomiast nieco mniej podróżnych postanowiło nadać bagaż rejestrowany: to 24 proc. vs 26 proc. w 2024 r. W tym roku 13 proc. podróżnych dokonało rezerwacji z możliwością wyboru miejsca w samolocie, w zeszłym – 11 proc.

 

*Porównanie średnich cen biletów na większości tras lotniczych w ciągu roku

Źródło danych:
Analiza platformy do rezerwacji biletów Fru.pl na podstawie danych własnych.
Wszystkie dane porównawcze dotyczą okresu 1–7.01, zarówno w tym roku, jak i 2024. 

 

kontakt dla mediów
Elżbieta Górecka-Wysocka
Senior Account Manager, MSL
Elżbieta Górecka-Wysocka

elzbieta.gorecka-wysocka@mslgroup.com

tel: +48 511 593 733

informacje o firmie

Fru.pl to założona w 2007 roku internetowa platforma rezerwacji biletów lotniczych. Od początku swojego istnienia, Fru.pl koncentruje się na odpowiadaniu na potrzeby klientów, którzy często mają konkretne plany dotyczące podróży i różne obawy z nią związane. Fru.pl oferuje szeroki wybór lotów w konkurencyjnych cenach, którym towarzyszy profesjonalna i sprawna obsługa klienta świadczona przez zespół polskojęzycznych oraz angielskojęzycznych specjalistów.

Wraz z rozwojem platformy wprowadzono innowacyjne usługi fintech, które są odpowiedzią na częste obawy klientów związane z podróżą i zapewniające większą elastyczność planowania lotów. Usługi te mają na celu sprostanie wyjątkowym wyzwaniom i niepewnościom, które podróżni mogą napotkać podczas podróży, zapewniając im większy spokój ducha.

Mając na celu zadowolenie klientów i wprowadzanie ciągłych innowacji, Fru.pl z zaangażowaniem usprawnia proces rezerwacji podróży oraz zapewnia swoim klientom wsparcie posprzedażowe.

Badania agencji Yotta z kwietnia 2024 roku przeprowadzone metodą CAWI pokazują, że co trzeci Polak zna FRU.pl, a 75% osób, które znają markę, skorzystało z niej przynajmniej raz. 42% osób korzysta z serwisu regularnie, przynajmniej raz na 2 miesiące i częściej.

Fru.pl w swojej ofercie posiada szeroką gamę produktów, jak:
- FRU Flex - możliwość odwołania lub zmiany terminu lotu bez podania przyczyny
- FRU Fast Refund - zwrot środków za odwołany lot w ciągu 24 godzin
- FRU Automatyczna Odprawa - automatyczna odprawa online dokonywana przez konsultantów FRU
- FRU Medical - ubezpieczenie podróżne
- FRU Trip Protect - bezpłatne alternatywy w przypadku opóźnienia, odwołania lub zmiany lotu

Więcej informacji:

Blog

Facebook

Instagram

YouTube

TikTok

załączniki

kontakt dla mediów
Elżbieta Górecka-Wysocka
Senior Account Manager, MSL
Elżbieta Górecka-Wysocka

elzbieta.gorecka-wysocka@mslgroup.com

tel: +48 511 593 733

informacje o firmie

Fru.pl to założona w 2007 roku internetowa platforma rezerwacji biletów lotniczych. Od początku swojego istnienia, Fru.pl koncentruje się na odpowiadaniu na potrzeby klientów, którzy często mają konkretne plany dotyczące podróży i różne obawy z nią związane. Fru.pl oferuje szeroki wybór lotów w konkurencyjnych cenach, którym towarzyszy profesjonalna i sprawna obsługa klienta świadczona przez zespół polskojęzycznych oraz angielskojęzycznych specjalistów.

Wraz z rozwojem platformy wprowadzono innowacyjne usługi fintech, które są odpowiedzią na częste obawy klientów związane z podróżą i zapewniające większą elastyczność planowania lotów. Usługi te mają na celu sprostanie wyjątkowym wyzwaniom i niepewnościom, które podróżni mogą napotkać podczas podróży, zapewniając im większy spokój ducha.

Mając na celu zadowolenie klientów i wprowadzanie ciągłych innowacji, Fru.pl z zaangażowaniem usprawnia proces rezerwacji podróży oraz zapewnia swoim klientom wsparcie posprzedażowe.

Badania agencji Yotta z kwietnia 2024 roku przeprowadzone metodą CAWI pokazują, że co trzeci Polak zna FRU.pl, a 75% osób, które znają markę, skorzystało z niej przynajmniej raz. 42% osób korzysta z serwisu regularnie, przynajmniej raz na 2 miesiące i częściej.

Fru.pl w swojej ofercie posiada szeroką gamę produktów, jak:
- FRU Flex - możliwość odwołania lub zmiany terminu lotu bez podania przyczyny
- FRU Fast Refund - zwrot środków za odwołany lot w ciągu 24 godzin
- FRU Automatyczna Odprawa - automatyczna odprawa online dokonywana przez konsultantów FRU
- FRU Medical - ubezpieczenie podróżne
- FRU Trip Protect - bezpłatne alternatywy w przypadku opóźnienia, odwołania lub zmiany lotu

Więcej informacji:

Blog

Facebook

Instagram

YouTube

TikTok