sprawy społeczne transport

Emirates zostaną pierwszymi na świecie liniami lotniczymi z certyfikatem Autism Certified Airline™

09.01.2025 | Emirates

Warszawa, 9 stycznia 2025 – Linie Emirates rozpoczęły inspirującą podróż, aby oficjalnie stać się pierwszymi na świecie liniami lotniczymi z certyfikatem Autism Certified Airline™, zapraszając klientów w spektrum autyzmu i z wrażliwością sensoryczną do korzystania z kompleksowych usług Emirates. Inauguracyjny certyfikat zostanie formalnie przyznany przez Międzynarodową Radę Standardów Kwalifikacji i Kształcenia Ustawicznego (IBCCES) w najbliższych miesiącach, kiedy ponad 30 000 członków personelu pokładowego i naziemnego Emirates ukończy wstępne szkolenie.

 

Podróże dostępne dla wszystkich

Dla wielu osób w spektrum podróże lotnicze są niezwykle trudnym doświadczeniem, lub czymś, czego należy całkowicie unikać, ze względu na wysoki poziom bodźców sensorycznych, które mogą się z nimi wiązać. Ankieta przeprowadzona na stronie AutismTravel.com wykazała, że 78% rodzin waha się przed podróżowaniem lub odwiedzaniem nowych miejsc, a 94% respondentów wyjeżdżałoby częściej na wakacje, gdyby mieli dostęp do miejsc, w których personel jest przeszkolony i certyfikowany w zakresie autyzmu.

 

Czym jest certyfikat Autism Certified Airline™ (ACA)?

Napędzane swoim zobowiązaniem do zapewnienia przyjaznych  warunków podróży dla wszystkich klientów, w tym osób w spektrum autyzmu i z nadwrażliwością sensoryczną, linie Emirates podjęły współpracę z IBCCES w celu przeprowadzenia przeglądu na miejscu i kompleksowego audytu. IBCCES to wiodąca organizacja zajmująca się szkoleniami i certyfikacją w zakresie autyzmu i neuroróżnorodności.

W ramach dużego przedsięwzięcia badawczego, IBCCES przeprowadziło ankietę wśród ponad 14 000 osób z różnymi niepełnosprawnościami, w tym osób w spektrum autyzmu, z nadwrażliwością sensoryczną oraz ich rodzin i opiekunów. Dane z ankiety zostały zebrane wraz z licznymi wywiadami, badaniem branżowym Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych (IATA) oraz opiniami 1 200 profesjonalistów z branży. Wszystko to, pomogło w opracowaniu najkorzystniejszych standardów dla pasażerów i personelu linii lotniczych. Oprócz zebranych obserwacji, eksperci IBCCES przeprowadzili audyty kilku lotów Emirates zarówno na trasach długodystansowych, jak i krótkodystansowych.

 

Szkolenie Emirates w zakresie autyzmu i świadomości sensorycznej dla ponad 30 000 pracowników

W ramach projektu, personel naziemny i pokładowy Emirates, odbędzie specjalne szkolenie z zakresu autyzmu i świadomości sensorycznej, aby lepiej zrozumieć potrzeby pasażerów. Szkolenie ma na celu zapoznanie zespołów Emirates ze spektrum autyzmu, błędnymi przekonaniami i wyzwaniami, niezliczonymi sposobami pomocy w zależności od indywidualnych potrzeb oraz potencjalnymi bodźcami i wyzwalaczami, o których pracownicy powinni wiedzieć. Nowe szkolenie opiera się na podstawach ustanowionych przez badanie Emirates „Wprowadzenie do autyzmu i ukrytych niepełnosprawności”, które w 2023 r. ukończyło 23 000 pracowników.

 

Nowe standardy i usługi Emirates dla klientów w spektrum autyzmu

W 2025 roku i w kolejnych latach linie Emirates wprowadzą nowe standardy i usługi dla klientów w spektrum autyzmu i z zaburzeniami sensorycznymi, które zapewnią im przyjemniejsze i bardziej dostępne podróże. Jedną z takich usług jest wprowadzenie „przewodników sensorycznych” - cyfrowych pomocy opracowanych w ramach audytu przeprowadzonego przez IBCCES we współpracy z Emirates.  Umożliwiają one podróżnym podejmowanie świadomych decyzji dotyczących różnych napotkanych środowisk i planowania tego, co odpowiada ich potrzebom i preferencjom.

 

O IBCCES

Dostarczanie globalnego standardu szkoleń i certyfikacji w dziedzinie zaburzeń poznawczych - IBCCES zapewnia serię certyfikatów, które umożliwiają profesjonalistom bycie liderami w swojej dziedzinie i poprawę wyników dla osób, którym służą. Programy te są uznawane na całym świecie za wiodący punkt odniesienia dla szkoleń i certyfikacji w zakresie autyzmu i innych zaburzeń poznawczych. IBCCES współpracuje z miastami, miejscami docelowymi i organizacjami w ramach inicjatyw takich jak program Certified Autism Destination™ (CAD), zapewniając, że osoby z niepełnosprawnościami i wrażliwi sensorycznie goście, czują się bezpieczni i mile widziani. Uzyskanie statusu CAD oznacza, że organizacje turystyczne, hotelarskie i rozrywkowe ukończą szkolenie i certyfikację w zakresie autyzmu i wrażliwości sensorycznej opracowane i dostarczone przez IBCCES. Organizacja stworzyła również AutismTravel.com, bezpłatne źródło internetowe dla rodzin, które zawiera listę certyfikowanych miejsc docelowych i łączy je z  innymi  zasobami i sobą nawzajem.

 

Informacje dla podróżujących bez barier i przewodniki sensoryczne Emirates

 

kontakt dla mediów
Elżbieta Górecka-Wysocka
Senior Account Manager, MSL
Elżbieta Górecka-Wysocka

elzbieta.gorecka-wysocka@mslgroup.com

tel: +48 511 593 733

Zuzanna Cholewa
Account Director, MSL
Zuzanna Cholewa

zuzanna.cholewa@mslgroup.com

tel: +48 668 698 890

informacje o firmie

O Emirates

Linie lotnicze Emirates, obsługujące pasażerów międzynarodowych, rozpoczęły działalność w Polsce w 2013 roku, wypełniając niszę w segmencie lotów długodystansowych. Dzienne połączenia z Warszawy do Dubaju obsługiwane są przez ultranowoczesne Boeingi 777-300ER w dwu- i trzyklasowej konfiguracji, oferując pasażerom nowy wymiar podróżowania.

Ze swojego globalnego węzła w Dubaju linie Emirates obsługują pasażerów na sześciu kontynentach, świadcząc wysokiej jakości usługi transportu lotniczego, które wspomagają rozwój turystyki i wymiany handlowej. Linia zdobyła uznanie pasażerów za wiodące w branży usługi na ziemi i w powietrzu, świadczone przez pełnych pasji pracowników reprezentujących ponad 160 narodowości.

Linie Emirates dysponują największą na świecie flotą szerokokadłubowych samolotów Boeing 777 i Airbus A380, oferując przestronne kabiny i wyjątkowe usługi na pokładzie, takie jak podniebny salonik pokładowy i prysznic Shower Spa na pokładach samolotów A380 oraz system rozrywki pokładowej ice dostępny na wszystkich fotelach, który 17 lat z rzędu zajmuje czołowe miejsca w rankingu "best in sky". Emirates angażują się w działalność proekologiczną i skupiają się na trzech obszarach: ograniczeniu emisji, odpowiedzialnej konsumpcji oraz ochronie dzikiej przyrody i siedlisk. 

Zapraszamy na stronę Emirates www.emirates.com.

załączniki

kontakt dla mediów
Elżbieta Górecka-Wysocka
Senior Account Manager, MSL
Elżbieta Górecka-Wysocka

elzbieta.gorecka-wysocka@mslgroup.com

tel: +48 511 593 733

Zuzanna Cholewa
Account Director, MSL
Zuzanna Cholewa

zuzanna.cholewa@mslgroup.com

tel: +48 668 698 890

informacje o firmie

O Emirates

Linie lotnicze Emirates, obsługujące pasażerów międzynarodowych, rozpoczęły działalność w Polsce w 2013 roku, wypełniając niszę w segmencie lotów długodystansowych. Dzienne połączenia z Warszawy do Dubaju obsługiwane są przez ultranowoczesne Boeingi 777-300ER w dwu- i trzyklasowej konfiguracji, oferując pasażerom nowy wymiar podróżowania.

Ze swojego globalnego węzła w Dubaju linie Emirates obsługują pasażerów na sześciu kontynentach, świadcząc wysokiej jakości usługi transportu lotniczego, które wspomagają rozwój turystyki i wymiany handlowej. Linia zdobyła uznanie pasażerów za wiodące w branży usługi na ziemi i w powietrzu, świadczone przez pełnych pasji pracowników reprezentujących ponad 160 narodowości.

Linie Emirates dysponują największą na świecie flotą szerokokadłubowych samolotów Boeing 777 i Airbus A380, oferując przestronne kabiny i wyjątkowe usługi na pokładzie, takie jak podniebny salonik pokładowy i prysznic Shower Spa na pokładach samolotów A380 oraz system rozrywki pokładowej ice dostępny na wszystkich fotelach, który 17 lat z rzędu zajmuje czołowe miejsca w rankingu "best in sky". Emirates angażują się w działalność proekologiczną i skupiają się na trzech obszarach: ograniczeniu emisji, odpowiedzialnej konsumpcji oraz ochronie dzikiej przyrody i siedlisk. 

Zapraszamy na stronę Emirates www.emirates.com.