praca sprawy społeczne

Benefity pozapłacowe pracownicy otrzymują głównie z okazji świąt. Wyniki badania

20.11.2024 | Prezentmarzeń

Zgodnie z najnowszymi wynikami sondy przeprowadzonej wśród pracowników z różnych branż, 54% respondentów przyznało, że benefity pozapłacowe najczęściej wręczane są z okazji świąt. Oznacza to, że święta Bożego Narodzenia oraz inne okoliczności, stanowią kluczowe momenty w roku, w których pracodawcy decydują się na obdarowanie swoich pracowników dodatkowymi świadczeniami.

Kiedy i dlaczego firmy oferują benefity?

Jak wynika z badania "Benefity pozapłacowe według pracowników" przeprowadzonego przez serwis Prezentmarzeń na próbie 1387 respondentów, benefity najczęściej przyznawane są z okazji świąt, co dotyczy 54% przypadków. Coraz częściej pojawiają się one również z okazji osiągnięć zawodowych, co obejmuje 20% przypadków, oraz w ramach programów lojalnościowych, które stanowią 14% sytuacji. Pracodawcy zdają sobie sprawę, że wręczanie benefitów nie tylko buduje relacje z pracownikami, ale również wzmacnia kulturę organizacyjną, wpływając na postrzeganie firmy jako miejsca dbającego o pracownika.

Zdrowie na pierwszym miejscu

Benefity związane ze zdrowiem cieszą się największym zainteresowaniem – 49% respondentów wskazuje, że najczęściej otrzymują dodatki wspierające zdrowie, takie jak pakiety medyczne czy programy fitness. Pracownicy coraz częściej oczekują od swoich pracodawców wsparcia w zakresie utrzymania dobrego stanu fizycznego i psychicznego. Nieoczywiste benefity, takie jak wsparcie kondycji psychicznej, które wybiera 39% pracowników, oraz workation, preferowane przez 14%, również zyskują na popularności. Świadczy to o rosnącym znaczeniu całościowego podejścia do zdrowia i dobrostanu pracowników.

Nieoczywiste benefity rosną w siłę

Jak wynika z sondy, 84% pracowników jest zainteresowanych otrzymywaniem nieoczywistych benefitów pozapłacowych, takich jak prezenty w formie przeżyć, które wybiera 36% osób, wsparcie zdrowia psychicznego, preferowane przez 39%, oraz benefity dla posiadaczy zwierząt domowych, które interesują 11% respondentów. Pracownicy oczekują od swoich pracodawców innowacyjnych i kreatywnych rozwiązań.

Motywacja i zaangażowanie kluczem do sukcesu

Aż 59% pracowników wskazuje, że benefity pozapłacowe mają bardzo duży wpływ na ich motywację do pracy, a 73% z nich uważa, że oferowane dodatki wpływają również na ich zaangażowanie. Dodatkowy urlop, pakiety medyczne, a także vouchery na relaksujące i sportowe aktywności to dodatki, które nie tylko zwiększają satysfakcję z pracy, ale też pomagają w utrzymaniu równowagi między życiem zawodowym a prywatnym.

Pracownicy chcą, aby benefity pozapłacowe były nie tylko dodatkiem, ale też sposobem na podniesienie jakości ich życia, zarówno w sferze zawodowej, jak i prywatnej. Dobrze dobrane benefity nie tylko budują wizerunek firmy jako nowoczesnego i troskliwego pracodawcy, ale też realnie wpływają na zadowolenie pracowników, co przekłada się na ich efektywność i lojalność wobec firmy. – komentuje Michał Krasoń z serwisu Prezentmarzeń.

Równowaga między pracą a życiem prywatnym

Pracownicy cenią sobie równowagę między pracą a życiem prywatnym – aż 80% respondentów uważa, że ich pracodawca powinien wspierać czas wolny, by umożliwić efektywny wypoczynek. Odpowiednio dobrane benefity, takie jak pakiety SPA, karnety na siłownię, warsztaty kreatywne czy też ekstremalne formy rozrywki, pomagają pracownikom zregenerować siły i wrócić do pracy z nową energią. Pakiety SPA wybiera 29% pracowników, warsztaty kreatywne oraz karnety na siłownię preferuje 31%, a ekstremalne formy rozrywki, jak skoki na bungee czy sporty ekstremalne, cieszą się zainteresowaniem 13% osób.

Praktyczne i kreatywne formy wsparcia

Wśród najbardziej wartościowych benefitów pozapłacowych na czoło wysuwają się pakiety medyczne (42%), ale dużą popularnością cieszą się również vouchery oraz karty podarunkowe (25%). Pracownicy coraz częściej oczekują elastycznych i spersonalizowanych rozwiązań, które pozwalają im korzystać z benefitów w sposób dostosowany do ich indywidualnych potrzeb i zainteresowań.

Sonda pokazuje, że pracodawcy, którzy oferują zróżnicowane i dopasowane do potrzeb pracowników benefity, zyskują na zaangażowaniu i motywacji swoich zespołów. Kreatywne i nowoczesne rozwiązania, takie jak prezenty w formie przeżyć, workation czy wsparcie zdrowia psychicznego, stają się nowym standardem na rynku pracy.

Badanie “Benefity pozapłacowe według pracowników” zostało zrealizowane przez serwis Prezentmarzeń na próbie 1387 respondentów w formie ankiety online i stacjonarnie w październiku 2024 roku.

kontakt dla mediów
Małgorzata Dębska
Innovation PR
Małgorzata Dębska

m.debska@innovationpr.pl

tel: +48 662 150 880

informacje o firmie

załączniki

kontakt dla mediów
Małgorzata Dębska
Innovation PR
Małgorzata Dębska

m.debska@innovationpr.pl

tel: +48 662 150 880

informacje o firmie