wydarzenia media/marketing/reklama

21 najlepszych polskich kampanii Public Relations nagrodzonych w konkursie PR Wings 2024

Znamy 21 najlepszych polskich kampanii public relations wyłonionych w 24 kategoriach tegorocznej 4. edycji konkursu PR Wings 2024. Największym triumfatorem konkursu okazała się kampania "Jazda bez Czytanki" zgłoszona przez Imago Public Relations i Stalexport Autostrada Małopolska, zdobywając nagrody aż w trzech kategoriach. Projekty "Czas na #tantiemyzinternetu" oraz "(P)okaż serce – kampania dotycząca nowotworów dziecięcych" zakończyły uroczystą Galę w warszawskim Hotel Bellotto z dwiema statuetkami. 

80-osobowe jury tegorocznej edycji konkursu PR Wings, organizowanego przez Stowarzyszenie Agencji Public Relations, miało przed sobą wyjątkowe wyzwanie: ocena 188 projektów nadesłanych w 23 kategoriach konkursowych. Dodatkowo, 30-osobowe jury, złożone z przedstawicieli agencji zrzeszonych w Stowarzyszeniu, przyznało Nagrodę Specjalną SAPR. Ostatecznie w trakcie uroczystej Gali w warszawskim Hotelu Bellotto nagrodzono 21 najlepszych polskich kampanii PR. 

Kampania "Jazda bez czytanki" zgłoszona przez Imago Public Relations i Stalexport Autostrada Małopolska zdobyła uznanie jurorów aż w trzech kategoriach konkursowych: Branża motoryzacyjna, Kampania edukacyjna oraz Transport, spedycja, logistyka. Kampania wyróżniła się zaangażowaniem w edukację kierowców i podnoszeniem świadomości na temat bezpiecznej jazdy bez korzystania z urządzeń mobilnych.

Projekty „Czas na #tantiemyzinternetu!” oraz „(P)okaż serce – kampania dotycząca nowotworów dziecięcych” zdobyły po dwie statuetki. Aż pięć zgłaszających podmiotów – Erbud, Good One PR, Klinika Onkologii i Chirurgii Onkologicznej Dzieci i Młodzieży Instytutu Matki i Dziecka, mBank oraz Stowarzyszenie Filmowców Polskich – Związek Autorów i Producentów Audiowizualnych (SFP-ZAPA) – zdobyło po dwie nagrody, wyróżniając się wyjątkowymi projektami aż w ośmiu różnych kategoriach. To osiągnięcie podkreśla ich zaangażowanie i profesjonalizm w podejmowaniu zróżnicowanych działań PR-owych, obejmujących obszary takie jak edukacja zdrowotna, prawa autorskie, odpowiedzialność społeczna oraz innowacyjna komunikacja.

"Zmiany społeczne, transformacja medialna i rewolucja technologiczna zmuszają do kreatywnego podejścia do komunikacji, ale jednocześnie dają dostęp do szerokiego spektrum narzędzi komunikacyjnych. Najlepsze polskie kampanie PR nagrodzone w tegorocznej edycji konkursu PR Wings są dowodem dojrzałości i elastyczności naszej branży, która umiejętnie dostosowuje się do nowych oczekiwań odbiorców oraz realiów komunikacyjnych" – podkreślił Bartłomiej Rajchert, Prezes Zarządu SAPR, CEO GDS Grupy Doradztwa Strategicznego.

Podczas gali uhonorowano również śp. Adama Łaszyna Nagrodą im. Andrzeja Stolarczyka, przyznaną za wyjątkowy wkład w rozwój branży PR w Polsce. Nagrodę, która ma na celu upamiętnienie wybitnych zasług w dziedzinie public relations, odebrała ze sceny żona laureata i Prezeska Alert Media Communications, Beata Łaszyn.

Dodatkowo agencje zrzeszone w Stowarzyszeniu Agencji Public Relations postanowiły przyznać specjalne Wyróżnienie SAPR „Wzór dobrych praktyk” firmie  Bouygues Immobilier Polska za wprowadzenie standardów etyki biznesowej i uczciwe traktowanie partnerów poprzez praktykę wynagradzania za przygotowanie ofert przetargowych.

 

 

Pełna lista nagrodzonych projektów:

 

 

KATEGORIE PODSTAWOWE

 

PR korporacyjny

 

  • Barometr Providenta – Provident Polska

 

PR Produktowy

 

  • EA SPORTS i PROSTO – nowa drużyna wchodzi do gry – monday comms / Electronic Arts

 

Komunikacja kryzysowa

 

  • Wchodzę do banku 16:55 – kryzys przekuty w sukces marki – mBank

 

Public Affairs i Lobbying

 

  • Czas na #tantiemyzinternetu! – Stowarzyszenie Filmowców Polskich – Związek Autorów i Producentów Audiowizualnych (SFP-ZAPA)

 

ESG i CSR

 

  • Zastygliśmy na Dworcu Centralnym – ERBUD / Fundacja ERBUD

 

Komunikacja w mediach społecznościowych i influencer marketing

 

  • Czas na #tantiemyzinternetu! – Stowarzyszenie Filmowców Polskich – Związek Autorów i Producentów Audiowizualnych (SFP-ZAPA)

 

Angażujący event

 

  • Kongres Pamięci Narodowej. Historia mówi przez pokolenia – El Padre

 

Komunikacja B2B

 

  • Autopay. Od niezawodnych produktów do rozpoznawalnej marki – Autopay / Profeina

 

Efektywność roku

 

  • „Barometr prawa” – Grant Thornton

 

Employer Branding

 

  • Dzień Zdrowia pamięci Joanny Sawczyn – Grupa Muszkieterów

 

Komunikacja wewnętrzna

 

  • Pamiętaj o okularach ochronnych – ERBUD

 

Komunikacja z wykorzystaniem narzędzi AI

 

  • Prymus – kampania „Otwarci na zmianę” – 180heartbeats + JUNG v MATT / monday comms

 

Ochrona przed dezinformacją

 

  • Jazgot – kryminalny serial audio o oszustwie finansowym – mBANK / Molecular Worldwide / Voice House

 

Kampania edukacyjna

 

  • Jazda bez czytanki – Imago Public Relations / Stalexport Autostrada Małopolska

 

 

 

KATEGORIE SEKTOROWE

 

Transport, spedycja, logistyka

 

  • Jazda bez czytanki – Imago Public Relations / Stalexport Autostrada Małopolska

 

Technologia i innowacje

 

  • Warsztaty Vasco Electronics „Z technologią przez świat” – Agencja
    Melmak

 

Branża FMCG

 

  • Kampania „Łączy nas najlepszy skład” – Publicon

 

Rynek zdrowia

 

  • (P)okaż serce – kampania dotycząca nowotworów dziecięcych – Good One PR / Klinika Onkologii i Chirurgii Onkologicznej Dzieci i Młodzieży Instytutu Matki i Dziecka

 

Nieruchomości, budownictwo, infrastruktura

 

  • Akcja Tron – kampania edukacyjna – WC Tron / Apollo 360

 

Branża motoryzacyjna

 

  • Jazda bez czytanki – Imago Public Relations / Stalexport Autostrada Małopolska

 

Sport, turystyka, hotelarstwo

 

  • Poland Soul Travel – oLIVE media / Polska Organizacja Turystyczna

 

Przemysł, chemia, energetyka

 

  • Elektrownia Atomowa w Minecrafcie – Lifetube / Defence24

 

Finanse i ubezpieczenia

 

  • Możesz liczyć na ekspertów rankomat.pl – Rankomat.pl / Inner Value

 

 

 

NAGRODA SPECJALNA SAPR (ex aequo):

 

  • (P)okaż serce – kampania dotycząca nowotworów dziecięcych – Good One PR / Klinika Onkologii i Chirurgii Onkologicznej Dzieci i Młodzieży Instytutu Matki i Dziecka
  • Kampania społeczna „Dom zaczyna się od serca” – Pepco

 

 

NAGRODA IM. ANDRZEJA STOLARCZYKA

 

  • Ś.P. Adam Łaszyn

 

 

 

Wyróżnienie SAPR „Wzór dobrych praktyk”

 

  • Bouygues Immobilier Polska

 

kontakt dla mediów
Prezes Zarządu, Stowarzyszenie Agencji Public Relations
Bartłomiej Rajchert

bartlomiej.rajchert@sapr.com.pl

tel: +48 881 603 000

informacje o firmie

O SAPR:

Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR) powstało w celu reprezentacji i wspierania szeroko rozumianej branży usług komunikacji i PR. Stowarzyszenie stawia sobie za cel podnoszenie i promowanie wysokiej jakości usług komunikacji i PR, stymulowanie rozwoju tego sektora, wspieranie zapotrzebowania na takie usługi oraz wzmocnienie branży PR wobec rosnącej konkurencji innych sektorów usług komunikacyjnych. Działa z myślą o równoczesnym wsparciu zarówno osób zarządzających agencjami PR, jak i wszystkich konsultantów pracujących w stowarzyszonych agencjach. To dlatego szczególny nacisk w programie działania Stowarzyszenia położony jest na działania edukacyjne i promowanie najlepszych standardów obsługi klienta wśród każdego szczebla pracowników agencji członkowskich.

załączniki

kontakt dla mediów
Prezes Zarządu, Stowarzyszenie Agencji Public Relations
Bartłomiej Rajchert

bartlomiej.rajchert@sapr.com.pl

tel: +48 881 603 000

informacje o firmie

O SAPR:

Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR) powstało w celu reprezentacji i wspierania szeroko rozumianej branży usług komunikacji i PR. Stowarzyszenie stawia sobie za cel podnoszenie i promowanie wysokiej jakości usług komunikacji i PR, stymulowanie rozwoju tego sektora, wspieranie zapotrzebowania na takie usługi oraz wzmocnienie branży PR wobec rosnącej konkurencji innych sektorów usług komunikacyjnych. Działa z myślą o równoczesnym wsparciu zarówno osób zarządzających agencjami PR, jak i wszystkich konsultantów pracujących w stowarzyszonych agencjach. To dlatego szczególny nacisk w programie działania Stowarzyszenia położony jest na działania edukacyjne i promowanie najlepszych standardów obsługi klienta wśród każdego szczebla pracowników agencji członkowskich.