technologie nauka/edukacja/szkolenia

Lenovo we współpracy z CampusAI inicjuje nowe działania edukacyjne skupione na sztucznej inteligencji

07.11.2024 | Lenovo

Lenovo, globalny lider w dostarczaniu innowacyjnych technologii, ogłasza nową, strategiczną współpracę z CampusAI, jednym z czołowych ośrodków zajmujących się sztuczną inteligencją (AI) w Polsce. W ramach tej współpracy Lenovo ugruntuje swoją pozycję ekspercką w obszarze AI, zaprezentuje produkty podczas wystawy sztuki generatywnej i regeneratywnej ArtIntell i showroomie CampusAI oraz będzie uczestniczyć w kluczowych wydarzeniach, takich jak Generative Revolution Day. Współpraca ta ma na celu wzmocnienie obecnej pozycji Lenovo jako pioniera innowacji i lidera w dziedzinie AI.

W dynamicznie zmieniającym się technologicznym świecie Lenovo stawia na wykorzystanie sztucznej inteligencji, a wkład w jej rozwój czyni jednym z kluczowych elementów swojej strategii– nie tylko w obrębie produktów, ale również w obszarze edukacji. Współpraca z Campus AI pozwoli firmie m.in. na podniesienie kompetencji swoich zespołów ekspertów, ale również na wzmocnienie pionierskiej pozycji na rynku, jako marki wyznaczającej kierunek rozwoju współpracy ze sztuczną inteligencją.

- Lenovo jest liderem w dziedzinie AI oraz posiada szerokie portfolio innowacyjnych urządzeń wykorzystujących tę technologię. Nawiązanie współpracy z Campus AI, czyli jednym z wiodących ośrodków zajmujących się sztuczną inteligencją to dla nas kluczowy krok, który jednocześnie otwiera przed nami nowe możliwości rozwoju oraz wzajemnego doskonalenia naszych kompetencji. Planujemy liczne, wspólne inicjatywy, które pozwolą nam skupić się na innowacjach i realizować ambitne cele. Nasza wizja „Smarter AI for All” jest już rzeczywistością, a dzięki współpracy z takimi partnerami, możemy ją wciąż udoskonalać – skomentował Wojciech Zaskórski, General Menager Lenovo Polska

- Partnerstwo z Lenovo to dla nas coś więcej niż współpraca – to wspólna misja kształtowania przyszłości, w której sztuczna inteligencja wspiera rozwój ludzi i organizacji. Lenovo wnosi swoje zaawansowane technologie oraz bogate, międzynarodowe doświadczenie, które idealnie uzupełniają nasze innowacyjne podejście do edukacji. Jestem przekonany, że ta inicjatywa nie tylko podniesie kompetencje zespołów Lenovo, ale także przyczyni się do szerzenia odpowiedzialnych i etycznych sposobów wykorzystania AI wśród szerokiej społeczności. Cieszymy się, że możemy razem realizować programy i inicjatywy, które inspirują, uczą i przygotowują do wyzwań jutra - dodał Aureliusz Górski, założyciel & CEO CampusAI.

AI w codziennej pracy – zwiększenie kompetencji zespołów Lenovo

Lenovo nieustannie szkoli swoich pracowników i dba, by posiadali wysokie kompetencje w zakresie AI. Współpraca z CampusAI obejmuje wykorzystanie specjalnie stworzonych programów edukacyjnych, które wspierają dalszy rozwój ekspertów Lenovo w zakresie włączania AI do codziennej pracy. Inicjatywa START z ME+AI to jeden z filarów tej współpracy, mający na celu wsparcie zespołów w poszerzaniu ich wiedzy i umiejętności dotyczących zaawansowanego stosowania AI. Dla pracowników z Lenovo sztuczna inteligencja nie jest nowością, a programy CampusAI stanowią doskonałe uzupełnienie dotychczasowych doświadczeń.

Wystawa sztuki generatywnej i regeneratywnej ArtIntell oraz showroom – innowacje łączą się ze sztuką

W ramach współpracy Lenovo prezentuje swoje produkty w showroomie CampusAI oraz jest obecne na wystawie sztuki generatywnej i regeneratywnej ArtIntell. Ta wyjątkowa ekspozycja ukazuje twórczą współpracę człowieka i sztucznej inteligencji. Projekt oparty jest na idei symbiozy HUMAN + AI, widocznej zarówno w procesie kuratorskim, jak i formie prezentacji dzieł. Kuratorami wystawy są dr Aleksandra Przegalińska i Wojtek Markowski, specjaliści ds. interakcji człowieka z maszyną, producentka Anna Annomalia, oraz AI-kuratorki, w tym eksperymentalna robótka Mika oraz metahumanka Aina, wprowadzające innowacyjne podejście do odbioru sztuki.

- ArtIntell to coś więcej niż wystawa — to wspólna podróż człowieka i sztucznej inteligencji, gdzie każdy widz może doświadczyć, jak technologia i kreatywność przenikają się, tworząc nowe wymiary sztuki – skomentowała Anna Annomalia, kuratorka wystawy

Lenovo jest partnerem wystawy i showroomu CampusAI, integrując swoje produkty z tymi dwoma niezwykłymi wydarzeniami. Te działania pozwalają na wyjątkowe przedstawienie zaawansowanych technologii Lenovo w kreatywnym, artystycznym środowisku. Produkty Lenovo stały się integralną częścią ekspozycji, dzięki czemu marka prezentuje ich zastosowanie zarówno w biznesie, jak i w dziedzinach artystycznych. W ten sposób Lenovo nie tylko wzmacnia swój wizerunek jako firmy innowacyjnej, ale także podkreśla zaangażowanie w rozwój kreatywności opartej na sztucznej inteligencji.

Wystawa w Hali Koszyki w Warszawie jest dostępna od 9.09.2024 r. do 12.12.2024 r., a swój finał będzie miała dokładnie rok później. ArtIntell pojawi się również w Miami (do 12 grudnia), Wrocławiu (2.02.2025 r. – 4.04.2025 r.) i Gdańsku (5.05.2025 r. – 7.07.2025 r.).

Współpraca partnerska z CampusAI – wymiana doświadczeń

Lenovo, jako jeden z liderów w branży technologicznej, w ramach partnerstwa z CampusAI będzie aktywnie uczestniczyć w wymianie doświadczeń i prezentacji najlepszych praktyk w zakresie AI. Eksperci Lenovo zaangażują się we współtworzenie licznych wydarzeń organizowanych przez CampusAI, w tym prestiżowy Generative Revolution Day, który odbędzie się 30 listopada 2024 roku. Lenovo w ramach wzmacniania swojej pozycji lidera w dziedzinie AI skupi się na wymianie wiedzy, współtworzeniu rozwiązań oraz aktywnym uczestnictwie w kształtowaniu przyszłości generatywnej sztucznej inteligencji.

To prestiżowe wydarzenie zgromadzi liderów branży AI z całego świata i będzie platformą do wymiany myśli oraz tworzenia przyszłości generatywnej sztucznej inteligencji. Lenovo jako kluczowy partner spotkania będzie miało okazję aktywnie uczestniczyć w promocji rewolucji technologii AI oraz zaprezentować swoje innowacyjne rozwiązania.

Dzięki udziałowi w Universum Lenovo będzie miało możliwość integracji swoich produktów z systemem stworzonym przez CampusAI, co pozwoli na dotarcie do nowych klientów i na nowe rynki, a także nawiązanie perspektywicznych relacji w środowiskach akademickich i technologicznych.

Prezentacja rozwiązań technologicznych i sprzętu Lenovo

W ramach współpracy Lenovo dostarczy swoje produkty wykorzystujące najnowsze rozwiązania technologiczne do showroomu CampusAI, gdzie będą prezentowane zarówno w kontekście biznesowym, jak i artystycznym. Sprzęt Lenovo stanie się częścią interaktywnych wystaw i umożliwi odwiedzającym doświadczenie zaawansowanych technologii AI w praktyce. Dodatkowo Lenovo planuje aktywny udział w organizowanych przez CampusAI webinarach i sesjach eksperckich, podczas których specjaliści z różnych działów firmy będą dzielić się wiedzą na temat innowacyjnych rozwiązań oraz zastosowania sztucznej inteligencji w różnych sektorach.

Lenovo liderem rozwiązań AI

Lenovo, lider rozwiązań technologicznych, nie tylko nieustannie dąży do podnoszenia kompetencji swoich zespołów w zakresie sztucznej inteligencji zawierając w tym celu strategiczne partnerstwa, ale także posiada szerokie portfolio urządzeń zasilanych AI. Podczas Tech World 2024, Lenovo zaprezentowało nowe, kompleksowe rozwiązania oparte na tej technologii w ramach idei „Smarter AI for All”. Do najważniejszych ogłoszeń tegorocznego wydarzenia należy zaliczyć m.in. Lenovo AI Now, lokalnego agenta AI, przekształcającego komputery PC w spersonalizowanych, lokalnych asystentów AI czy Lenovo Learning Zone, osobistą platformę oprogramowania edukacyjnego opartą na sztucznej inteligencji. Podczas tegorocznych targów elektroniki użytkowej IFA 2024 w Berlinie firma zaprezentowała najnowsze urządzenia z serii Yoga i IdeaPad, w tym modele takie jak Lenovo Yoga Slim 7i 9. generacji Aura Edition czy Lenovo IdeaPad Slim 5x 9. generacji, które zostały zaprojektowane z myślą o jeszcze większym wykorzystaniu sztucznej inteligencji. Lenovo nie tylko dostarcza zaawansowany sprzęt, ale także aktywnie angażuje się w edukację na temat sztucznej inteligencji poprzez organizację webinarów i wydarzeń online. W ramach serii webinarów Lenovo Academy, eksperci Lenovo dzielą się swoją wiedzą na temat wykorzystania AI w biznesie oraz najnowszych trendów technologicznych, wzmacniając pozycję firmy jako lidera w obszarze AI.

Lenovo nie tylko wprowadza innowacyjne rozwiązania AI, ale również aktywnie działa z instytucjami międzynarodowymi by w sposób etyczny i z poszanowaniem prawa współtworzyć przyszłość sztucznej inteligencji. We wrześniu Lenovo ogłosiło podpisanie Paktu AI Komisji Europejskiej. Dołączając do tej inicjatywy firma chce się zaangażować w opracowywanie godnych zaufania rozwiązań na bazie sztucznej inteligencji. Lenovo zobowiązało się do przyjęcia kompleksowej strategii zarządzania sztuczną inteligencją, aby identyfikować i ograniczać ryzyko związane z systemami AI tzw. wysokiego ryzyka. Dodatkowo firma jako sygnatariusz Paktu AI chce zapewnić przejrzystość w korzystaniu z AI poprzez wyraźne oznaczanie treści generowanych za pomocą sztucznej inteligencji.

link do zdjęć: https://lion.box.com/s/keui6n874mitbryyrq3ghrmepxieaw7c

 

kontakt dla mediów
Agnieszka Kowalska
Account Manager, Publicis Media
Agnieszka Kowalska

agnieszka.kowalska@publicisgroupe.com

Aleksandra Dąbrowska
Junior Account Executive, Publicis Media
Aleksandra Dąbrowska

aleksandra.dabrowska@publicisgroupe.com

informacje o firmie

Firma Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) jest firmą z listy Fortune Global 500 o obrotach sięgających 45 miliardów USD i światowym liderem technologicznym w dziedzinie inteligentnej transformacji dzięki infrastrukturze i urządzeniom zapewniającym klientom największe możliwości. Oferta łączących się z siecią urządzeń Lenovo należy do największych na świecie i obejmuje smartfony (Motorola), tablety, komputery PC (ThinkPad, Yoga, Lenovo Legion) i stacje robocze, a także urządzenia AR/VR oraz rozwiązania dla inteligentnych domów i biur. Rozwiązania Lenovo dla centrów danych (ThinkSystem i ThinkAgile) zapewniają pojemność i moc obliczeniową systemom zmieniającym biznes oraz społeczeństwo. Lenovo inspiruje użytkowników do wykorzystania drzemiącego w nich potencjału różnorodności i budowania lepszej przyszłości dla wszystkich. Zachęcamy do obserwowania nas w serwisach LinkedIn, Facebook, Twitter, Instagram oraz odwiedzania naszej witryny internetowej https://www.lenovo.com/.

LENOVO jest znakiem towarowym Lenovo. Wszelkie pozostałe znaki towarowe stanowią własność odpowiednich podmiotów. ©2020, Lenovo Group Limited.

kontakt dla mediów
Agnieszka Kowalska
Account Manager, Publicis Media
Agnieszka Kowalska

agnieszka.kowalska@publicisgroupe.com

Aleksandra Dąbrowska
Junior Account Executive, Publicis Media
Aleksandra Dąbrowska

aleksandra.dabrowska@publicisgroupe.com

informacje o firmie

Firma Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) jest firmą z listy Fortune Global 500 o obrotach sięgających 45 miliardów USD i światowym liderem technologicznym w dziedzinie inteligentnej transformacji dzięki infrastrukturze i urządzeniom zapewniającym klientom największe możliwości. Oferta łączących się z siecią urządzeń Lenovo należy do największych na świecie i obejmuje smartfony (Motorola), tablety, komputery PC (ThinkPad, Yoga, Lenovo Legion) i stacje robocze, a także urządzenia AR/VR oraz rozwiązania dla inteligentnych domów i biur. Rozwiązania Lenovo dla centrów danych (ThinkSystem i ThinkAgile) zapewniają pojemność i moc obliczeniową systemom zmieniającym biznes oraz społeczeństwo. Lenovo inspiruje użytkowników do wykorzystania drzemiącego w nich potencjału różnorodności i budowania lepszej przyszłości dla wszystkich. Zachęcamy do obserwowania nas w serwisach LinkedIn, Facebook, Twitter, Instagram oraz odwiedzania naszej witryny internetowej https://www.lenovo.com/.

LENOVO jest znakiem towarowym Lenovo. Wszelkie pozostałe znaki towarowe stanowią własność odpowiednich podmiotów. ©2020, Lenovo Group Limited.