środowisko naturalne/ekologia

Partnerstwo transformacyjne WWF i Rio Mare: już 93,7% tuńczyka pochodzi ze zrównoważonych połowów

05.11.2024 | WWF Polska

Już 93,7% tuńczyka w produktach Rio Mare pochodzi z łowisk posiadających certyfikat zrównoważonego rybołówstwa MSC lub z wiarygodnych i kompleksowych projektów udoskonalania rybołówstwa (ang. Fisheries Improvement Projects, FIPs). Ten wynik to efekt zapoczątkowanego w 2016 roku transformacyjnego partnerstwa Bolton Food z WWF. Współpraca ma na celu zapewnienie przez firmę oferty ryb pochodzących ze zrównoważonych źródeł oraz promowanie zrównoważonego rybołówstwa wśród producentów i konsumentów.   

Według najnowszych danych około 90% stad ryb na świecie jest przełowionych bądź poławianych na najwyższym możliwym poziomie.  Osiągnęliśmy punkt, w którym niektóre ekosystemy morskie są zaburzone, a wiele lokalnych społeczności zależnych od rybołówstwa – zagrożonych. Szacuje się, że dla 800 milionów ludzi ryby stanowią kluczowe źródło pożywienia i dochodów dla ich rodzin. Unia Europejska jest głównym importerem ryb na świecie, a ponad połowa importowanych produktów pochodzi z krajów rozwijających się.

Firmy z branży rybołówczej i producenci są odpowiedzialni za zachowanie dobrego stanu mórz i oceanów, z których zasobów korzystają. Podejmując wysiłek w kierunku uczynienia naszych praktyk bardziej zrównoważonymi, nie tylko realnie przyczyniamy się do poprawy stanu ekosystemów morskich, ale dajemy też przykład odpowiedzialnej społecznie firmy i inspirujemy do zmian cały sektor – mówi Dominika Lewandowska, Senior Brand Manager w Bolton Polska.

Współpraca transformacyjna Rio Mare i WWF opiera się nie tylko na dążeniu do pozyskiwania 100% tuńczyka w sposób zrównoważony, ale również zobowiązania, że 100% produktów Rio Mare będzie identyfikowalne od momentu złowienia aż do trafienia na półki sklepowe.

To bardzo ważne, ponieważ według szacunków nawet jedna na sześć ryb importowanych do UE pochodzi z nielegalnych połowów. Możliwość zidentyfikowania produktów z dziko-żyjących ryb na każdym etapie łańcucha dostaw jest niezbędna to tego, aby przeciwdziałać nielegalnym, nieraportowanym i nieuregulowanym połowom, a w konsekwencji odbudować przetrzebione stada ryb – wyjaśnia Justyna Zajchowska, ekspertka ds. zrównoważonego rybołówstwa w WWF Baltic Sea Programme i Fundacji WWF Polska.  – Ponadto, możliwość identyfikacji i monitoring całego łańcucha dostaw gwarantuje zgodność z obowiązującymi przepisami dotyczącymi rybołówstwa, a także poszanowanie praw człowieka i praw pracowniczych – dodaje ekspertka.  

Wprowadzenie praktyk z zakresu zrównoważonego rybołówstwa w branży spożywczej jest kluczowym elementem ochrony naszych mórz i oceanów oraz zachowania ich bioróżnorodności. Jednak samo zaangażowanie firm nie wystarczy – sukces tej transformacji zależy od zmiany świadomości konsumentów i ich codziennych wyborów. Dlatego partnerstwo WWF i Bolton Food obejmuje również działania komunikacyjne pod hasłem „Razem dla oceanów” realizowane aż w 11 krajach.  Edukacja jest kluczowa, bo dzięki niej konsumenci mogą zrozumieć, dlaczego warto wybierać produkty pochodzące ze zrównoważonych źródeł. Dodatkowo każda świadoma decyzja zakupowa wywiera presję na producentów i dystrybutorów. Poprzez odpowiedzialne wybory produktów rybnych konsumenci wspierają transformację w kierunku zrównoważonego rybołówstwa. 

pb wwf riomare

Więcej informacji o partnerstwie: https://www.wwf.pl/aktualnosci/wwf-i-rio-mare-razem-dla-oceanow  

kontakt dla mediów
Agnieszka Veljković
Rzeczniczka Prasowa, Fundacja WWF Polska
Agnieszka Veljković

aveljkovic@wwf.pl

tel: +48 691 690 601

Fundacja WWF Polska
Prasa

prasa@wwf.pl

Stanisław Popłochodzki
specjalista ds. relacji z mediami, Fundacja WWF Polska
Stanisław Popłochodzki

spoplochodzki@wwf.pl

tel: +48 785 120 510

informacje o firmie

 

WWF jest niezależną organizacją ochrony środowiska wspieraną przez ponad 35 milionów ludzi, której globalna sieć jest aktywna w niemal 100 krajach. Naszą misją jest powstrzymanie degradacji środowiska naturalnego naszej planety i kształtowanie przyszłości, w której ludzie będą żyli w harmonii z przyrodą poprzez ochronę światowej różnorodności biologicznej, zrównoważone wykorzystanie zasobów odnawialnych oraz ograniczenie zanieczyszczenia i marnotrawstwa. Na stronie media.wwf.pl znajdziesz najnowsze informacje i materiały dla mediów.

 

Rio Mare to marka Bolton Food z Grupy Bolton. Misją Rio Mare jest poszukiwanie doskonałości na wszystkich poziomach: w doborze surowców, w rygorystycznych kontrolach jakości w całym łańcuchu dostaw, w ciągłej komunikacji z konsumentem końcowym w jasny, przejrzysty i skuteczny sposób. Rio Mare stale unowocześnia swoje portfolio, dostosowując tym samym swoją ofertę do zapotrzebowania rynku, poszerzając ją w zakresie smacznych, zdrowych i łatwych w użyciu produktów. Od 2011 roku Rio Mare promuje i komunikuje swoje zaangażowanie na rzecz zrównoważonego rozwoju poprzez przyjmowanie zrównoważonych praktyk połowowych i poszanowanie praw człowieka w całym łańcuchu dostaw, działając na rzecz poprawy zdrowia oceanów. Więcej informacji: www.qualitaresponsabile.it 

kontakt dla mediów
Agnieszka Veljković
Rzeczniczka Prasowa, Fundacja WWF Polska
Agnieszka Veljković

aveljkovic@wwf.pl

tel: +48 691 690 601

Fundacja WWF Polska
Prasa

prasa@wwf.pl

Stanisław Popłochodzki
specjalista ds. relacji z mediami, Fundacja WWF Polska
Stanisław Popłochodzki

spoplochodzki@wwf.pl

tel: +48 785 120 510

informacje o firmie

 

WWF jest niezależną organizacją ochrony środowiska wspieraną przez ponad 35 milionów ludzi, której globalna sieć jest aktywna w niemal 100 krajach. Naszą misją jest powstrzymanie degradacji środowiska naturalnego naszej planety i kształtowanie przyszłości, w której ludzie będą żyli w harmonii z przyrodą poprzez ochronę światowej różnorodności biologicznej, zrównoważone wykorzystanie zasobów odnawialnych oraz ograniczenie zanieczyszczenia i marnotrawstwa. Na stronie media.wwf.pl znajdziesz najnowsze informacje i materiały dla mediów.

 

Rio Mare to marka Bolton Food z Grupy Bolton. Misją Rio Mare jest poszukiwanie doskonałości na wszystkich poziomach: w doborze surowców, w rygorystycznych kontrolach jakości w całym łańcuchu dostaw, w ciągłej komunikacji z konsumentem końcowym w jasny, przejrzysty i skuteczny sposób. Rio Mare stale unowocześnia swoje portfolio, dostosowując tym samym swoją ofertę do zapotrzebowania rynku, poszerzając ją w zakresie smacznych, zdrowych i łatwych w użyciu produktów. Od 2011 roku Rio Mare promuje i komunikuje swoje zaangażowanie na rzecz zrównoważonego rozwoju poprzez przyjmowanie zrównoważonych praktyk połowowych i poszanowanie praw człowieka w całym łańcuchu dostaw, działając na rzecz poprawy zdrowia oceanów. Więcej informacji: www.qualitaresponsabile.it