Enea potwierdza gotowość do technicznej komunikacji z CSIRE
Centralny System Informacji Rynku Energii (CSIRE) będzie gromadzić i udostępniać dane techniczne oraz informacje handlowe, takie jak np. zużycie energii niezbędne do obsługi detalicznego rynku energii elektrycznej. Grupa Enea, podobnie jak inne firmy branży, pracuje nad połączeniem się z nowym systemem. Spółka zakończyła właśnie istotny etap w realizacji tego projektu, który otwiera możliwość przejścia do kolejnych etapów projektu.
Korzyści dla klienta
Centralny System Informacji Rynku Energii (CSIRE) powstaje z myślą o wszystkich uczestnikach rynku: konsumentach, prosumentach, wytwórcach, sprzedawcach i operatorach systemu dystrybucji energii. Będzie gromadził, przechowywał i przetwarzał informacje takie jak m.in. dane klienta i adresy jego punktów poboru energii, wielkość i historię dobowego zużycia energii czy informacje o rozliczeniach i reklamacjach. Dzięki centralnemu systemowi klienci łatwiej zmienią sprzedawcę oraz zyskają możliwość podejmowania decyzji dot. wykorzystania energii elektrycznej i obniżenia kosztów zużycia na podstawie rzetelnych danych. Scentralizowany i ujednolicony model informacji pozwoli też na szybką wymianę danych pomiędzy grupami energetycznymi podczas realizowanych procesów, takich jak np. zmiana sprzedawcy, zawieranie umów czy obsługa reklamacji i wyłączenia.
Firmy energetyczne muszą dostosować swoje systemy informatyczne do współpracy, takiej jak przesyłanie i odbieranie danych, z CSIRE.
– Enea osiągnęła właśnie istotny kamień milowy w integracji swoich systemów informatycznych z CSIRE. Zakończyliśmy testy techniczne połączenia protokołem AS4 pomiędzy CSIRE a Eneą, który zapewni nam bezpieczne przesyłanie danych pomiędzy naszymi organizacjami. Z uwagi na wrażliwość danych zawartych w CSIRE protokół używa, m.in. szyfrowania i podpisu cyfrowego. Testy potwierdziły gotowość Enei do komunikacji z CSIRE i otwierają możliwość przejścia do kolejnych etapów projektu – powiedziała Olga Fasiecka, prezeska Enei Centrum.
Projekt strategiczny Enei
Centralizacja danych to jedno z największych wyzwań branży energetycznej. Udostępnianie danych uczestnikom rynku na równych zasadach wprowadzi branżę w cyfrową epokę, która skróci i usprawni realizację procesów rynku energii. Wprowadzi też udogodnienia, które pozwolą klientom świadomie zarządzać swoim zużyciem energii elektrycznej. Transformacja cyfrowa, w tym wdrożenie CSIRE jest dla Enei projektem strategicznym.
Projekt dla Enei jest prowadzony przez Eneę Centrum, będącą Centrum Wsparcia Biznesu Grupy Enea (CWB) w obszarach: IT, obsługi klienta, finansowo-księgowym, zakupów i wsparcia HR. CWB realizuje projekty związane z cyfrową transformacją Enei.
kontakt dla mediów
Luiza Trocka
luiza.trocka@enea.pl
tel: +48 61 884 54 37
tel: +48 667 540 285
informacje o firmie
kontakt dla mediów
Luiza Trocka
luiza.trocka@enea.pl
tel: +48 61 884 54 37
tel: +48 667 540 285