środowisko naturalne/ekologia technologie

Lenovo prezentuje raport ESG za okres 2023/2024

27.06.2024 | Lenovo

Lenovo informuje o wiodącej w branży reprezentacji kobiet na stanowiskach technologicznych, postępach w realizacji celów dotyczących redukcji emisji do 2030 roku oraz proaktywnym zarządzaniu w celu stworzenia bardziej intuicyjnej sztucznej inteligencji dla wszystkich użytkowników w 18. rocznym raporcie ESG za okres 2023/24

  • W roku obrotowym 2022/23 firma utworzyła Komitet ds. Odpowiedzialnej Sztucznej Inteligencji (Responsible AI committee) i stworzyła 7-filarowe ramy zarządzania w celu oceny innowacji w zakresie AI w całym swoim portfolio, od urządzeń podręcznych po rozwiązania w chmurze.
  • Firma poczyniła postępy i jest na dobrej drodze do osiągnięcia swoich celów w zakresie redukcji emisji do 2030 roku, zgodnie ze standardem zerowej emisji netto inicjatywy Science Based Targets.
  • Firma wykazała wiodącą w branży reprezentację kobiet w zespołach technicznych (29%), napędzając innowacje i wizję inteligentniejszej technologii dla wszystkich użytkowników.

27 czerwca 2024 r. – Firma Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) opublikowała dziś swój 18. doroczny raport dotyczący ochrony środowiska, odpowiedzialności społecznej i ładu korporacyjnego (ESG), w jeszcze większym stopniu wykazując swoje zaangażowanie w działalność jako przedsiębiorstwo odpowiedzialne społecznie z wizją zapewniania inteligentniejszej technologii wszystkim użytkownikom. Światowy lider w branży technologicznej w tym roku podzielił się swoimi postępami w kierunku realizacji celów dotyczących redukcji emisji do 2030 roku, zwiększenia udziału w gospodarce o obiegu zamkniętym, wiodącej w branży reprezentacji kobiet na stanowiskach technicznych 4, zwiększonego stopnia wolontariatu pracowniczego oraz proaktywnego zarządzania sztuczną inteligencją – zgodnie ze swoim dążeniem do tego, aby stać się wiodącym dostawcą inteligentniejszej AI.

– W ciągu ostatniego roku sztuczna inteligencja pokazała nam swoje bezprecedensowe możliwości – powiedział Yuanqing Yang, prezes zarządu i dyrektor generalny Lenovo. – Oczywiste jest, że będzie dla nas priorytetem i będzie miała wpływ na naszą działalność w nadchodzących latach. Zdajemy sobie sprawę, że naszym obowiązkiem jest wykorzystanie tej technologii do poprawy życia ludzi na całym świecie przy jednoczesnym zminimalizowaniu jej wpływu na planetę.

Lenovo ESG Report 2024

Firma Lenovo po raz pierwszy ogłosiła swoją wizję smarter AI for all podczas wydarzenia Lenovo Tech World w październiku 2023 roku. Następstwem tego było wprowadzenie na rynek wspieranych przez AI rozwiązań do śledzenia w czasie rzeczywistym swoich emisji produkcyjnych i oparty na sztucznej inteligencji silnik zapewniający klientom wgląd w ich emisje związane z IT. Oprócz tego, firma zainicjowała liczne inicjatywy społeczne mające na celu wspieranie komunikacji dla osób z ubytkiem słuchu, technologię zachowania głosu osób cierpiących na ALS, udostępniła też organizacjom non-profit źródło zaufanych zasobów dla AI. Rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji były weryfikowane pod kątem inkluzywności i dostępności, a także innych czynników związanych z koncepcją odpowiedzialnej AI.

Proaktywne zarządzanie w szybko rozwijającej się branży sztucznej inteligencji łączy się z wieloletnim zaangażowaniem firmy Lenovo w standardy corporate governance w kwestiach środowiskowych i programach społecznych. Lenovo znajduje się w grupie pierwszych firm, którym udało się zrealizować cele związane z obniżeniem poziomu emisji do bliskiego zeru, co zostało potwierdzone na podstawie Net-Zero Standard inicjatywy Science Based Targets. Przedsiębiorstwo jest na dobrej drodze do osiągnięcia pierwszego kamienia milowego w swoich dążeniach do zerowego poziomu emisji netto, czyli redukcji emisji do 2030 roku. Firma poczyniła postępy w realizacji swoich celów na 2030 rok – obejmują one zmniejszenie emisji w zakresie 1 i 2 o 50%, a intensywność emisji w zakresie 3 z zakupionych towarów i usług o 66,5%. Kolejne działania obejmą redukcję o 35% ze sprzedanych produktów oraz 25% z transportu i dystrybucji na wyższym szczeblu.

Lenovo nadal rozszerza swój udział w gospodarce o obiegu zamkniętym, zwiększając wykorzystanie zrównoważonych materiałów oraz inwestując w recykling i odpowiedzialną utylizację aktywów. Od 2017 roku firma Lenovo zwiększyła poziom ponownego wykorzystywania i recyklingu o prawie 40%1 poprzez swoje programy przyjmowania zwrotów produktów2. Od 2020 roku firma ponownie wykorzystała lub poddała recyklingowi ponad 94 000 ton metrycznych produktów1 w ramach programów PELM2 (dotyczących zarządzania produktami pod koniec ich cyklu eksploatacyjnego) - to masa równa wadze 87 milionów ThinkPadów3.

Oprócz kwestii wpływu na środowisko firma Lenovo zwiększa swoje starania na rzecz różnorodności, inkluzywności i dostępu do technologii - zarówno wewnętrznie, jak i zewnętrznie. W tegorocznym raporcie firma odnotowała 29-procentową reprezentację kobiet na stanowiskach technicznych, przodując w branży pod względem reprezentacji kobiet w zespołach technicznych 4. Lenovo kontynuuje dążenie do zwiększenia poziomu różnorodności w swojej kadrze kierowniczej, pracując nad osiągnięciem 27-procentowej reprezentacji kobiet w swoich szeregach na całym świecie i 35-procentowej reprezentacji talentów z historycznie wykluczonych społeczności w USA do roku obrotowego 2025/26. Jako przedsiębiorstwo z klientami na 180 rynkach na całym świecie firma Lenovo zawsze postrzegała różnorodność jako klucz do swoich sukcesów biznesowych. – Różnorodność wśród pracowników nie tylko umożliwia opracowywanie efektywniejszych rozwiązań problemów, ale także pomaga nam lepiej zaspokajać potrzeby naszej zróżnicowanej globalnej bazy klientów – powiedziała Laura Quatela, Senior Vice President and Chief Legal and Corporate Responsibility Officer w Lenovo.

Firma Lenovo koncentruje się na walce z wykluczeniem rozmaitych grup społecznych – m.in. poprzez udostępnianie swojej inteligentnej technologii przedstawicielom różnych społeczności na całym świecie. Oprócz tego przedsiębiorstwo wydało 21 milionów dolarów na inicjatywy filantropijne. Globalna baza pracowników Lenovo pełni kluczową rolę w realizacji tej misji, a podczas corocznej inicjatywy Love on Month of Service w 2023 roku poziom zaangażowania pracowników w wolontariat wzrósł o 40%. Działalność filantropijna Lenovo podkreśla wizję smarter technology for all i smarter AI for all poprzez inicjatywy takie jak seria webinarów AI for Social Impact, nawiązanie współpracy z animatorami zmian z organizacji Ashoka oraz zaangażowanie w inicjatywy lokalne w celu zaspokojenia potrzeb społeczności na całym świecie.

Eksperci Lenovo ds. ESG dostosowują strategię korporacyjną firmy do różnych ram i standardów – i są zaszczyceni uznaniem przez wiodące oceny, rankingi i indeksy publikowane przez cały rok.

Dowiedz się więcej o globalnym wpływie działalności Lenovo na naszej interaktywnej Mapie ESG i przeczytaj więcej o wynikach Lenovo w zakresie ochrony środowiska, spraw społecznych i ładu korporacyjnego w Raporcie ESG za rok obrotowy 2023/24.

kontakt dla mediów
Bartosz Dul
Junior Account Manager, Publicis Media
Bartosz Dul

bartosz.dul@publicismedia.com

informacje o firmie

Firma Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) jest firmą z listy Fortune Global 500 o obrotach sięgających 45 miliardów USD i światowym liderem technologicznym w dziedzinie inteligentnej transformacji dzięki infrastrukturze i urządzeniom zapewniającym klientom największe możliwości. Oferta łączących się z siecią urządzeń Lenovo należy do największych na świecie i obejmuje smartfony (Motorola), tablety, komputery PC (ThinkPad, Yoga, Lenovo Legion) i stacje robocze, a także urządzenia AR/VR oraz rozwiązania dla inteligentnych domów i biur. Rozwiązania Lenovo dla centrów danych (ThinkSystem i ThinkAgile) zapewniają pojemność i moc obliczeniową systemom zmieniającym biznes oraz społeczeństwo. Lenovo inspiruje użytkowników do wykorzystania drzemiącego w nich potencjału różnorodności i budowania lepszej przyszłości dla wszystkich. Zachęcamy do obserwowania nas w serwisach LinkedIn, Facebook, Twitter, Instagram oraz odwiedzania naszej witryny internetowej https://www.lenovo.com/.

LENOVO jest znakiem towarowym Lenovo. Wszelkie pozostałe znaki towarowe stanowią własność odpowiednich podmiotów. ©2020, Lenovo Group Limited.

załączniki

kontakt dla mediów
Bartosz Dul
Junior Account Manager, Publicis Media
Bartosz Dul

bartosz.dul@publicismedia.com

informacje o firmie

Firma Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) jest firmą z listy Fortune Global 500 o obrotach sięgających 45 miliardów USD i światowym liderem technologicznym w dziedzinie inteligentnej transformacji dzięki infrastrukturze i urządzeniom zapewniającym klientom największe możliwości. Oferta łączących się z siecią urządzeń Lenovo należy do największych na świecie i obejmuje smartfony (Motorola), tablety, komputery PC (ThinkPad, Yoga, Lenovo Legion) i stacje robocze, a także urządzenia AR/VR oraz rozwiązania dla inteligentnych domów i biur. Rozwiązania Lenovo dla centrów danych (ThinkSystem i ThinkAgile) zapewniają pojemność i moc obliczeniową systemom zmieniającym biznes oraz społeczeństwo. Lenovo inspiruje użytkowników do wykorzystania drzemiącego w nich potencjału różnorodności i budowania lepszej przyszłości dla wszystkich. Zachęcamy do obserwowania nas w serwisach LinkedIn, Facebook, Twitter, Instagram oraz odwiedzania naszej witryny internetowej https://www.lenovo.com/.

LENOVO jest znakiem towarowym Lenovo. Wszelkie pozostałe znaki towarowe stanowią własność odpowiednich podmiotów. ©2020, Lenovo Group Limited.