internet technologie

SEMbook 2024 - najnowsze trendy w SEO i PPC. Porady i case studies od ekspertów Grupy Roboczej SEM IAB

20.06.2024 | IAB Polska

Jak osiągać cele marketingowe, gdy warunki dyktuje AI, automatyzacja i personalizacja stają się standardem, a algorytmy wyszukiwarek aktualizują się w zawrotnym tempie? Nowy trendbook Grupy Roboczej SEM IAB Polska prezentuje najbardziej aktualną wiedzę teoretyczną i najciekawsze przykłady jej realizacji w kampaniach PPC i SEO. Choć realia cyfrowe się zmieniają, jedno pozostaje niezmienne – skuteczność SEM, jednej z kluczowych strategii marketingu internetowego, to umiejętne łączenie płatnych reklam i pozycjonowania organicznego. Sprawdźcie, jak dziś robią to najlepsi.

– „SEMbook 2024” to kompendium trendów, strategii i case studies. Znajdują się w nim m.in. praktyczne porady dotyczące integracji PPC i SEO, oceny użyteczności strony, dostępnych narzędzi, zarządzania kampaniami reklamowymi, wszystko, co pomoże trzymać rękę na pulsie zmian, które stały się „new normal” rzeczywistości cyfrowej. Do tego potężna dawka inspiracji: kilkanaście najciekawszych współprac firm z agencjami mówi Michał Herok, Founder & CEO SEOgroup, członek Grupy Roboczej SEM IAB Polska.  

- Obecnie branża SEO i digital marketingowa podlega nieustanym i dynamicznym zmianom. Szczególnie za sprawą sztucznej inteligencji i nowych technologii. - Niejednokrotnie nadążanie za nowymi trendami staje się ogromnym wyzwaniem dla specjalistów. Dlatego też eksperci Grupy Roboczej SEM IAB Polska po raz kolejny opracowali przewodnik po najbardziej istotnych obszarach dotyczących działań PPC oraz SEO. Co więcej, przedstawili w nim szereg praktycznych rozwiązań i wskazówek dla każdego marketera i SEO-wca, który nie chcę zostać w tyle za konkurencją – dodaje Jarosław Miszszak, Szef Grupy Roboczej SEM IAB Polska, CEO Bluerank.

Wszystko, co trzeba wiedzieć o PPC

Pierwsza część trendbooka w całości poświęcona została kampaniom PPC. Dowiecie się z niej m.in. o tym, czy warto korzystać z automatyzacji w Google Ads i jak podejmować trafne decyzje ze sztuczną inteligencją pod rękę. Przeczytacie o blaskach i cieniach kampanii Demand Generation, rozwoju Demand Gen, a także o dalszych planach Google związanych z wykorzystaniem AI. Otrzymacie również praktyczne wskazówki, jak wykorzystać Google Trends by uzyskać odpowiedzi na trzy ważne pytania, czyli czego, gdzie i kiedy szukają konsumenci.

W tym rozdziale znajdziecie też porady dotyczące zwiększania widoczności w sieci za pomocą social mediów, wyciągania zysków z TikToka, integracji SEO i PPC oraz wyzwań performance marketingu w branży motoryzacyjnej.

Na koniec garść cennych informacji o roli dobrego case study w digital marketingu. Nowa wiedza w praktyce to cztery inspirujące case studies: Sellantis z agencją Performics wdrażają kampanie optymalizowane pod wartość w wymagającej branży automotive, Dom Volvo prowadzi Microsoft Advertising z Bluerankiem, Link4 sprawdza wpływ value-based bidding na efektywność kampanii wideo z Sales&More, a Allegro Ads podbija branżę, generując 588% wzrostu sprzedaży w miesiąc.

SEO bez tajemnic

Drugą część poradnika, w całości poświęconą SEO, otwierają porady dotyczące skutecznego komunikowania się z wyszukiwarką przy pomocy danych strukturalnych. Eksperci podpowiedzą również, jak efektywnie zarządzać projektami przy użyciu danych porównawczych, w publikacji także przedstawione zostało praktyczne wdrożenie Heurystyk Nielsena.

W tej części „SEMbooka” przeczytacie również o zaletach i wadach Search Generative Experience – przyszłości wyszukiwarek. O klasteryzacji treści i silosach tematycznych, które mogą być kluczową strategią pozycjonowania w Google. A także czego warto dowiedzieć się o ASO – pozycjonowaniu aplikacji mobilnych w Google Play i App Store. Drugą część zamyka rozdział o ewolucji SEO i maksymalnym wykorzystaniu jego potencjału.

Na koniec aż siedem case studies. Jak pozycjonować z happy endem w różnych branżach – sprawdźcie, jak zrobiły to księgarnia i sklep ze sprzętem jeździeckim z Sunrise System, jak za pomocą dobrego contentu Lisner zwiększył widoczność z Sempai, jak niskim kosztem generować setki tysięcy wejść na stronę brandu z branży health – i wiele innych.

Przygotowany przez Grupę Roboczą SEM IAB Polska „SEMbook 2024” pobierzecie na stronie: https://www.iab.org.pl/aktualnosci/sembook-2024-najnowsze-trendy-w-seo-i-ppc-porady-i-case-studies-od-ekspertow-grupy-roboczej-sem-iab/

kontakt dla mediów
Natalia Bejda
Junior Account Executive, Lightscape sp. z o.o.
Natalia Bejda

n.bejda@lightscape.pl

tel: +48 733 419 999

tel: +48 733 419 999

informacje o firmie

IAB istnieje na polskim rynku interaktywnym, technologicznym i reklamowym od 1999 roku. Od 2007 roku działa jako Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. Wśród około 230 członków Związku znajdują się m.in. największe portale internetowe, sieci reklamowe, domy mediowe, agencje interaktywne i reklamodawcy. IAB Polska jest czwartym pod względem wielkości IAB na świecie biorąc pod uwagę liczbę członków. W 2012 roku Związek otrzymał nagrodę MIXX Awards Europe dla najlepszego IAB w Europie.

załączniki

kontakt dla mediów
Natalia Bejda
Junior Account Executive, Lightscape sp. z o.o.
Natalia Bejda

n.bejda@lightscape.pl

tel: +48 733 419 999

tel: +48 733 419 999

informacje o firmie

IAB istnieje na polskim rynku interaktywnym, technologicznym i reklamowym od 1999 roku. Od 2007 roku działa jako Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. Wśród około 230 członków Związku znajdują się m.in. największe portale internetowe, sieci reklamowe, domy mediowe, agencje interaktywne i reklamodawcy. IAB Polska jest czwartym pod względem wielkości IAB na świecie biorąc pod uwagę liczbę członków. W 2012 roku Związek otrzymał nagrodę MIXX Awards Europe dla najlepszego IAB w Europie.