internet energetyka

Komputer i telefon najchętniej wybierane przez klientów TAURONA

Zdecydowaną większość spraw klienci TAURON Dystrybucji mogą załatwić bez wychodzenia z domu. W pierwszym kwartale tego roku spółka zdalnie obsłużyła blisko 610 tys. spraw. Firma ma w planach dalszą digitalizację obsługi, co poprawi i przyspieszy proces.  

Systematycznie rośnie liczba osób korzystających z elektronicznej obsługi. Z kanału on-line oferowanego przez TAURON Dystrybucję korzysta ponad 21% klientów. Swoje sprawy związane z dostawową energii coraz częściej załatwiają bez wychodzenia z domu, korzystając także z infolinii dystrybucyjnej.

Najbardziej popularne interaktywne formularze to: „wniosek o przyłączenie do sieci", ,„zgłaszanie przyłączenia mikroinstalacji” i formularz kontaktowy „napisz do nas”. Spółka ma w planach zaprojektowanie elektronicznej obsługi wszystkich spraw związanych z przyłączeniem klientów do sieci, ponieważ jest to najpopularniejszy proces obsługowy.

- Najdynamiczniej rozwijającym się kanałem obsługowym są formularze elektroniczne, które udostępniamy klientom na naszej stronie internetowej. Na pogrupowanych tematycznie podstronach klienci znajdują gotowe formatki, pozwalające na sprawne przygotowanie dokumentów i przekazanie danych, koniecznych do załatwieniu konkretnych spraw. Takich formularzy mamy 16 na stronie www.tauron-dystrybucja.pl. Dwa kolejne zostaną udostępnione w najbliższym czasie – mówi Marcin Marzyński, wiceprezes zarządu TAURON Dystrybucji.

W trakcie przygotowywania jest np. formularz on-line pozwalający na elektroniczne zgłaszanie przydomowych magazynów energii, które cieszą się coraz większym zainteresowaniem.

Blisko 20% klientów przesyła dokumenty drogą pocztową. Z roku na rok jednak widoczny jest wzrost zainteresowania obsługą i formularzami on-line. Z interaktywnych wniosków przygotowanych przez TD korzysta blisko 40% wszystkich klientów, załatwiających swoje sprawy elektronicznie. W pierwszym kwartale 2024 roku formularze zostały wykorzystane przez klientów blisko 48 tys. razy.

W pierwszym kwartale tego roku klienci spółki zwrócili się do TAURON Dystrybucji za pomocą elektronicznych kanałów obsługi w sumie ponad 125 tys. razy, a wykorzystywane do tego narzędzia to m.in. elektroniczne formularze, webchat i elektroniczne Biuro Obsługi Klienta „Moja Dystrybucja” oraz aplikacja eLicznik.

Rozmowa jest najważniejsza

Zarówno wykorzystywanie narzędzi dostępnych on-line, jaki i kontakt z infolinią to rozwiązania proponowane klientom przez TAURON Dystrybucję, jako alternatywę dla wizyty w stacjonarnym biurze obsługi. Nadal najbardziej popularnym sposobem komunikacji, z którego korzystają klienci, jest kontakt telefoniczny. Konsultanci spółki w pierwszym kwartale tego roku obsłużyli 307 tys. rozmów telefonicznych dot. spraw dystrybucyjnych.

Klient ze szczególnymi potrzebami

W ostatnim czasie firma podjęła także wiele działań, aby zwiększyć dostępność kanałów obsługi dla osób ze specjalnymi potrzebami. Przykładem takich działań jest m.in. dostosowanie strony internetowej do potrzeb seniorów i osób z niepełnosprawnościami. Obecnie zarówno strona jak i serwis „Moja Dystrybucja” spełniają standard dostępności cyfrowej WCAG 2.1 AA. Klienci mogą korzystać z opisów alternatywnych, stronę odsłuchać na wszystkich typach urządzeń, a także skorzystać z chatu czy możliwości zamówienia rozmowy z konsultantem. Firma upraszcza także pisma i formularze dla klientów w komunikacji stosując prosty i bardziej zrozumiały język.

kontakt dla mediów
Rzecznik Prasowy, TAURON Polska Energia
Łukasz Zimnoch

lukasz.zimnoch@tauron.pl

tel: 508 006 292

informacje o firmie

***

TAURON Polska Energia S.A. jest spółką holdingową w grupie kapitałowej, która zajmuje się wytwarzaniem, dystrybucją i sprzedażą energii. Grupa TAURON jest jednym z największych podmiotów gospodarczych w Polsce, w tym największym dystrybutorem i jednym z największych sprzedawców i wytwórców energii elektrycznej. W skład Grupy TAURON wchodzą m.in. TAURON Wytwarzanie, TAURON Dystrybucja, TAURON Sprzedaż, TAURON Obsługa Klienta, TAURON Ekoenergia oraz TAURON Ciepło. Od 2010 roku akcje TAURON Polska Energia SA notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie m.in. w indeksach WIG20 i WIG30. Spółka wchodzi w skład indeksu spółek odpowiedzialnych społecznie RESPECT Index.

załączniki

kontakt dla mediów
Rzecznik Prasowy, TAURON Polska Energia
Łukasz Zimnoch

lukasz.zimnoch@tauron.pl

tel: 508 006 292

informacje o firmie

***

TAURON Polska Energia S.A. jest spółką holdingową w grupie kapitałowej, która zajmuje się wytwarzaniem, dystrybucją i sprzedażą energii. Grupa TAURON jest jednym z największych podmiotów gospodarczych w Polsce, w tym największym dystrybutorem i jednym z największych sprzedawców i wytwórców energii elektrycznej. W skład Grupy TAURON wchodzą m.in. TAURON Wytwarzanie, TAURON Dystrybucja, TAURON Sprzedaż, TAURON Obsługa Klienta, TAURON Ekoenergia oraz TAURON Ciepło. Od 2010 roku akcje TAURON Polska Energia SA notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie m.in. w indeksach WIG20 i WIG30. Spółka wchodzi w skład indeksu spółek odpowiedzialnych społecznie RESPECT Index.