technologie

Kiedy dojrzałość spotyka się z młodością, powstaje zupełnie nowa jakość. Podsumowanie Forum IAB 2024

29.05.2024 | IAB Polska

Zaskakująco szybki rozwoju AI oraz definiowania na nowo bezpieczeństwa w sieci. Postęp technologiczny i digitalowy well-being, rola człowieka w cyfrowej rzeczywistości, a także autentyczność i etyka w digitalu to kluczowe tematy poruszane podczas najważniejszego wydarzenia branży e-marketingowej w kraju. Konferencja Forum IAB 2024 #GenDigital. Dojrzałość i Młodość była także czasem podsumowań 25 lat doświadczeń w kształtowaniu polskiego digitalu.

Stu ekspertów, sześć bloków tematycznych, dwa dni gorących dyskusji, prelekcji, rozmów o przyszłości i świętowania dotychczasowych osiągnięć – Forum IAB 2024 było niezwykle intensywnym czasem, w którym najważniejsi przedstawiciele branży mieli szansę spotkać się i wymienić nie tylko wiedzą, ale także przewidywaniami i obawami dotyczącymi świata marketingu w transformującym się środowisku cyfrowym.

– Okazuje się, że kiedy dojrzałość spotyka się z młodością, powstaje zupełnie nowa jakość – mądre spojrzenie w przyszłość, odważne, ale nie obarczone błędami przeszłości. Ta edycja była dla nas okazją do wielu podsumowań. Zidentyfikowaliśmy najważniejsze wyzwania branży na tle minionych lat, nad których rozwiązaniem trzeba myśleć już dziś. Natomiast, aby to zrobić, musimy odejść w biznesie od myślenia tylko o „zyskach na koniec roku”, a bardziej skupić się na budowaniu wartości w dłuższej perspektywie. Najważniejsza dla nas konkluzja jest taka, że po 25 latach nasza rola jako Organizacji się nie kończy, a wręcz przeciwnie, przed nami mnóstwo pracy i nowych wyzwań. W naszych działaniach nadal będziemy skupiać się na edukacji rynku i budowaniu świadomości, wypracowywaniu i rozwijaniu kolejnych standardów i programów branżowych oraz na poszukiwaniu rozwiązań na pojawiąjące się w przyszłości problemy. A wszystko po to, by tworzyć dla użytkowników bezpieczny cyfrowy świat – mówi Włodzimierz Schmidt, Prezes IAB Polska.

Człowiek i AI oraz etyka w digitalu

Otwierająca Forum IAB 2024 sesja plenarna wprowadziła kluczowe zagadnienia, którymi żyje dziś branża digital: techno-giganci, bezpieczeństwo danych, zasoby ludzkie w dobie AI czy ochrona i prawa dziecka jako użytkowników internetu. Emocjonujące wystąpienie Karola Wójcikiego, dziennikarza naukowego i twórcy największego w Polsce fanpage astronomicznego „Z głową w gwiazdach”, zabrało uczestników na orbitę.

W ciągu kilku ostatnich lat sięgnęliśmy gwiazd, by móc być online w dowolnym miejscu na świecie. Przy całej doniosłości osiągnięcia, jakim jest Starlink, warto nieustannie podważać i sprawdzać potencjalne zyski i zagrożenia wynikające dla nas wszystkich z budowy mega-konstelacji satelitarnych. Korzystając z technologii, nie zapominajmy o krytycznym podejściupodsumowuje prelegent Forum IAB 2024.

Wśród kluczowych tematów sesji plenarnej nie mogło zabraknąć także globalnego spojrzenia na kwestie cyberbezpieczeństwa i udziału AI w ochronie firm przed zagrożeniami w sieci. Rosnąca liczba cyberataków w coraz bardziej złożonym środowisku technicznym i geopolitycznym skłania do wnikliwych analiz, podobnie jak szerokie wykorzystanie najnowszych osiągnięć technicznych, które zaprezentował prof. Marco Gercke.

Pierwszy dzień Forum IAB 2024 przyniósł też takie mocne tematy, jak etyka w biznesie w kontekście praw dziecka oraz rozważań czy kolejna Pandora Gate może się powtórzyć. (Magda Bigaj z Instytutu Cyfrowego Obywatelstwa o Pandora Gate).

Ożywione komentarze wzbudziło też wystąpienie międzynarodowej liderki biznesu Bianci Best, mówiącej o wykorzystywaniu energii i produktywności człowieka w wymagającym dla pracowników branży momencie, zwanym „Age of performance”.

Wykorzystanie neuronauki w zarządzaniu sztuczną inteligencją i przewidywaniu jej możliwości (Marcin P. Stopa i Gabriela Lupa z SeeWidely). Badanie dynamiki digitalu za pomocą audytów (Anna Gruszka, QUALID) oraz najnowsze trendy w e-commerce (Radek Wierzbiński, Allegro).

Człowiek w centrum, Transformacja cyfrowa i Digital future

Eksperci największych polskich i światowych marek, m.in., z Google, PepsiCo, Samsung, Allegro, TVN, Wirtualnej Polski, TikToka, stworzyli szeroką i szczegółową perspektywę najbardziej nurtujących zagadnień, jak przyszłość handlu z AI, streamingi, etyka i bezpieczeństwo digitalu, emocje i efektywność, miejsce różnych pokoleń w obecnym świecie wirtualnym, innowacje cyfrowe w różnych branżach. A nowe technologie ze sztuczną inteligencją były obecne praktycznie w każdym wystąpieniu.

W rzeczywistości, w której internet jest absolutnie najważniejszym medium, zmieniają się wyzwania, co świetnie pokazała tegoroczna edycja Forum IAB 2024. Dziś kluczowa staje się autentyczność, transparentność i odpowiedzialność działań przedstawicieli cyfrowego świata, a także wielopoziomowa edukacja rynku. Pytania o wartości, jakie chcemy przekazywać użytkownikom, są już normą, natomiast ta konferencja pokazała, że na wiele trudnych pytań branża nie ma jeszcze gotowych odpowiedzi. Dlatego pewne jest, że kolejne lata w digitalowej rzeczywistości, będą upływały pod znakiem poszukiwań oraz aktywnych działań, jak w przypadku naszej organizacji, by zmieniać cyfrową przestrzeń na lepsze miejsce dla nas wszystkich dodaje Robert Wielgo, CMO IAB Polska.

Sponsorzy główni wydarzenia: TVN MEDIA, Tik Tok, Grupa Blix, Orange, Taboola, Gemius, Google, Media&Leads, WP Ads.

Sponsorzy wspierający: Mindshare, Hybrid.ai, Onet, Proxi.cloudDouble Verify, Teads, RTB House.

Patronat medialny nad wydarzeniem objęły: Wirtualna Polska, Gazeta.pl, Onet, Wirtualne Media, Rzeczpospolita, Rp.pl, Nowy Marketing, Marketerplus, Marketing przy kawie, Online Marketing Magazyn

Patronat honorowy: UODO, Rada Reklamy, Konfederacja Leviatan, BCC, Polska Organizacja Reklamodawców, Przedsiebiorcy.pl, PIIT

 

 

kontakt dla mediów
Natalia Bejda
Junior Account Executive, Lightscape sp. z o.o.
Natalia Bejda

n.bejda@lightscape.pl

tel: +48 733 419 999

tel: +48 733 419 999

informacje o firmie

IAB istnieje na polskim rynku interaktywnym, technologicznym i reklamowym od 1999 roku. Od 2007 roku działa jako Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. Wśród około 230 członków Związku znajdują się m.in. największe portale internetowe, sieci reklamowe, domy mediowe, agencje interaktywne i reklamodawcy. IAB Polska jest czwartym pod względem wielkości IAB na świecie biorąc pod uwagę liczbę członków. W 2012 roku Związek otrzymał nagrodę MIXX Awards Europe dla najlepszego IAB w Europie.

załączniki

kontakt dla mediów
Natalia Bejda
Junior Account Executive, Lightscape sp. z o.o.
Natalia Bejda

n.bejda@lightscape.pl

tel: +48 733 419 999

tel: +48 733 419 999

informacje o firmie

IAB istnieje na polskim rynku interaktywnym, technologicznym i reklamowym od 1999 roku. Od 2007 roku działa jako Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. Wśród około 230 członków Związku znajdują się m.in. największe portale internetowe, sieci reklamowe, domy mediowe, agencje interaktywne i reklamodawcy. IAB Polska jest czwartym pod względem wielkości IAB na świecie biorąc pod uwagę liczbę członków. W 2012 roku Związek otrzymał nagrodę MIXX Awards Europe dla najlepszego IAB w Europie.