Niekompletne lub zbyt ogólne ogłoszenia o pracę mogą wpływać na wydłużenie procesu rekrutacji
Według raportu[1] rekrutacja na jedno stanowisko zajmuje obecnie firmie średnio 24 dni (23,7). Na badanych 25 krajów, Polska znalazła się 13 miejscu z czasem rekrutacji równym 26 dni (25,9). Choć nie zajmujemy ostatniej pozycji w rankingu to nadal rekruterzy poświęcają sporo czasu na proces rekrutacyjny. Dlaczego tak jest? Powodów jest wiele. Jednym z nich może być np. publikowanie zbyt ogólnych bądź niekompletnych oferty pracy, które przyciągają nieodpowiednich kandydatów, co znacząco wydłuża jej przebieg. Jak zatem przygotować skuteczne ogłoszenie, które przyciągnie odpowiednich kandydatów i pozwoli zaoszczędzić czas rekruterów? Już 28 maja na te i inne pytania odpowiedzą eksperci Aplikuj.pl i Elevato podczas bezpłatnego webinaru.
Klucz do sukcesu w rekrutacji
Precyzyjne określenie wymagań i oczekiwań wobec przyszłych pracowników w ofercie pracy jest nie tylko pierwszym etapem rekrutacji, ale i jednym z kluczowych. Tylko jasne i przejrzyste informacje zawarte w ogłoszeniu mogą przyciągnąć najlepszych kandydatów, ale i pozwolą zaoszczędzić cenny czas pracy specjalistów HR w dalszym procesie. Ponadto, jak wynika z raportu Aplikuj.pl, aż 80 proc. respondentów potwierdza, że chce otrzymywać jasne i klarowne informacje względem stanowiska, na które aplikuje.
- Przygotowując ogłoszenie o pracę warto uwzględnić w nim potrzeby osób, których szukamy na konkretne stanowisko. A mogą się one różnić w zależności od pokoleń. Np. lokalizacja biura może mieć większe znaczenie dla generacji Z i Baby boomersów. Z kolei Zetki mogą przywiązywać większą uwagę do możliwości pracy zdalnej lub hybrydowej. Dlatego polecam dostosowywać treść ogłoszenia do oczekiwań potencjalnych pracowników, chociażby za sprawą personalizacji ofert, uwzględniając widełki płacowe, tryb i rodzaj pracy czy dopuszczalne formy zatrudnienia oraz benefity pracownicze oferowane przez daną firmę – tłumaczy Izabela Foltyn, Aplikuj.pl
Opracowanie atrakcyjnego ogłoszenia o pracę nie należy do najprostszych. Samo prawidłowe dodanie formalnych i technicznych szczegółów oferty często nie wystarczy.
- Ofertę pracy, która przyciągnie właściwych kandydatów można przygotować na różne sposoby. Można na przykład spróbować przeanalizować motywacje kandydata i spróbować odwołać się do nich w ofercie. Można również postawić na wyjątkową formę i treść by w ten sposób dotrzeć do serca kandydatów lub uwzględnić w ogłoszeniu konkurencyjne warunki, benefity i programy wsparcia. Opcji jest wiele, natomiast warto pamiętać o tym, że zbyt skomplikowane i rozbudowane oferty mogą z kolei zniechęcać kandydatów – dodaje Piotr Wróbel, Aplikuj.pl
Jak uniknąć błędów i tworzyć odpowiednie ogłoszenia – webinar
We wtorek 28 maja o godz. 10:00 odbędzie się bezpłatny webinar podczas którego Izabela Foltyn, Dyrektor Handlowy i Piotr Wróbel, Performance Marketing Manager, Aplikuj.pl wraz z Jacekiem Krajewskim, HR Tech Advisor & Product Expert z Elevato podpowiedzą, jak przygotować skuteczne ogłoszenie, które przyciągnie uwagę kandydatów i będzie efektywne, a także jak zoptymalizować proces rekrutacji by zaoszczędzić czas i przyciągnąć najlepszych kandydatów.
[1] tomHRM, analiza GlassDoor
kontakt dla mediów
Pamela Tomicka
p.tomicka@lightscape.pl
tel: +48 601 918 306
tel: +48 601 918 306
informacje o firmie
kontakt dla mediów
Pamela Tomicka
p.tomicka@lightscape.pl
tel: +48 601 918 306
tel: +48 601 918 306