media/marketing/reklama

Marcin Goralewski — redaktorem naczelnym „Pulsu Biznesu”. Ignacy Morawski i Eugeniusz Twaróg — jego zastępcami.

10.05.2024 | Puls Biznesu

Redaktorem naczelnym „Pulsu Biznesu” i portalu pb.pl został Marcin Goralewski, od ponad 20 lat związany z wydawnictwem Bonnier Business Polska.

— To duże wyróżnienie. Rozpocząłem pracę jako dziennikarz, później byłem wydawcą i wieloletnim zastępcą redaktora naczelnego. „Puls Biznesu” może być jeszcze lepszym źródłem rzetelnych informacji oraz opiniotwórczą platformą dyskusyjną polskich przedsiębiorców, a także miejscem, gdzie biznes spotyka się z administracją. Słyniemy z newsów, ale rozbudujemy je o inne treści. Newsy zawsze będą naszym wyróżnikiem, ale mamy większe ambicje. Żyjemy w bardzo niespokojnych i nieoczywistych czasach, więc obiektywne artykuły tłumaczące gospodarczo-polityczną rzeczywistość i jej wpływ na nasze życie są tym, czego oczekują od nas czytelnicy. Zawsze będziemy kierować się zasadą dziennikarskiej rzetelności, apolityczności oraz stać na straży wolności słowa — mówi Marcin Goralewski.

Karierę zawodową rozpoczął w dzienniku „Nowa Europa”, później był związany z „Dziennikiem Prawo i Gospodarka” oraz portalem Expander.

— Cieszę się, że redakcyjne stery przejmuje Marcin Goralewski. Wyniki „Pulsu Biznesu”, który jako jeden z niewielu tytułów na rynku zwiększa sprzedaż zarówno wydań drukowanych, jak też cyfrowych pozwalają z optymizmem patrzeć w przyszłość. Nowy redaktor naczelny będzie gwarantem jakościowego, rzetelnego, niezależnego i apolitycznego dziennikarstwa. Polscy przedsiębiorcy będą mieli w nim rzecznika walczącego o przestrzeganie praw wolnego rynku i tropiącego absurdy prawne ograniczające prowadzenie działalności gospodarczej. Jednocześnie grono ponad 30 dziennikarzy zatrudnionych w redakcji „Pulsu Biznesu” może być pewne, że Marcin będzie stał na straży swobody wypowiedzi i wolności słowa — podstawowej wartości mediów wydawanych przez koncern Bonnier — mówi Patricia Deyna, prezes Bonnier Business Polska.

Zastępcami nowego redaktora naczelnego zostali Ignacy Morawski i Eugeniusz Twaróg. Funkcję tę od 2015 r. pełni również Łukasz Korycki.

Ignacy Morawski jest głównym ekonomistą „Pulsu Biznesu” i dyrektorem centrum analiz SpotData należącego do Bonnier Business Polska. Przez wiele lat pracował jako ekonomista w sektorze bankowym. W 2017 r. znalazł się na liście New Europe 100 publikowanej przez „Financial Times”. W 2019 r. wyróżniony przez ThinkTank jako jeden z 10 ekonomistów najbardziej słuchanych przez polski biznes. W „Pulsie Biznesu” od 2017 r. komentuje bieżącą sytuację makroekonomiczną, przygotowuje prognozy dla polskiej i światowej gospodarki, kieruje platformą analizy.pb.pl oraz pisze autorski newsletter.

Eugeniusz Twaróg pracuje w „Pulsie Biznesu” od 2007 r. Zajmuje się rynkiem finansowym, szczególnie sektorem bankowym oraz polityką regulacyjną. Merytorycznie koordynuje ranking Złoty Bankier — największe w Polsce badanie oceniające poziom jakości obsługi, produkty, komunikację marketingową i społeczne zaangażowanie banków. Jest dwukrotnym laureatem Nagrody im. Mariana Krzaka, jednej z najstarszych i najbardziej prestiżowych nagród dla dziennikarzy ekonomicznych.

„Puls Biznesu” to jedyny w Polsce dziennik poświęcony w 100 proc. gospodarce, wspierający w codziennej pracy przedsiębiorców, menedżerów i inwestorów. Ze sprzedażą ponad 13 tys. egzemplarzy dociera do ponad 71 tys. czytelników (PBC, luty 2024), a portal pb.pl jest odwiedzany przez blisko 1,3 mln czytelników miesięcznie (Mediapanel, luty 2024 r.).

Szwedzki koncern wydawniczy Bonnier rozpoczął działalność w Polsce w 1997 r. — początkowo jako wydawca „Pulsu Biznesu”. W 2015 r. do grupy dołączył Bankier.pl. Bonnier Business Polska jest też właścicielem największej finansowej sieci afiliacyjnej w Polsce — SystemPartnerski.pl. W 2015 r. nabył też 100 proc. udziałów w spółce Prawomaniacy, wydawcy serwisów ArsLege.pl i LexLege.pl docierających do szerokiej grupy prawników i studentów prawa.

kontakt dla mediów
Karolina Kowalska
Chief Marketing Officer, Bonnier Business (Polska) sp. z o.o.
Karolina Kowalska

k.kowalska@pb.pl

tel: 22 333 98 01

informacje o firmie

 

 

załączniki

kontakt dla mediów
Karolina Kowalska
Chief Marketing Officer, Bonnier Business (Polska) sp. z o.o.
Karolina Kowalska

k.kowalska@pb.pl

tel: 22 333 98 01

informacje o firmie