Amica wspiera Niebieską Falę w niesieniu pomocy osobom ze spektrum autyzmu
W marcu odbyła się siódma edycja Niebieskiej Fali, charytatywnego biegu organizowanego na błoniach Enea Stadionu oraz ścieżkach Lasku Marcelińskiego. Impreza, której ideą przewodnią jest „biegam, rozumiem, pomagam", skupia się na propagowaniu aktywności fizycznej oraz budowaniu świadomości społecznej na temat spektrum autyzmu. Amica po raz kolejny włączyła się do akcji.
Inicjatywa, angażując nie tylko biegaczy, stawia sobie za cel zwiększenie świadomości i zachęca do większej empatii i tolerancji. Pieniądze zgromadzone z opłat startowych trafiają na rzecz wybranej placówki opiekuńczej. W tegorocznej edycji środki zostaną przekazane na rzecz Ośrodka Szkolno-Wychowawczego dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnej im. Zbigniewa Tylewicza w Poznaniu, który opiekuje się wieloma dziećmi ze spektrum autyzmu. Uczestnicy mieli możliwość wyboru dystansu, na którym chcieli wystartować, począwszy od 1 km, aż do 15 km. Dla miłośników Nordic Walking przewidziano dystans 5 km.
W tym roku udział wzięło aż 1200 osób. Grupa Amica jako partner biegu, po raz kolejny zaangażowała się w akcję. Jak zwykle, nie zawiedli też pracownicy. Prawie 80 z nich dołączyło do drużyny Amica w trakcie biegu. Ponadto firma pomogła w zapewnieniu nagród dla zwycięzców, pokazując tym samym swoje silne zaangażowanie w sprawy społeczne. Na uczestników czekał pakiet startowy, a po biegu, oprócz dekoracji, przeprowadzono losowanie nagród.
- Grupa Amica od lat konsekwentnie angażuje się promowanie wartości społecznych, które stanowią nieodłączny element strategii firmy. Cieszymy się, że po raz kolejny mogliśmy wziąć udział w tym niezwykłym wydarzeniu. Dodatkowo kładziemy tez duży nacisk na propagowanie aktywności fizycznej, zdrowego trybu życia oraz współpracę zespołową. Dlatego też tak ogromne zaangażowanie naszych pracowników ma dla nasz szczególne znaczenie - mówi Eliza Orepiuk-Szymura, Public Relations Manager Grupy Amica.
Autyzm, będący zaburzeniem rozwoju związanym z nieprawidłowym funkcjonowaniem układu nerwowego, coraz częściej trafia w centrum uwagi społecznej. Symbolicznym kolorem autyzmu jest niebieski, bo jeszcze niedawno uważano, że autyzm dotyczy głównie chłopców i był diagnozowany u nich niemal cztery razy częściej niż u dziewcząt. Najnowsze badania pokazują jednak, że autyzm w takim samym stopniu dotyka mężczyzn, jak i kobiet.
Dzięki staraniom poprzednich edycji Niebieskiej Fali udało się wesprzeć już 7 placówek oświatowych w Poznaniu, przekazując 140 tys. zł na zakup niezbędnego wyposażenia oraz nowoczesnych pomocy dydaktycznych, co znacząco wpływa na poprawę jakości życia osób z autyzmem.
kontakt dla mediów
Eliza Orepiuk-Szymura
eliza.orepiuk-szymura@amica.com.pl
tel: +48 882 393 992
Biuro Prasowe
media@amica.pl
informacje o firmie
Grupa Amica to wiodący europejski producent sprzętu gospodarstwa domowego i jedna z najcenniejszych polskich marek, z ponad 70-letnim doświadczeniem. W ofercie posiada pełną gamę inteligentnych urządzeń dużego i małego AGD, wyróżniających się użytecznymi rozwiązaniami, najnowszą technologią i nowoczesnym designem. W portfelu grupy znajdują się marki: Amica (Europa Środkowa i Zachodnia), Hansa (Europa Wschodnia), Gram (Skandynawia), CDA (Wielka Brytania) oraz Fagor (Hiszpania). Na całym świecie zatrudnia ponad 3 tysiące osób, dzięki którym dostarcza do klientów na blisko 70 rynkach na świecie ok. 4 milionów urządzeń rocznie.
kontakt dla mediów
Eliza Orepiuk-Szymura
eliza.orepiuk-szymura@amica.com.pl
tel: +48 882 393 992
Biuro Prasowe
media@amica.pl
informacje o firmie
Grupa Amica to wiodący europejski producent sprzętu gospodarstwa domowego i jedna z najcenniejszych polskich marek, z ponad 70-letnim doświadczeniem. W ofercie posiada pełną gamę inteligentnych urządzeń dużego i małego AGD, wyróżniających się użytecznymi rozwiązaniami, najnowszą technologią i nowoczesnym designem. W portfelu grupy znajdują się marki: Amica (Europa Środkowa i Zachodnia), Hansa (Europa Wschodnia), Gram (Skandynawia), CDA (Wielka Brytania) oraz Fagor (Hiszpania). Na całym świecie zatrudnia ponad 3 tysiące osób, dzięki którym dostarcza do klientów na blisko 70 rynkach na świecie ok. 4 milionów urządzeń rocznie.