Nowoczesne technologie produkcji i dynamiczny rozwój zawodowy. Warszawska fabryka Procter & Gamble oferuje ambitne ścieżki kariery dla inżynierów i menedżerów
Fabryka Pampers na warszawskim Targówku to jeden z największych zakładów produkujących pieluszki tej marki w regionie. Każdego dnia z jej wyrobów korzystają miliony dzieci w 50 krajach na świecie. Dla firmy to swoisty „lighthouse”, gdzie testuje się i wdraża nowe technologie stosowane potem przez firmę na szeroką skalę. To również ważne centrum talentów – zakład oferuje pracownikom możliwości ciągłego rozwoju i inspirujące ścieżki kariery.
Fabryka na Targówku to jedno z kluczowych centrów produkcyjnych dla Procter & Gamble. Gama wytwarzanych przez fabrykę produktów jest bardzo szeroka: od tradycyjnych pieluszek zapinanych na rzepy i pieluchomajtek z linii Pampers Premium Care czy Active Baby, poprzez specjalne pieluszki dla dzieci starszych na noc pod marką Ninjamas, aż po pieluchomajtki przeznaczone do pływania Pampers Splashers. Od niedawna fabryka produkuje także pieluszki Pampers Preemie Protection, przeznaczone dla wcześniaków o masie ciała nawet do 500 g. Produkty te przekazywane są przez firmę bezpłatnie do szpitali na oddziały intensywnej terapii noworodka.
Warszawska fabryka P&G zajmuje szczególne miejsce na mapie wszystkich zakładów tej firmy produkujących pieluszki. Centrum produkcyjne na Targówku pełni funkcję „lighthouse”: to tu pomysły technologiczne nabierają kształtu, są weryfikowane, a doświadczenie i umiejętności załogi fabryki pozwalają przekuć je w rzeczywiste rozwiązania technologiczne wykorzystywane przez inżynierów i techników w innych zakładach. Innymi słowy, testowane na Targówku nowe technologie produkcji pieluszek wdrażane są w innych zakładach firmy na całym świecie.
Zakład na Targówku to również prawdziwe centrum talentów: oferuje swoim pracownikom ciągłe możliwości rozwoju kompetencji zawodowych, na przykład cyfrowych, dzięki którym w ramach postępującej digitalizacji zespoły inżynierów wdrażają w zakładzie rozwiązania takie jak inteligentne systemy kontroli wizyjnej czy zautomatyzowane zarządzanie ryzykiem.
Jak mówi Karolina Krakowiak, dyrektor ds. HR w warszawskiej fabryce, dla firmy bardzo ważne jest realizowanie założenia budowania organizacji od wewnątrz i tworzenia w ten sposób silnej, wysoko wyspecjalizowanej kadry:
- Nasza strategia zakłada, że na początkowe stanowiska menedżerskie rekrutujemy pracowników poprzez program letnich praktyk lub staże. Młodym liderom już od pierwszych dni pracy powierzamy odpowiedzialność za konkretny obszar biznesowy i ambitne projekty. Dzięki temu mogą budować szerokie kompetencje zawodowe.
O swoim doświadczeniu i ścieżce kariery mówi Izabela Słomska, kierowniczka linii produkcyjnej:
- Pracę w firmie zaczęłam od praktyk, podczas których brałam udział w kompleksowym programie szkoleniowym, który rozwijał zarówno umiejętności menedżerskie, jak i techniczne. Po praktykach pracowałam jako inżynier procesu na liniach pieluchomajtek, a niedawno objęłam funkcję kierowniczki linii produkcyjnej. Zarządzam kilkunastoosobowym zespołem i podejmuję ważne decyzje operacyjne. Program intensywnych szkoleń, który przeszłam na początku kariery w Procter & Gamble, bardzo mi się przydaje i zapewnia pewność działania.
Tym, co wyróżnia fabrykę Procter & Gamble na tle innych pracodawców, jest również proaktywne podejście do tworzenia równościowego, inkluzywnego środowiska pracy, w którym duży nacisk kładzie się na dbanie o dobrostan pracowników. Obecnie ponad 40% kadry menedżerskiej w firmie stanowią kobiety. Zakład został objęty także pilotażowym programem zatrudniania osób neuroróżnorodnych. Pracownicy fabryki angażują się również w działania na rzecz lokalnych społeczności oraz projekty ekologiczne w dzielnicy. Istotną częścią działań fabryki są także programy profilaktyki zdrowotnej (szczepienia, badania profilaktyczne, edukacja zdrowotna, konsultacje ergonometryczne i fizjoterapeutyczne).
Działalność fabryki Procter & Gamble jest dostrzegana i doceniana przez branżowe środowiska, czego dowodzi nagroda „Fabryka Przyszłości 2022” otrzymana w konkursie organizowanym przez fundację „Platforma Przemysłu Przyszłości”. Kapituła brała pod uwagę między innymi takie aspekty jak zaawansowanie technologii produkcyjnych, wykorzystywanie w zakładach inteligentnych i cyfrowych rozwiązań oraz dobre praktyki firmy w obszarze dbania o pracowników i zasoby środowiska naturalnego.
kontakt dla mediów
Magdalena Zlot
magdalena.zlot@mslgroup.com
tel: +48 608 392 282
informacje o firmie
O Procter & Gamble
P&G posiada jedno z najbardziej rozbudowanych portfolio wiodących marek, które cieszą się zaufaniem konsumentów na całym świecie. Są to m.in: Always®, AmbiPur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks® i Whisper®. P&G prowadzi działalność w około 70 krajach. Zapraszamy na stronę http://www.pg.com, aby dowiedzieć się więcej o firmie P&G i jej markach.
O P&G w Polsce
Polska odgrywa istotną rolę dla globalnego funkcjonowania P&G. Zlokalizowane w Polsce fabryki – pieluszek Pampers w Warszawie, kosmetyków w Aleksandrowie Łódzkim oraz największa na świecie fabryka maszynek i ostrzy Gillette - mają kluczowe znaczenie dla firmy. Warszawskie Biuro Główne P&G jest częścią regionalnej struktury Central Europe, która obsługuje 120 milionów konsumentów w 10 krajach regionu (Chorwacja, Czechy, Estonia, Litwa, Łotwa, Polska, Słowacja, Słowenia, Ukraina , Węgry). W Polsce zlokalizowano również Globalne Centrum IT oraz Europejskie Centrum Zarządzania Łańcuchem Dostaw. Dla P&G w Polsce pracuje ok. 5000 osób.
kontakt dla mediów
Magdalena Zlot
magdalena.zlot@mslgroup.com
tel: +48 608 392 282
informacje o firmie
O Procter & Gamble
P&G posiada jedno z najbardziej rozbudowanych portfolio wiodących marek, które cieszą się zaufaniem konsumentów na całym świecie. Są to m.in: Always®, AmbiPur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks® i Whisper®. P&G prowadzi działalność w około 70 krajach. Zapraszamy na stronę http://www.pg.com, aby dowiedzieć się więcej o firmie P&G i jej markach.
O P&G w Polsce
Polska odgrywa istotną rolę dla globalnego funkcjonowania P&G. Zlokalizowane w Polsce fabryki – pieluszek Pampers w Warszawie, kosmetyków w Aleksandrowie Łódzkim oraz największa na świecie fabryka maszynek i ostrzy Gillette - mają kluczowe znaczenie dla firmy. Warszawskie Biuro Główne P&G jest częścią regionalnej struktury Central Europe, która obsługuje 120 milionów konsumentów w 10 krajach regionu (Chorwacja, Czechy, Estonia, Litwa, Łotwa, Polska, Słowacja, Słowenia, Ukraina , Węgry). W Polsce zlokalizowano również Globalne Centrum IT oraz Europejskie Centrum Zarządzania Łańcuchem Dostaw. Dla P&G w Polsce pracuje ok. 5000 osób.