środowisko naturalne/ekologia media/marketing/reklama
„Wybierz nas posadź Las!” – nowa akcja ekologiczna marki kurierskiej Pocztex
Poczta Polska, jako firma odpowiedzialna społecznie, aktywnie włącza się w działania proekologiczne oraz wdraża rozwiązania przyjazne środowisku naturalnemu. W ramach kolejnej inicjatywy sprzedażowej pod nazwą EKO Pocztex rozpoczyna akcję „Wybierz nas posadź Las!”.
Ideą inicjatywy jest promowanie wśród klientów zachowań proekologicznych i poszanowania lasu. Włączając się do akcji „Wybierz nas posadź Las!” klienci będą mogli mieć swój wkład w ratowanie środowiska naturalnego. Założenie jest proste - za każde nadane przez klienta 100 przesyłek Pocztex w okresie styczeń – sierpień 2024 r. Poczta Polska posadzi 1 drzewo. Sadzenie drzew odbędzie się we wrześniu i październiku br. Szczegóły akcji znajdują się tutaj
Nowa akcja jest kontynuacją współpracy Poczty Polskiej z Lasami Państwowymi na rzecz środowiska naturalnego. Pracownicy Poczty Polskiej w ramach wolontariatu od października 2020 roku biorą udział w kolejnych akcjach sadzenia lasów. Wspólnie posadziliśmy już ponad 22 tysiące drzew!
Projekty proekologiczne wpisują się w politykę CSR Poczty Polskiej. Celem akcji jest nie tylko rozwój obszarów leśnych, ale przede wszystkim ochrona klimatu i powietrza, co również przełoży się na zmniejszenie śladu węglowego.
EKO Pocztex to konkretne działania
Poczta Polska stawia również na ekologiczny transport przesyłek Pocztex. We flocie samochodowej znajdują się m.in. auta dostawcze, spełniające najwyższe europejskie normy emisji spalin oraz samochody elektryczne, pozwalające ograniczyć emisję toksycznych substancji do powietrza. Z myślą o ekologii i ograniczeniu negatywnego wpływu na środowisko planowane są także trasy przewozu przesyłek, a kierowcy szkoleni są w zakresie eko drivingu. Wielu pracowników doręcza również przesyłki przemieszczając się na jednośladach.
Przykładem proekologicznych działań spółki są montowane instalacje paneli fotowoltaicznych. Tylko jedna taka instalacja przyczyni się do redukcji emisji CO2 na poziomie 432,5 ton rocznie, a planujemy ich do końca roku postawić sześć.
Tylko w ubiegłym roku Poczta Polska uzupełniła flotę aut o pojazdy elektryczne, a pozostałe auta dostawcze spełniają najwyższe europejskie normy emisji spalin. Cyfryzacja i nowoczesne formy komunikacji, powszechnie wykorzystywane w Poczcie Polskiej, pozwalają na oszczędności rzędu milionów kartek rocznie. Z ekologicznych, cyfrowych rozwiązań mogą korzystać także klienci poprzez nadania bez konieczności drukowania etykiety nadawczej.
Spółka systematycznie modernizuje placówki pocztowe, a także obiekty przemysłowe – największe sortownie, hale i połączone z nimi budynki techniczne. Każde z nowych rozwiązań to ograniczenie zużycia energii elektrycznej oraz emisji CO2. Średnio jest to redukcja zużycia energii elektrycznej i emisji CO2 o ok. 70%.
Ekologiczny Pocztex to także nowoczesny park maszynowy – nowe maszyny sortujące i inne urządzenia, niezbędne w procesie logistycznym. Spółka na dużą skalę montuje nowe maszyny, które zastępują stare urządzania albo instaluje je w nowych halach. To także ekologiczna praca, której nie widać w procesie doręczania paczek. Cyfryzacja i nowoczesne formy komunikacji, powszechnie wykorzystywane w Poczcie Polskiej, pozwalają na oszczędności rzędu milionów kartek papieru rocznie. Z ekologicznych, cyfrowych rozwiązań mogą korzystać także klienci – mogą m.in. nadać przesyłkę przez Internet i bez drukowania etykiety nadawczej.
Ekologiczna jest także sieć nadań i odbiorów przesyłek. Tworzą ją nie tylko placówki pocztowe i automaty paczkowe ale także kilkunastotysięczna sieć punktów partnerskich, w których – przy okazji załatwiania codziennych spraw – można skorzystać z usług realizowanych za pośrednictwem Poczty Polskiej.
Pocztex to nie tylko ekologiczny transport, sortownie, zaplecze techniczne i możliwość korzystania z cyfrowych usług. To także ekologiczne produkty dostępne w e-sklepie Poczty Polskiej – do pakowania, owijania i wysyłania przesyłek.
kontakt dla mediów
Daniel Witowski
rzecznik@poczta-polska.pl
tel: 22 656 54 28
informacje o firmie
kontakt dla mediów
Daniel Witowski
rzecznik@poczta-polska.pl
tel: 22 656 54 28