media/marketing/reklama

„Do Rzeczy” nr 37: Odrobiona lekcja historii?

Elity II RP bardzo chciały wierzyć, że kierują regionalnym mocarstwem, które może prowadzić politykę na równi z europejskimi potęgami. Pod koniec lat 30. odrodzona Polska była jednak bardziej przedmiotem niż podmiotem międzynarodowej rozgrywkipisze Jan Fiedorczuk w tekście “Gorące głowy ̕39”.

Wszyscy realiści, którzy krzywili się na szukanie egzotycznych sojuszy przed wrześniem 1939 r., teraz dziwnym trafem krzywią się na Ukrainę zauważa Piotr Semka w artykule “Wrześniowe obsesje”.

PiS wie, że wojowniczo proukraińska retoryka oznaczałaby natychmiastowy spadek poparcia. Przed wyborami unika tego tematu. Jednak co będzie po wyborach? zastanawia się Łukasz Warzecha w tekście “Nie nasza wojna”.

Na łamach „Do Rzeczy” również:

– Opozycja znacznie lepiej by wyszła na tym, gdyby Tusk, zamiast brać Giertycha na listę wyborczą za cenę wymuszenia na nim poddania partyjnej dyscyplinie, posłuchał był swego czasu jego rad stwierdza   Rafał A. Ziemkiewicz w tekście “Giertych tragiczny”.

– Kilka lat temu w pierwszych dwóch częściach „Alfabetu” na łamach „Do Rzeczy” pisałem o: Jarosławie Abramowie-Newerlym, Tomaszu Burku, Grzegorzu Ciechowskim, Stanisławie Grochowiaku, Jacku Kaczmarskim, Krzysztofie Karasku, Januszu Krasińskim, Zygmuncie Kubiaku, Krzysztofie Mętraku, Tadeuszu Mocarskim, Jerzym Narbucie, Czesławie Niemenie, Andrzeju Nowaku, Marku Nowakowskim, Edwardzie Redlińskim, Jarosławie Marku Rymkiewiczu i Piotrze Skórzyńskim. Dziś część trzecia, a za tydzień następna pisze Krzysztof Masłoń w “Alfabecie    Krzysztofa Masłonia”.

– Aby zobaczyć, jak działają media, trzeba zacząć od czasów przedcovidowych, gdyż wirus zastał media w momencie nieciekawej transformacji, którą tylko przyspieszył – zauważają Jerzy Karwelis oraz Mariusz Jagóra w tekście “Biznesplan zarazy mediów”.

– Zełenski spacyfikował oligarchów, ocenzurował telewizję i sprawił, że opozycja boi się wyborów, bo w warunkach konkurencji nie ma szans ich wygrać. Wciąż lideruje w sondażach. Jednak gdy tylko zakończy się wojna, czeka go czas politycznych rozliczeń za liczne błędy i zaniedbania – stwierdza Maciej Pieczyński w tekście “Jak duże poparcie ma na Ukrainie Zełenski”.

– Liczne w ostatnim czasie bojkoty konsumenckie pokazują, że promując szkodliwe ideologie, korporacje muszą się liczyć z poważnymi finansowymi turbulencjami – informuje Jakub Wozinski w artykule “Konsument na kulturowej wojnie”.

W najnowszym numerze również Sławomir Mentzen o zadyszce Konfederacji i powyborczych scenariuszach.

Nowy numer „Do Rzeczy” w sprzedaży od poniedziałku, 11 września 2023 r. Można go też czytać w aplikacji Kiosk Google Play (Google Newsstand), która umożliwia między innymi dodawanie własnych notatek do tekstów. Tygodnik „Do Rzeczy” jest również dostępny w wersji cyfrowej u dystrybutorów prasy elektronicznej, m.in. w Nexto, e-Kiosk oraz w aplikacji WPROST KIOSK odpowiednio dla systemu Android i systemu iOS.

kontakt dla mediów
PMPG S.A.
Biuro prasowe

biuroprasowe@pmpg.pl

Fundacja Tygodnika Wprost
Fundacja Tygodnika Wprost

MediaForUkraine@wprost.pl

tel: +48 508 040 882

informacje o firmie

Bieżące informacje ze spółki spółki PMPG Polskie Media SA (GPW: PMPG) na www.pmpg.pl oraz na profilach w serwisach Twitter: https://twitter.com/PMPG_PL i Facebook: https://www.facebook.com/PMPG.SA.

 

załączniki

kontakt dla mediów
PMPG S.A.
Biuro prasowe

biuroprasowe@pmpg.pl

Fundacja Tygodnika Wprost
Fundacja Tygodnika Wprost

MediaForUkraine@wprost.pl

tel: +48 508 040 882

informacje o firmie

Bieżące informacje ze spółki spółki PMPG Polskie Media SA (GPW: PMPG) na www.pmpg.pl oraz na profilach w serwisach Twitter: https://twitter.com/PMPG_PL i Facebook: https://www.facebook.com/PMPG.SA.