internet sprawy społeczne

„Cyberdojrzali - bądź mądrzejszy od oszusta”– od września start programu edukacyjno-społecznego Banku Pocztowego

31.08.2023 | Bank Pocztowy SA

Bank Pocztowy od września br. rozpocznie program społeczny „Cyberdojrzali – bądź mądrzejszy od oszusta”. Głównym celem projektu jest edukacja osób dojrzałych z zakresu cyberbezpieczeństwa oraz świadomego poruszania się w świecie finansów. Jak przyznają organizatorzy akcji, znajomość zagrożeń i umiejętność szybkiego reagowania jest niezbędna, jeśli chcemy pozostać bezpieczni online. Do udziału w Programie Bank Pocztowy zaprosił m.in. ekspertów z Policji oraz UOKiK-u.

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii informatycznych oraz nowymi możliwościami szybkich płatności coraz częściej występuje nowy rodzaj cyberprzestępczości. Oszustwa finansowe, których ofiarami padają głównie osoby dojrzałe, w dużej mierze opierają się na socjotechnikach i psychotechnikach manipulacyjnych, bezwzględnie wykorzystujących życzliwość osób starszych oraz ich troskę o bliskich. Tylko w latach 2020-2022 policja odnotowała 2786 raportów o oszustwach z sektora finansowego. Dlatego Bank Pocztowy rozpoczyna projekt „Cyberdojrzali – bądź mądrzejszy od oszusta”, którego głównym celem jest edukacja osób dojrzałych z zakresu cyberbezpieczeństwa oraz bezpiecznego poruszania się w świecie finansów. Bank buduje przekaz w sposób odbiegający od dotychczasowych kampanii, motywując dwie grupy docelowe kampanii (osoby starsze i ich dorosłe dzieci) do rozmowy, bo ta może ochronić ich przed podjęciem złej decyzji.

- Widząc, że oszustwa internetowe coraz częściej dotykają Polaków, w tym szczególnie osoby starsze, rozpoczynamy akcję edukacyjną "Cyberdojrzali - bądź mądrzejszy od oszusta". Chcemy w ten sposób promować bezpieczne korzystanie z bankowości i poszerzać wiedzę obywateli w tym zakresie. W przemyślany sposób włączamy się w walkę z oszustami, pokazując jak uniknąć ich metod, jak chronić swoje finanse i na co uważać. Korzystamy przy tym z wiedzy naszych bankowych ekspertów, a także specjalistów z Policji i UOKiK – mówi Radosław Kazimierski, Dyrektor Departamentu Marketingu i PR Banku Pocztowego.

Realizowane w pierwszym etapie Projektu webinary będzie można obejrzeć bez konieczności logowania na kanale YouTube Banku Pocztowego (www.youtube.com/@BankPocztowy) oraz na specjalnie przygotowanej stronie www.pocztowy.pl/cyberdojrzali, zawierającej najważniejsze informacje z zakresu bezpieczeństwa w sieci. Do osób młodszych, które odgrywają istotną rolę w ochronie swoich rodziców przed cyberzagrożeniami z przekazami kampanii Bank trafiać będzie przez kanały social media, m.in. fanpage w serwisie Facebook (facebook.com/Cyberdojrzali/).  

Powyższe działania inicjują program Cyberdojrzali, który Bank Pocztowy planuje stopniowo rozwijać, reagując na szybko zmieniające się metody działań przestępców oraz potrzeby Klientów.

kontakt dla mediów
Bartosz Trzciński
Rzecznik Prasowy, Bank Pocztowy SA
Bartosz Trzciński

b.trzcinski@pocztowy.pl

informacje o firmie

załączniki

kontakt dla mediów
Bartosz Trzciński
Rzecznik Prasowy, Bank Pocztowy SA
Bartosz Trzciński

b.trzcinski@pocztowy.pl

informacje o firmie