sprawy społeczne

Kolejny listonosz bohatersko przyszedł z pomocą samotnej staruszce

11.08.2023 | Poczta Polska

Mariusz Toczek to listonosz z Hyżnego k. Dynowa z niemal 20-letnim stażem pracy w Poczcie Polskiej. Jest kolejnym Pocztowcem, który przyszedł z pomocą samotnej staruszce. Gdy nie mógł – jak zazwyczaj – dostarczyć jej korespondencji, zaniepokoił się i zaczął działać – odnalazł ją, udzielił pierwszej pomocy i wezwał odpowiednie służby. Gdyby nie jego godna naśladowania postawa, kobieta mogłaby już nie żyć.

W ostatnim czasie Pan Mariusz miał doręczyć emeryturę i list polecony do samotnej, starszej pani, którą zawsze można było zastać w domu lub na terenie posesji. Pocztowiec zapukał do drzwi, a gdy po pewnym czasie nikt ich nie otworzył, zaczął pukać także w szybę okienną. Pani przekręciła klamkę okienną, ale za chwilę zemdlała. Listonosz udzielił jej pierwszej pomocy, a następnie wprowadził do mieszkania i podał szklankę wody. Pani miała problem z utrzymaniem równowagi i z trudem mówiła więc zadzwonił po pomoc do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej (GOPS). Po uzyskaniu zapewnienia, że ktoś niebawem przyjedzie, wrócił do swojej pracy, którą miał do wykonania w pobliżu. Czując się odpowiedzialny za kobietę, po 15 minutach wrócił do staruszki, aby sprawdzić czy pomoc dotarła. Na miejscu było już pogotowie i pracownicy GOPS. Przedstawiciele służb zgodnie stwierdzili, że dzięki temu, że nasz listonosz pomógł starszej pani i wezwał pomoc, nie stało się nic złego. W przypadku starszych osób, omdlenie może być bardzo groźne i prowadzić do śmierci.

Pan Mariusz, jak wielu innych Pocztowców, wykazał się troską o klientkę, która ze względu na wiek i samotność, zdana była wyłącznie na siebie i pomoc osób, które przypadkiem znajdą się blisko niej. Jego wrażliwość i ludzka przyzwoitość oraz wiedza jak zareagować w sytuacji zagrożenia, pomogły mu właściwie zareagować z sytuacji zagrożenia ludzkiego zdrowia lub życia.

Klika miesięcy temu Poczta Polska wdrożyła zakrojony na szeroką skalę projekt otwartych szkoleń w zakresie udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej. Celem inicjatywy jest wyposażenie pracowników w wiedzę i umiejętności, które mogą uratować życie, a także ograniczyć skutki obrażeń u osób poszkodowanych.

Specyfika pracy pocztowców wymaga, aby być przygotowanym na każdą możliwą sytuację. Dotyczy to m.in. osób, które mają kontakt z ludźmi, w tym z osobami starszymi i schorowanymi. Służą temu obowiązkowe szkolenia z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, lecz także szkolenia dobrowolne, w tym szkolenia z udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej. Szkolenia przeprowadzają profesjonalnie przygotowani trenerzy wewnętrzni – kilkudziesięcioosobowy zespół złożony z pracowników służby BHP, posiadający uprawnienia ratowników w zakresie kwalifikowanej pierwszej pomocy. Skuteczność kursów zwiększają profesjonalne pomoce dydaktyczne – fantomy służące do prowadzenia resuscytacji, treningowe defibrylatory AED oraz apteczki szkoleniowe, ufundowane przez pocztową fundację korporacyjną „Pocztowy Dar”.

Poczta szkoli pracowników także w czasie corocznego Tygodnia Bezpieczeństwa, organizowanego z okazji Światowego Dnia Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia w Pracy. W całej firmie organizowane są wtedy także spotkania z pracownikami poświęcone ochronie życia i zdrowia.

kontakt dla mediów
Daniel Witowski
rzecznik prasowy, Poczta Polska S.A.
Daniel Witowski

rzecznik@poczta-polska.pl

tel: 22 656 54 28

informacje o firmie

załączniki

kontakt dla mediów
Daniel Witowski
rzecznik prasowy, Poczta Polska S.A.
Daniel Witowski

rzecznik@poczta-polska.pl

tel: 22 656 54 28

informacje o firmie