zdrowie sprawy społeczne

Medycy z Fundacji Wsparcia Ratownictwa RK trenowali w Skylinerze

04.07.2023 | Karimpol

W czerwcu w Skylinerze odbyło się szkolenie Fundacji Wsparcia Ratownictwa RK, skoncentrowane na technikach transportu pacjenta po klatce schodowej z wykorzystaniem zaawansowanych technik linowych. Celem tych zajęć było doskonalenie umiejętności ratowników oraz porównanie różnych wariantów transportu w trakcie ewakuacji. Biurowiec należący do Karimpol Polska, jako jeden z najwyższych budynków w Polsce, idealnie sprawdził się jako miejsce takiego treningu.

W ramach szkolenia pacjent w pozycji leżącej, z przypiętym monitorowaniem, został bezpiecznie opuszczony z 43. piętra Skylinera na dół, zachowując stałą pozycję horyzontalną. Było to nie lada wyzwanie, bo różnica wysokości między podłogą na poziomie -5 a podłogą na poziomie +43 w biurowcu przy Rondzie Daszyńskiego wynosi około 180 metrów. Dzięki zastosowaniu specjalistycznych technik linowych, transport przebiegał płynnie i stabilnie, minimalizując wysiłek fizyczny ratowników oraz eliminując ryzyko kontuzji.

W ćwiczeniach wzięło udział siedmiu doświadczonych ratowników oraz dwóch pozorantów, którzy odgrywali rolę pacjenta. Przećwiczono dwa warianty transportu - na całej długości klatki schodowej z jednego stanowiska oraz z przekazywaniem pacjenta na stanowiska pośrednie. Ćwiczenia dotyczyły sytuacji, w których ewakuacja pacjenta z budynku odbywa się wyłącznie za pomocą klatek schodowych. Nie uwzględniały one zagrożeń pożarowych, a skoncentrowały się na przypadkach urazów lub nagłych zachorowań, przy których zastosowanie prostszych metod transportu jest niemożliwe. Istnieją sytuacje chorobowe, w których  stan pacjenta nie pozwala na ustawienie noszy pod kątem, a bez tego nie mieszczą się one w ciągu schodów lub na przewiezienie go na specjalnym krześle kardiologicznym ze względu na ryzyko spadku ciśnienia krwi. W takich przypadkach konieczne jest utrzymanie pacjenta w pozycji horyzontalnej podczas transportu. Przeniesienie pacjenta po schodach siłami ludzkimi wiąże się z ogromnym wysiłkiem, ponieważ niezbędne jest utrzymanie jego pozycji w poziomie przez kilku ratowników. Dodatkowo, należy wziąć pod uwagę wagę pacjenta, nosze, monitorowanie oraz inne czynniki. Problematyczne może być również przejście przez zbyt wąską lub stromą klatkę schodową, choć to nie stanowiło problemu w przypadku ćwiczeń w Skylinerze.

- Transport pacjenta po klatce schodowej, zwłaszcza z dużej wysokości, jest ogromnym wysiłkiem. Dzięki zastosowaniu technik linowych, mały zespół ratowników może wykonać to zadanie sprawnie i niezależnie od wagi pacjenta. W ćwiczeniach wzięli udział czynni zawodowo ratownicy medyczni, strażacy i ratownicy jaskiniowi. To cenne doświadczenie z pewnością przełoży się na jakość ich praktyki zawodowej – mówi Michał Janas, prezes Fundacji Wsparcia Ratownictwa RK.

Fundacja Wsparcia Ratownictwa RK regularnie organizuje zajęcia doskonalące i zgrywające, które odbywają się kilka razy w roku zarówno w hali, jak i w terenie górskim. W biurowcu w centrum Warszawy takie szkolenie odbyło się jednak pierwszy raz.

- Cieszymy się, że mogliśmy udostępnić Fundacji nasz budynek do doskonalenia ratowników w ćwiczeniach ratujących zdrowie i życie ludzkie . Jesteśmy przekonani, że zdobyte doświadczenia i umiejętności przyczynią się do poprawy efektywności i bezpieczeństwa transportu pacjenta po klatce schodowej w sytuacjach, gdy inne metody nie są dostępne lub są nieodpowiednie. Takie ćwiczenia są też ważne z naszego punktu widzenia. Szkolimy się w wielu obszarach, bo chcemy, by nasi najemcy czuli się w Skylinerze bezpiecznie – mówi Szymon Zduńczyk, Executive Director w Karimpol Polska.

Szkolenie z transportu pacjenta po klatce schodowej to nie pierwsze wspólne działania Fundacji Wsparcia Ratownictwa RK i właściciela biurowca przy Rondzie Daszyńskiego. W kwietniu tego roku odbył się tu charytatywny bieg po schodach – Skyliner Everest Run.

 

O Fundacji Wsparcia Ratownictwa RK

Fundacja Wsparcia Ratownictwa RK jest organizacją non-profit, działającą na rzecz rozwoju ratownictwa i zapewnienia pomocy w sytuacjach awaryjnych. Fundacja angażuje się w szkolenia, doskonalenie umiejętności i promowanie innowacyjnych rozwiązań w dziedzinie ratownictwa. Jej głównym celem jest zapewnienie skutecznej i bezpiecznej pomocy medycznej dla osób potrzebujących. Jej misję wsparcia systemu ratownictwa i edukacji realizuje wewnętrzna Grupa Wsparcia Medycznego. Fundacja zrzesza w swoich szeregach lekarzy, ratowników medycznych, pielęgniarki i pielęgniarzy, ratowników kwalifikowanej pierwszej pomocy, psychologów, studentów kierunków medycznych, a także każdego, kto ma chęć poświęcić trochę swojego czasu. Więcej informacji na stronie https://fundacjark.org/

 

O kompleksie Skyliner

Skyliner oferuje 49.000 mkw. powierzchni do wynajęcia na 42 piętrach. Część z nich zajmują lokale usługowo-handlowe, restauracje oraz pięciokondygnacyjny parking podziemny. Na 165 m wysokości położony jest dwupoziomowy Skybar z niezwykłymi widokami na panoramę Warszawy. Skyliner posiada najwyższe w Polsce, aż 16-metrowe lobby biurowe. Budynek jest wyposażony w najnowsze technologie, m.in. 21 szybkich wind (o prędkości do 7 m/s) z inteligentnym systemem obsługi bezdotykowej, aplikację budynkową SkylinerApp, która m.in. zastępuje tradycyjne karty kontroli dostępu oraz daje możliwość zdalnej rezerwacji biurek, sal oraz miejsc parkingowych. Skyliner posiada certyfikat BREEAM na poziomie Excellent i jest zasilany w 100 proc. z odnawialnych źródeł energii.

Kompleks spod kreski APA Wojciechowski już niebawem zyska nową przestrzeń. Zespół pracowni zaprojektował również jego drugi etap – wieżę Skyliner II. Biurowiec o wysokości 130 metrów powstanie przy Rondzie Daszyńskiego na warszawskiej Woli i zajmie miejsce tuż obok pierwszego etapu inwestycji. Rozpoczęcie realizacji drugiej fazy projektu jest planowane na jesień tego roku. Nowy warszawski biurowiec Skyliner II ma liczyć 24.000 mkw. powierzchni rozmieszonej na 28 kondygnacjach. Większość powierzchni użytkowej – 23.000 mkw. zostanie przeznaczona na biura. Lokale handlowo-usługowe zajmą blisko 1.000 mkw. Pod względem architektonicznym budynek będzie nawiązywał do pierwszej fazy kompleksu Skyliner i w naturalny sposób dopełni pozostałą przestrzeń działki. Oba wieżowce Grupy Karimpol połączy wspólne podium. To w drugiej fazie inwestycji będzie w pełni przeszklonym foyer wejściowym z otwartym, podświetlonym, dwukondygnacyjnym holem i antresolą. Podobnie jak w pierwszej fazie poprowadzą na nią reprezentacyjne schody. Całość wnętrza wypełni bujna roślinność naturalna. Łącznie ogólnodostępne podium kompleksu będzie posiadało 4.500 mkw. powierzchni przeznaczonej na strefę handlowo-usługową, z której będą mogli korzystać zarówno najemcy, jak i okoliczni mieszkańcy. Łącznie cały kompleks przy ul. Prostej 67 będzie oferował 73.000 mkw. powierzchni wynajmu.

Szczegółowe informacje na temat projektu znajdują się na stronie:

www.skylinerbykarimpol.pl

 

kontakt dla mediów
Lidia Piekarska-Juszczyk
Beyond Public Relations
Lidia Piekarska-Juszczyk

l.piekarska@bepr.pl

informacje o firmie

Grupa Karimpol to spółka deweloperska założona w 1991 roku. Jej celem jest budowa i wynajem powierzchni komercyjnych w krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Dziś Grupa działa w 5 krajach regionu: Polsce, Czechach, Austrii, na Słowacji i na Węgrzech. Polski oddział firmy został otwarty w 1997 roku. Dotychczas Karimpol Polska zrealizował w Warszawie 8 projektów biurowych: Stratos, Mistral, Passat, Taifun, Equator I, II, III i IV oraz największy i najbardziej prestiżowy projekt Grupy - biurowiec Skyliner. Łączna powierzchnia najmu wszystkich inwestycji w Polsce wynosi blisko 200 tys. mkw. Przez ponad 25 lat działalności Grupa Karimpol stała się jedną z najsprawniej funkcjonujących prywatnych firm deweloperskich na terenie Europy Środkowo-Wschodniej.

załączniki

kontakt dla mediów
Lidia Piekarska-Juszczyk
Beyond Public Relations
Lidia Piekarska-Juszczyk

l.piekarska@bepr.pl

informacje o firmie

Grupa Karimpol to spółka deweloperska założona w 1991 roku. Jej celem jest budowa i wynajem powierzchni komercyjnych w krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Dziś Grupa działa w 5 krajach regionu: Polsce, Czechach, Austrii, na Słowacji i na Węgrzech. Polski oddział firmy został otwarty w 1997 roku. Dotychczas Karimpol Polska zrealizował w Warszawie 8 projektów biurowych: Stratos, Mistral, Passat, Taifun, Equator I, II, III i IV oraz największy i najbardziej prestiżowy projekt Grupy - biurowiec Skyliner. Łączna powierzchnia najmu wszystkich inwestycji w Polsce wynosi blisko 200 tys. mkw. Przez ponad 25 lat działalności Grupa Karimpol stała się jedną z najsprawniej funkcjonujących prywatnych firm deweloperskich na terenie Europy Środkowo-Wschodniej.