budownictwo/nieruchomości praca
Przestrzeń inspirująca do pracy. Jak zaprojektować biuro, żeby odpowiadało na nowe potrzeby pracowników?
Ostatnie lata pokazały nam, jak różne mogą być modele pracy. Zarówno firmy, jak i pracownicy docenili możliwość realizowania zadań służbowych nieomal z dowolnego miejsca na świecie. Jednocześnie przypomnieliśmy sobie, że firma to przede wszystkim tworzący ją pracownicy, ich wspólna wiedza i doświadczenia, a także łącząca ich kultura organizacji. Dlatego też dla wielu stało się jasne, że biuro nie jest już tylko miejscem do wykonywania obowiązków, ale przede wszystkim przestrzenią do budowania relacji, komunikacji zespołowej i wymiany doświadczeń. Firma Procter & Gamble, która od początku dba o tworzenie otwartego i sprzyjającego rozwojowi pracowników środowiska pracy, zdecydowała się odpowiedzieć na te wymagania, na nowo projektując biuro i strefą sportową. Wszystko po to, żeby odzwierciedlało ono jej wartości i filozofię, zapewniając inspirującą przestrzeń do realizacji celów zawodowych.
Kultura organizacji, która sprzyja rozwojowi pracowników
Mimo iż na początku pandemii pojawiło się wiele obaw dotyczących pracy zdalnej, firmy w pełni dostosowały swoje wewnętrzne systemy tak, by utrzymać efektywność pracowników na takim samym poziomie, jak sprzed marca 2020 roku. Jako jedną z metod, organizowały programy webinarów, szkoleń, inspirujących spotkań, by pracownicy mogli, choć na trochę poczuć się jak w biurze. Dziś firmy stoją przed wyzwaniem stworzenia warunków do pracy dostosowanych do doświadczeń pracowników. Wiele organizacji wprowadziło system hybrydowy, a pracownicy decydują się na pracę stacjonarną kilka razy w tygodniu, po to, żeby budować i pogłębiać relacje oraz aktywnie ze sobą współpracować realizując wspólne projekty. Zadaniem pracodawcy jest stworzenie im odpowiednich do tego warunków. Możliwość pracy w nowoczesnej, różnorodnej i dostosowanej do potrzeb pracowników przestrzeni biurowej, pozwala im jeszcze efektywniej realizować codzienne wyzwania. Niekiedy luźna rozmowa przy ekspresie do kawy może przerodzić się w mini dyskusję i burzę mózgów, której efektem będzie propozycja usprawniająca dany projekt czy wyzwanie zespołowe.
Możliwość pracy z biura, to nie tylko spotkania i budowanie relacje z innymi pracownikami, to także możliwość jeszcze lepszego zrozumienia kultury organizacyjnej i wartości firmy. Przykładem firmy, która docenia znaczenie kultury firmy, jest Procter & Gamble. Nowo zaprojektowane biuro w pełni odzwierciedla wartości firmy i jej kulturę, a różnorodne przestrzenie do pracy, pozwalają pracownikom w najlepszy dla nich sposób, wykonywać swoje codzienne obowiązki. Nie dziwi więc, że P&G zajęła 2 miejsce w rankingu 15 najlepszych miejsc pracy w Polsce według platformy LinkedIn.
- Kluczem do zapewnienia satysfakcji i sukcesu pracowników jest stworzenie atmosfery, w której ludzie czują się zainspirowani do wprowadzania zmian, mają równą szansę na dalszy rozwój oraz są doceniani za swój wkład w sukces firmy. O potrzebach pracowników myśleliśmy zarówno, tworząc naszą przestrzeń do pracy, jak i budując inkluzywne i różnorodne środowisko pracy, w którym każdy, bez względu na wiek, płeć czy pochodzenie może rozwijać swoje umiejętności i mieć wpływ na swój rozwój w naszej firmie – komentuje Małgorzata Mejer, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej, Procter & Gamble w Europie Centralnej.
Miejsce, w którym chce się pracować
Zmieniający się sposób organizacji pracy w tym możliwość pracy w formie hybrydowej w znaczący sposób wpłynęły na postrzeganie funkcji przestrzeni biurowych. Obecne trendy w projektowaniu pokazują, że biura powinny być atrakcyjne wizualnie, posiadać strefy do spotkań i samodzielnej pracy, przestrzenie sprzyjające koncentracji, a także strefy do odpoczynku i relaksu. Warsaw Hub stworzony przez P&G na warszawskim Targówku wpisuje się w te trendy, oferując różnorodne i inspirujące przestrzenie do indywidualnej, zespołowej i kreatywnej pracy. W nowym biurze znajdują się tradycyjne biurka, otwarte i zamknięte stanowiska pracy, sale konferencyjne o różnej wielkości, tak aby każdy z pracowników mógł samodzielnie zdecydować, o tym, jaka forma pracy odpowiada jego potrzebom i zadaniom, które w danym momencie realizuje. Dodatkowo, biuro oferuje przestrzenie do pracy grupowej, które sprzyjają integracji i zachęcają do spotkań stacjonarnych. Nie brakuje również zieleni, która nie tylko dekoruje przestrzeń, ale czyni ją bardziej domową. Tak skonstruowana przestrzeń zachęca pracowników do aktywnego uczestniczenia w codziennym życiu firmy i wzmacnianiu kultury, tym samym przynosząc korzyści organizacji, która skutecznie wykorzystuje potencjał swoich pracowników, realizując kolejne projekty.
- Stworzyliśmy miejsce pracy, które przyciąga i inspiruje, aby wspierać naszych pracowników w zachowaniu harmonii między życiem prywatnym i zawodowym. Służy temu m.in. nasza nowa kawiarnia, która jest przestrzenią do luźnych spotkań i chwili wytchnienia. Nie zapomnieliśmy o aktywności fizycznej, dlatego otworzyliśmy siłownię, której powierzchnia obejmuje ponad 300 m2 wyposażoną w sprzęty do treningu cardio i siłowego, ale także zaproponowaliśmy im kalendarz treningów, prowadzonych przez doświadczonych trenerów. Zainwestowaliśmy także w stacje do wypożyczania rowerów, by nasi pracownicy mogli skorzystać z bardziej zrównoważonej formy dojazdu do pracy – podsumowuje Małgorzata Mejer, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej, Procter & Gamble w Europie Centralnej.
Sala fitness w nowym biurze P&G oferuje m.in. zajęcia jogi, gabinet masażu i przestrzeń do ćwiczeń, gdzie do dyspozycji pracowników jest trener personalny. P&G dąży do tego, by jej biuro było miejscem, w którym liczy się dobre samopoczucie, dlatego stworzyło również teren na zewnątrz z zielonymi obszarami, bilardem i stołem do ping-ponga, tym samym dając pracownikom szeroki wybór atrakcji zachęcających do zadbania o dobre samopoczucie. W obiekcie dostępne są także prysznice, sklepik ze zdrową żywnością i sprzętem fitness.
Praca stacjonarna to niepowtarzalna możliwość dla pracowników lepszego zrozumienia samej firmy i jej kultury organizacyjnej, jak również budowania silnych relacji w zespole. Wykorzystanie potencjału, jaki daje im praca z biura to dla nich szansa na szybszy rozwój i wykorzystanie własnego potencjału.
kontakt dla mediów
Magdalena Zlot
magdalena.zlot@mslgroup.com
tel: +48 608 392 282
informacje o firmie
O P&G:
P&G posiada jedno z najbardziej rozbudowanych portfolio wiodących marek, które cieszą się zaufaniem konsumentów na całym świecie. Są to m.in: Always®, AmbiPur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks® i Whisper®. P&G prowadzi działalność w około 70 krajach. Zapraszamy na stronę http://www.pg.com, aby dowiedzieć się więcej o firmie P&G i jej markach.
Polska odgrywa istotną rolę dla globalnego funkcjonowania P&G. Zlokalizowane w Polsce fabryki – pieluszek Pampers w Warszawie, kosmetyków w Aleksandrowie Łódzkim oraz największa na świecie fabryka maszynek i ostrzy Gillette - mają kluczowe znaczenie dla firmy. Warszawskie Biuro Główne P&G jest częścią regionalnej struktury Central Europe, która obsługuje 80 milionów konsumentów w 9 krajach regionu (Polska, Litwa, Łotwa, Estonia, Węgry, Czechy, Słowacja, Słowenia, Chorwacja). W Polsce zlokalizowano również centra usług, które wspierają jednostki spółki na całym świecie. Globalne Centrum Usług Biznesowych P&G w Warszawie (GBS) specjalizuje się w tworzeniu narzędzi i systemów wspomagających identyfikację produktów, planowanie łańcucha dostaw oraz rozwiązania w zakresie Business Intelligence i tzw. Big Data. Otwarte w 2013 roku Europejskie Centrum Planowania i Logistyki w Warszawie zajmuje się kompleksowym zarządzaniem łańcuchami dostaw na obszarze Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.
kontakt dla mediów
Magdalena Zlot
magdalena.zlot@mslgroup.com
tel: +48 608 392 282
informacje o firmie
O P&G:
P&G posiada jedno z najbardziej rozbudowanych portfolio wiodących marek, które cieszą się zaufaniem konsumentów na całym świecie. Są to m.in: Always®, AmbiPur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks® i Whisper®. P&G prowadzi działalność w około 70 krajach. Zapraszamy na stronę http://www.pg.com, aby dowiedzieć się więcej o firmie P&G i jej markach.
Polska odgrywa istotną rolę dla globalnego funkcjonowania P&G. Zlokalizowane w Polsce fabryki – pieluszek Pampers w Warszawie, kosmetyków w Aleksandrowie Łódzkim oraz największa na świecie fabryka maszynek i ostrzy Gillette - mają kluczowe znaczenie dla firmy. Warszawskie Biuro Główne P&G jest częścią regionalnej struktury Central Europe, która obsługuje 80 milionów konsumentów w 9 krajach regionu (Polska, Litwa, Łotwa, Estonia, Węgry, Czechy, Słowacja, Słowenia, Chorwacja). W Polsce zlokalizowano również centra usług, które wspierają jednostki spółki na całym świecie. Globalne Centrum Usług Biznesowych P&G w Warszawie (GBS) specjalizuje się w tworzeniu narzędzi i systemów wspomagających identyfikację produktów, planowanie łańcucha dostaw oraz rozwiązania w zakresie Business Intelligence i tzw. Big Data. Otwarte w 2013 roku Europejskie Centrum Planowania i Logistyki w Warszawie zajmuje się kompleksowym zarządzaniem łańcuchami dostaw na obszarze Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.