budownictwo/nieruchomości transport

Budimex rozpocznie budowę nowej linii kolejowej Podłęże-Piekiełko na Podhalu

12.05.2023 | Budimex SA

Jedenastego maja 2023 roku Budimex podpisał umowę z PKP PLK na realizację pierwszego etapu modernizacji i budowy nowej linii kolejowej Podłęże-Piekiełko na Podhalu. Wartość umowy wynosi 366 057 633,33 zł netto.

Budimex gruntownie zmodernizuje 6-kilometrowy odcinek linii kolejowej nr 104 Chabówka – ‎Nowy Sącz na odc. A1 od km 0+576 (km istn. 0+576) do km 6+100 (km istn. ‎‎6+109) wraz z infrastrukturą techniczną wzdłuż linii kolejowej nr 104 od stacji Chabówka do stacji Rabka Zaryte. Prace będą także prowadzone wzdłuż linii ‎kolejowej nr 98 Sucha Beskidzka – Chabówka na odc. od km istn. 33+830 do km ‎istn. 35+313 oraz na stacji Chabówka.‎

Podpisanie odbyło się w Ministerstwie Infrastruktury RP z udziałem Andrzeja Adamczyka – Ministra Infrastruktury i Ireneusza Merchel – Prezesa PKP Polskie Linie Kolejowe.

Budimex rozpocznie prace przygotowawcze do budowy zgodnie z umową niezwłocznie po podpisaniu. To przebudowa bardzo wymagająca pod względem terminów i charakterystyki górzystych terenów w których będą przebiegać prace.  Na realizację mamy 24 miesiące, ale udowodniliśmy zrealizowanymi już inwestycjami dla PKP PLK i obecnie wykonywanymi, że sprostamy każdym wymaganiom – mówił podczas podpisania umowy Artur Popko – Prezes Zarządu Budimex.

Umowę ze strony Budimex podpisywał Maciej Olek – Członek Zarządu Budimex. Okres gwarancji i rękojmi na wykonane prace wyniesie 6 lat. Ponieważ obecna linia kolejowa jest na tym odcinku jednotorowa, w trakcie prac ruch pociągów na tym odcinku będzie wstrzymany. Modernizacja obejmie także wybudowanie drugiego toru.  Oprócz torów, obiektów inżynieryjnych i urządzeń sterowania ruchem kolejowym, przebudowane będą stacje i przystanki. Nowe perony będą m.in. na stacji Rabka Zaryte i na przystanku Rabka Zdrój. Nowe obiekty przystosowane zostaną do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Na stacji Rabka Zaryte, przewidziano także przejście podziemne z windą, które zwiększy dostępność do kolei.

Linia stanowi również fragment sieci komplementarnej TEN-T (Transeuropejskiej Sieci Transportowej) Modernizowana linia kolejowa 104 Chabówka – Nowy Sącz, projektowana linia kolejowa nr 622 podg. Podłęże R401 – Tymbark oraz linia kolejowa nr 623 podg. Fornale – Szczyrzyc stanowią fragment szprychy 7.2.1 komponentu kolejowego zadania związanego z dostępnością do Centralnego Portu Komunikacyjnego. Planowane jest również włączenie nowoprojektowanej linii kolejowej nr 622 oraz fragmentu linii kolejowej nr 104 Tymbark – Nowy Sącz do europejskiego kolejowego korytarza transportu towarowego nr 11 „Amber” (RFC 11).

Budimex zrealizował w ramach poprzedniej perspektywy unijnej m.in. takie inwestycje kolejowe jak: łącznica kolejowa w Krakowie, LCS Olszamowice, LK7 na odcinku Otwock – ‎Nałęczów,  ‎LCS Idzikowice, E30 Trzebinia – Krzeszowice czy E59 Rokietnica-‎Wronki.‎  Obecnie Budimex realizuje kontrakty kolejowe o łącznej wartości 2,4 mld zł, w tym: stacja Warszawa Zachodnia, stacja Ełk, węzeł kolejowy Czechowice – Dziedzice czy Port Gdynia.

kontakt dla mediów
Michał Wrzosek
Rzecznik Prasowy, Budimex
Michał Wrzosek

michal.wrzosek@budimex.pl

tel: (+48) 22 623 61 12

informacje o firmie

---

BUDIMEX SA jest spółką z ponad pięćdziesięcioletnią tradycją, która ma znaczący udział w rozwoju gospodarczym Polski. Naszą pracą podnosimy jakość życia milionów Polaków. W okresie 50 lat istnienia firmy zrealizowaliśmy tysiące nowoczesnych inwestycji infrastrukturalnych, kubaturowych i przemysłowych. Kultura innowacyjności, doskonalenie i kierowanie się zasadami zrównoważonego rozwoju pozwoliły nam zdobyć pozycję lidera polskiego rynku budowlanego. Jesteśmy obecni nie tylko na rynku polskim, ale też zagranicznym. Stopniowo zwiększamy swoje zaangażowanie w sektorze facility management (obsługa nieruchomości i obiektów infrastruktury) oraz gospodarki odpadami. Od 1995 roku nasza spółka notowana jest na warszawskiej GPW, a od roku 2011 wchodzi w skład indeksu najbardziej odpowiedzialnych spółek giełdowych. Jej inwestorem strategicznym jest hiszpańska firma o globalnym zasięgu – Ferrovial. W skład grupy wchodzą: Mostostal Kraków oraz FBSerwis.

Jesteśmy jednym z sygnatariuszy Porozumienia dla Bezpieczeństwa w Budownictwie – inicjatywy utworzonej w 2010 r., zrzeszającej największych generalnych wykonawców w Polsce w celu podniesienia poziomu bezpieczeństwa pracy w branży budowlanej.

Więcej informacji jest dostępnych na www.budimex.pl

załączniki

kontakt dla mediów
Michał Wrzosek
Rzecznik Prasowy, Budimex
Michał Wrzosek

michal.wrzosek@budimex.pl

tel: (+48) 22 623 61 12

informacje o firmie

---

BUDIMEX SA jest spółką z ponad pięćdziesięcioletnią tradycją, która ma znaczący udział w rozwoju gospodarczym Polski. Naszą pracą podnosimy jakość życia milionów Polaków. W okresie 50 lat istnienia firmy zrealizowaliśmy tysiące nowoczesnych inwestycji infrastrukturalnych, kubaturowych i przemysłowych. Kultura innowacyjności, doskonalenie i kierowanie się zasadami zrównoważonego rozwoju pozwoliły nam zdobyć pozycję lidera polskiego rynku budowlanego. Jesteśmy obecni nie tylko na rynku polskim, ale też zagranicznym. Stopniowo zwiększamy swoje zaangażowanie w sektorze facility management (obsługa nieruchomości i obiektów infrastruktury) oraz gospodarki odpadami. Od 1995 roku nasza spółka notowana jest na warszawskiej GPW, a od roku 2011 wchodzi w skład indeksu najbardziej odpowiedzialnych spółek giełdowych. Jej inwestorem strategicznym jest hiszpańska firma o globalnym zasięgu – Ferrovial. W skład grupy wchodzą: Mostostal Kraków oraz FBSerwis.

Jesteśmy jednym z sygnatariuszy Porozumienia dla Bezpieczeństwa w Budownictwie – inicjatywy utworzonej w 2010 r., zrzeszającej największych generalnych wykonawców w Polsce w celu podniesienia poziomu bezpieczeństwa pracy w branży budowlanej.

Więcej informacji jest dostępnych na www.budimex.pl