Kondycja content marketing w Polsce - jaka jest obecnie?
Co jest najtrudniejszym elementem działań content marketingowych? Czy klienci chętnie podejmują działania contentowe i jakie mają względem nich oczekiwania? Tego wszystkiego można dowiedzieć się z najnowszego “Przewodnika po content marketingu”, przygotowanego przez Grupę Roboczą Content Marketing i Reklama Natywna IAB Polska.
Content w służbie potrzeb
Zaangażowanie, zwiększenie sprzedaży, budowanie eksperckiego wizerunku – powodów, dla których klienci decydują się na działania content marketingowe jest wiele, jednak jeden z nich wybija się ponad resztę – to chęć nawiązania relacji nie z „ciasteczkiem”, a prawdziwym człowiekiem z krwi i kości, który doceni jakościowe treści i znajdzie w nich coś ważnego dla siebie. To właśnie content marketing umożliwia markom pogłębienie interakcji z użytkownikami.
Z nowej publikacji Grupy Roboczej Content Marketing i Reklama Natywna IAB Polska wynika, że coraz więcej klientów ma tego świadomość. Jak podkreśla Magdalena Jabłońska z TVN Discovery: – Dziś klient nie musi obudowywać się brandingiem, aby pozostać zapamiętanym, ważniejsza jest wiarygodność i wartość merytoryczna sponsorowanych treści. Jednocześnie należy pamiętać, aby działania contentowe nie były pojedynczymi akcjami, lecz stanowiły część szerszej strategii, dopasowanej do zmieniającego się rynku i konsumenta.
Wyzwania do podjęcia
Jednym z aspektów, który sprawia, że niektórym klientom wciąż trudno przekonać się do działań contentowych, jest ich mierzalność. W kwestii odpowiedzi na pytanie „Jak oceniasz skuteczność kampanii CM, jak ją mierzysz i po jakim czasie zauważasz jej efekty?” eksperci zaangażowani w powstanie Poradnika byli nadzwyczaj zgodni – sprawa pomiaru i oceny skuteczności działań z zakresu marketingu treści komplikuje się, gdy chcemy zmierzyć ich wpływ na budowanie, zmianę czy wzrost świadomości i wizerunku marki. Wniosek? Zdecydowanie potrzeba na to więcej czasu i jakościowych narzędzi. Choć ocena skuteczności działań contentowych wciąż pozostaje wyzwaniem, chętnych do realizacji nie brakuje, co widać po licznych case’ach zawartych w publikacji.
Przyszłość content marketingu
Szefowa Grupy Roboczej Content Marketing i Reklama Natywna IAB Polska, Country Manager TradeTracker Polska Paulina Kozyra zauważa, że marketing treści to nie tylko artykuły, video i działania w social mediach, ale też rozwój technologii, w tym voice, która powinna zrewolucjonizować sposób myślenia i posługiwania się internetem wśród użytkowników. – Ciągłe zainteresowanie konsumentów rynkiem podcastów, dostosowywanie treści do preferencji użytkowników (możliwość odsłuchiwania artykułów) jak również voice search (wyszukiwanie głosowe) to trendy na nadchodzące lata. Kto już o tym myśli, zyska w niedalekiej przyszłości – dodaje. Wtóruje jej Agata Szeliga-Staszkiewicz, Head of Agencies in CEE, Meta: – Istotne jest to, by dawać konsumentom nowe doświadczenia.
Więcej cennych insightów i informacji na temat tego, jak działania content marketingowe postrzegają obecnie agencje, wydawcy i klienci w Polsce, można znaleźć w Poradniku Grupy Roboczej Content Marketing i Reklama Natywna IAB Polska. Publikacja zawiera ponadto ciekawe case’y z rodzimego rynku, które mogą być źródłem inspiracji do zaplanowania skutecznych działań content marketingowych.
Poradnik można pobrać ze strony: https://www.iab.org.pl/baza-wiedzy/przewodnik-content-marketing-2022-2023/
***
O Grupie Roboczej Content Marketing i Reklama Natywna IAB Polska
Grupa skupia przedstawicieli agencji, wydawców oraz pośredników, którzy w codziennej pracy z klientami prowadzą działania z zakresu marketingu treści. Jej celem jest edukacja rynku w zakresie content marketingu oraz reklamy natywnej. Wśród podejmowanych przez tę grupę inicjatyw należy wyróżnić: poradniki content marketingu i reklamy natywnej, raporty, case study oraz edukację za pomocą profilu w mediach społecznościowych – Content Lab. Szefową Grupy jest Paulina Kozyra, TradeTracker Polska, a Zastępczynią Paulina Kunicka, Lightscape.
O IAB Polska
Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska jest organizacją zrzeszającą 240 najważniejszych firm polskiego rynku internetowego, w tym największe portale internetowe, sieci reklamowe, domy mediowe, agencje interaktywne, firmy technologiczne oraz reklamodawców. Jego głównym celem jest szeroko pojęta edukacja rynku w zakresie wykorzystania internetu jako skutecznego narzędzia prowadzenia biznesu i komunikacji marketingowej. Propaguje skuteczne rozwiązania e-marketingowe i reklamowe, oraz tworzy, prezentuje i wdraża branżowe standardy jakościowe. Przygotowuje raporty, badania rynku online i poradniki, m.in. Raport Strategiczny czy AdEx, którego wyniki są bazą analiz wydatków reklamowych. Jest organizatorem konferencji (Forum IAB, IAB HowTo), konkursów (MIXX Awards), warsztatów i szkoleń (Akademia DIMAQ). Jednym z flagowych projektów IAB Polska jest DIMAQ – standard kompetencji oraz program certyfikujący wiedzę z dziedziny e-marketingu.
IAB Polska działa od 2000 roku, jest częścią światowych struktur IAB, członkiem IAB Europe oraz IAB Tech Lab, a także Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy, Krajowej Izby Gospodarczej i Business Center Club i Rady Przedsiębiorców przy Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorców.
iab.org.pl
kontakt dla mediów
Karolina Góral
k.goral@lightscape.pl
tel: +48 532 186 748
tel: +48 532 186 748
informacje o firmie
kontakt dla mediów
Karolina Góral
k.goral@lightscape.pl
tel: +48 532 186 748
tel: +48 532 186 748