zdrowie

Rusza akcja „Rozdajemy uśmiechy na zdrowie!”

07.02.2023 | enel-med stomatologia

3 lutego 2023 r. enel-med stomatologia, Polskie Towarzystwo Stomatologiczne oraz Septodont zorganizowały śniadanie prasowe rozpoczynające akcję „Rozdajemy uśmiechy na zdrowie!” skierowaną do rodziców dzieci w wieku od 3 do 12 lat. Dzięki grantowi w wysokości 200 tys.  złotych,  przekazanemu przez firmę Septodont w grudniu ubiegłego roku, w całej Polsce realizowane będą bezpłatne przeglądy stomatologiczne oraz bezpłatne leczenie stomatologiczne dla najmłodszych. Cała akcja trwać będzie do końca czerwca, lub do wyczerpania puli środków pieniężnych z przekazanego przez firmę Septodont grantu.

W ramach kampanii pod hasłem „Rozdajemy uśmiechy na zdrowie” realizowane będą działania badawczo-profilaktyczno-lecznicze, dzięki którym pomoc mogą uzyskać dzieci z całego kraju w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Wsparcie i opiekę medyczną zapewnią specjaliści z renomowanych klinik enel-med stomatologia. Celem ogólnopolskiej kampanii jest zwrócenie szczególnej uwagi na wysoki odsetek dzieci z aktywną próchnicą i związanych z tym powikłań zdrowotnych oraz bezpłatna, aktywna pomoc stomatologiczna dla dzieci, które zakwalifikują się do programu. Kwalifikację poprzedzi przegląd jamy ustnej, w trakcie którego specjalista wypełni ankietę medyczną pozwalającą na konkretne określenie realnych potrzeb leczniczych młodego pacjenta. Diagnoza ta będzie podstawą kwalifikacji do dalszego leczenia.

– Z polskich statystyk wynika, że aż 60 procent opiekunów trzylatków nigdy nie zabrało dziecka do stomatologa nawet na wizytę adaptacyjną. Te dane niepokoją z tego względu, że pierwsza wizyta w gabinecie dentystycznym powinna odbyć się w momencie, gdy u dziecka zaczną pojawiać się zęby mleczne, czyli około 8. miesiąca życia, ale nie późnej niż do ukończenia roku. Dzięki wczesnej profilaktyce dzieci zaczynają kształtować dobre nawyki, które zapobiegają wielu problemom zdrowotnym. komentuje prof. Marzena Dominiak, Prezydent Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego.

Brak odpowiedniej profilaktyki może mieć bardzo poważne konsekwencje. Nieleczona próchnica zębów mlecznych wpływa na kondycję dopiero pojawiających się u dzieci zębów stałych. Zaniedbania z początkowego okresu życia dziecka mogą rzutować na jego późniejszą historię dentystyczną. Przykładowo, brak leczenia lub zbyt późne wdrożenie procedur medycznych, może powodować wady zgryzu czy wady wymowy. Statystyki dowodzą, że aż u 9 procent osiemnastolatków obserwuje się już braki zębowe, dlatego tak ważne jest, aby regularne wizyty w gabinecie stomatologicznym zostały od najmłodszych lat wpisane na stałe do rodzinnego kalendarza profilaktycznego. Budowane od małego dobre nawyki pozwolą  cieszyć się zdrowymi zębami i pięknym uśmiechem przez długie lata. Profilaktyka to również najlepszy sposób na to, aby w przyszłości uniknąć niepożądanych kosztów oraz zaoszczędzić czas związany z długotrwałym nieraz leczeniem.

- Patrząc długoterminowo zdrowe zęby to jeden z największych prezentów, jakie rodzic może podarować swojemu dziecku. To bardzo ważne, by wprowadzać zdrowe nawyki w domu i uczyć najmłodszych jak prawidłowo szczotkować zęby i dbać o higienę jamy ustnej oraz regularnie zgłaszać się na wizyty w gabinecie specjalisty pedodonty. Niestety wśród rodziców wciąż pokutuje mit, że zębów mlecznych się nie leczy, bo i tak wypadną. W rzeczywistości długotrwałe stany zapalne wywołane zmianami próchnicowymi mogą mieć bardzo szerokie konsekwencje dla zdrowia małych pacjentów. Nieleczone ubytki mogą wpływać na zdrowie ogólne dzieci i wywołać szereg niepożądanych schorzeń – podkreśla dr n. med. Marta Markunina, dyrektor medyczna ds. stomatologii w enel-med.

Akcja „Rozdajemy uśmiechy na zdrowie” może być  pierwszym krokiem, by przyzwyczaić dziecko do częstych kontaktów ze stomatologiem i  zminimalizować lęk przed wizytą, który często towarzyszy najmłodszym. Dzięki grantowi przekazanemu przez markę Septodont w wybranych przypadkach możliwa będzie również realizacja dopasowanego do potrzeb wsparcia medycznego - od leczenia zachowawczego po najbardziej wymagające leczenie w narkozie lub sedacji wziewnej.

– Stan uzębienia dzieci w naszym kraju, pomimo rosnącej świadomości, wciąż nie jest zadowalający. Badania dowodzą, że już 41 procent trzylatków ma próchnicę i liczba ta drastycznie rośnie wraz z wiekiem osiągając poziom aż 93 procent wśród osiemnastolatków. Dlatego wraz z naszymi partnerami zdecydowaliśmy się uruchomić akcję na rzecz dzieci
w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Chcemy od najmłodszych lat wyrabiać
u pacjentów zdrowe nawyki i oswajać z wizytami u stomatologa. To właśnie ten moment jest kluczowy dla prawidłowego rozwoju zębów. W naszej akcji stawiamy nie tylko na diagnostykę, ale również na realne wsparcie medyczne – podkreśla Kamila Wojtulewska-Hańczaruk, Vice President of Sales DACH, CEE, CIS w firmie Septodont.

Rodzice, którzy chcieliby, aby ich dzieci wzięły udział w kwalifikacji do programu, mogą zapisać je poprzez formularz na dedykowanej stronie internetowej www.usmiechdladziecka.pl . Inicjatorzy akcji są również otwarci na rozszerzenie partnerstwa o kolejne podmioty, które chciałyby wesprzeć finansowanie akcji.

- Zdrowie dzieci i budowanie świadomości społecznej o potrzebie wczesnej prewencji stomatologicznej mają dla nas absolutnie kluczowe znaczenie. Dlatego wraz firmą Septodont oraz Polskim Towarzystwem Stomatologicznym zadecydowaliśmy o otwartej formule akcji. Na specjalnie uruchomionej przez nas stronie internetowej znajdą Państwo więcej danych dotyczących kwalifikacji i przyświecającej nam misji, ale przede wszystkim informacje, jak przystąpić do naszego partnerstwa, aby stać się jego aktywnym członkiem – podkreślała podczas śniadania prasowego w Centrum Prasowym Foksal Joanna Stępień, kierownik ds. sprzedaży stomatologii w enel-med.

informacje o firmie

O enel-med:

Centrum Medyczne ENEL- MED S.A. istnieje od 1993 roku. Jest największą firmą z branży medycznej z polskim kapitałem. Od 2011 roku jest spółką notowaną na giełdzie papierów wartościowych. W portfolio Grupy Kapitałowej ENEL-MED znajdują się: sieć wielospecjalistycznych oddziałów (www.enel.pl), sieć stomatologiczna enel-med stomatologia (www.stomatologia.enel.pl), klinika medycyny estetycznej ESTELL (www.estell.pl), kliniki ortopedii, rehabilitacji i medycyny sportowej enel-sport (www.enelsport.pl) oraz marka enel-senior (ośrodek opiekuńczo-rehabilitacyjny Willa Łucja).

Sieć enel-med tworzą: 34 wielospecjalistycznych oddziałów własnych, 5 przychodni przyzakładowych, 21 klinik enel-med stomatologia, szpital Centrum w Warszawie, 3 kliniki ortopedii, rehabilitacji i medycyny sportowej enel-sport, klinika medycyny estetycznej ESTELL, ośrodek opiekuńczo-rehabilitacyjny Willa Łucja oraz 1600 placówek partnerskich.

enel-med to marka z 30-letnim doświadczeniem w opiece medycznej. Świadczymy pełen wachlarz usług, prowadząc pacjenta od konsultacji, przez diagnostykę, hospitalizację, operację, aż po rehabilitację – czyli cały zamknięty cykl leczenia. Nasz profesjonalizm pacjenci docenili przyznając po raz kolejny Gwiazdę Jakości Obsługi (2021). Na wysoką jakość świadczeń składa się wybitna kadra specjalistów i najwyższej jakości sprzęt. Stawiamy na nowe technologie, dostrzegając znaczący potencjał w telemedycynie. Stale rozwijamy naszą aplikację mobilną oraz usługę konsultacji medycznych w formie e-wizyt.

W swojej ofercie posiadamy usługi dla pacjentów indywidualnych, w formie pakietów medycznych lub jednorazowo płatnych oraz dla klientów korporacyjnych, w formie abonamentowej opieki medycznej.

Wiemy jak ważni w rozwoju firmy są jej pracownicy. Dlatego stworzyliśmy program umożliwiający pracodawcy utrzymanie personelu w dobrej kondycji zdrowotnej. Dzięki szerokiemu wachlarzowi usług możemy dopasować ofertę do potrzeb każdego klienta.

Więcej informacji na www.enel.pl.

informacje o firmie

O enel-med:

Centrum Medyczne ENEL- MED S.A. istnieje od 1993 roku. Jest największą firmą z branży medycznej z polskim kapitałem. Od 2011 roku jest spółką notowaną na giełdzie papierów wartościowych. W portfolio Grupy Kapitałowej ENEL-MED znajdują się: sieć wielospecjalistycznych oddziałów (www.enel.pl), sieć stomatologiczna enel-med stomatologia (www.stomatologia.enel.pl), klinika medycyny estetycznej ESTELL (www.estell.pl), kliniki ortopedii, rehabilitacji i medycyny sportowej enel-sport (www.enelsport.pl) oraz marka enel-senior (ośrodek opiekuńczo-rehabilitacyjny Willa Łucja).

Sieć enel-med tworzą: 34 wielospecjalistycznych oddziałów własnych, 5 przychodni przyzakładowych, 21 klinik enel-med stomatologia, szpital Centrum w Warszawie, 3 kliniki ortopedii, rehabilitacji i medycyny sportowej enel-sport, klinika medycyny estetycznej ESTELL, ośrodek opiekuńczo-rehabilitacyjny Willa Łucja oraz 1600 placówek partnerskich.

enel-med to marka z 30-letnim doświadczeniem w opiece medycznej. Świadczymy pełen wachlarz usług, prowadząc pacjenta od konsultacji, przez diagnostykę, hospitalizację, operację, aż po rehabilitację – czyli cały zamknięty cykl leczenia. Nasz profesjonalizm pacjenci docenili przyznając po raz kolejny Gwiazdę Jakości Obsługi (2021). Na wysoką jakość świadczeń składa się wybitna kadra specjalistów i najwyższej jakości sprzęt. Stawiamy na nowe technologie, dostrzegając znaczący potencjał w telemedycynie. Stale rozwijamy naszą aplikację mobilną oraz usługę konsultacji medycznych w formie e-wizyt.

W swojej ofercie posiadamy usługi dla pacjentów indywidualnych, w formie pakietów medycznych lub jednorazowo płatnych oraz dla klientów korporacyjnych, w formie abonamentowej opieki medycznej.

Wiemy jak ważni w rozwoju firmy są jej pracownicy. Dlatego stworzyliśmy program umożliwiający pracodawcy utrzymanie personelu w dobrej kondycji zdrowotnej. Dzięki szerokiemu wachlarzowi usług możemy dopasować ofertę do potrzeb każdego klienta.

Więcej informacji na www.enel.pl.