zdrowie

Septodont, PTS i enel-med stomatologia rozdają uśmiechy

21.12.2022 | enel-med stomatologia

16 grudnia br. firma Septodont uroczyście przekazała Polskiemu Towarzystwu Stomatologicznemu grant w wysokości 200 tys. złotych na działania profilaktyczne skierowane do dzieci w wieku od 3 do 12 lat. Partnerem medycznym akcji „Rozdajemy uśmiechy na zdrowie” została marka enel-med stomatologia. Bezpłatne przeglądy stomatologiczne oraz wsparcie dentystyczne będą realizowane w całej Polsce w pierwszej połowie 2023 roku.

Całość grantu przekazanego władzom PTS przeznaczona jest na realizację działań badawczo-profilaktyczno-leczniczych w ramach kampanii „Rozdajemy uśmiechy na zdrowie”. Specjaliści z klinik enel-med stomatologia udzielą uczestnikom akcji wsparcia medycznego w ramach specjalnego programu, którego szczegółowe założenia zostaną ogłoszone na początku przyszłego roku. Partnerzy podkreślają, że zależy im na kompleksowym działaniu nie tylko w zakresie diagnostyki i profilaktyki, ale również w ramach późniejszego procesu leczenia u wybranych pacjentów. Istotnym elementem całej kampanii będzie również szerzenie wiedzy i edukacja związana ze znaczeniem regularnych badań jamy ustnej.

– Pierwsza wizyta w gabinecie dentystycznym powinna się odbyć w momencie, gdy u dziecka zaczną pojawiać się zęby mleczne, czyli około 8. miesiąca życia, ale nie późnej niż do ukończenia roku. Polskie statystyki są dość niepokojące pod względem pierwszej kontroli stomatologicznej u dzieci – aż 60 proc. opiekunów trzylatków nigdy nie zabrało dziecka nawet na wizytę adaptacyjną. Wczesna profilaktyka to podstawa, gdyż kształtuje dobre nawyki i pozwala zapobiegać bardzo wielu problemom zdrowotnym komentuje prof. Marzena Dominiak, Prezydent Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego.

Efekty wczesnodziecięcych zaniedbań mogą być bardzo poważne. Nieleczona próchnica w zębach mlecznych wpływa na wykształcające się dopiero u dzieci zęby stałe. Zbyt późne leczenie może prowadzić do nieprawidłowości przy wyrzynaniu się kolejnych zębów, co w konsekwencji może sprzyjać powstawaniu wad zgryzu czy wymowy. Statystyki dowodzą, że aż u 9 proc. osiemnastolatków obserwuje się już braki zębowe.

– Stan uzębienia dzieci w naszym kraju, pomimo rosnącej świadomości, wciąż nie jest zadowalający. Badania dowodzą, że już 41 proc. trzylatków ma próchnicę i liczba ta drastycznie rośnie wraz z wiekiem osiągając poziom aż 93 proc. wśród osiemnastolatków. Dlatego wraz z naszymi partnerami zdecydowaliśmy się uruchomić akcję na rzecz dzieci
w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Chcemy od najmłodszych lat wyrabiać
u pacjentów zdrowe nawyki i oswajać z wizytami u stomatologa. To właśnie ten moment jest kluczowy dla prawidłowego rozwoju zębów. W naszej akcji stawiamy nie tylko na diagnostykę, ale również na realne wsparcie medyczne – podkreśla Kamila Wojtulewska-Hańczaruk, Vice President of Sales DACH, CEE, CIS w firmie Septodont.

Partnerem medycznym akcji została marka enel-med stomatologia, która posiada około 100 specjalistycznych placówek medycznych w całym kraju.

– Bardzo się cieszę, że jako centrum medyczne enel-med mogliśmy dołączyć do wspólnej kampanii na rzecz polskich dzieci. W gabinetach enel-med stomatologia planujemy realizację wizyt dedykowanych indywidualnym potrzebom naszych małych pacjentów. Wierzymy, że ta kampania nie tylko pozwoli najmłodszym odzyskać zdrowy uśmiech, ale także zachęci opiekunów, aby regularnie odwiedzali z dziećmi gabinety lekarskie. Od ponad 30 lat udzielamy wsparcia stomatologicznego osobom w różnym wieku oraz aktywnie angażujemy się w działania na rzecz profilaktyki i szerzenia wiedzy z tego zakresu. Ten projekt znakomicie wpisuje się w misję firmy mówi Beata Krakowska, dyrektor pionu stomatologii i medycyny estetycznej w Centrum Medycznym ENEL-MED.

informacje o firmie

O enel-med:

Centrum Medyczne ENEL- MED S.A. istnieje od 1993 roku. Jest największą firmą z branży medycznej z polskim kapitałem. Od 2011 roku jest spółką notowaną na giełdzie papierów wartościowych. W portfolio Grupy Kapitałowej ENEL-MED znajdują się: sieć wielospecjalistycznych oddziałów (www.enel.pl), sieć stomatologiczna enel-med stomatologia (www.stomatologia.enel.pl), klinika medycyny estetycznej ESTELL (www.estell.pl), kliniki ortopedii, rehabilitacji i medycyny sportowej enel-sport (www.enelsport.pl) oraz marka enel-senior (ośrodek opiekuńczo-rehabilitacyjny Willa Łucja).

Sieć enel-med tworzą: 31 wielospecjalistycznych oddziałów własnych, 5 przychodni przyzakładowych, 21 klinik enel-med stomatologia, szpital Centrum w Warszawie, 3 kliniki ortopedii, rehabilitacji i medycyny sportowej enel-sport, klinika medycyny estetycznej ESTELL, ośrodek opiekuńczo-rehabilitacyjny Willa Łucja oraz 1600 placówek partnerskich.

enel-med to marka z 29 letnim doświadczeniem w opiece medycznej. Świadczymy pełen wachlarz usług, prowadząc pacjenta od konsultacji, przez diagnostykę, hospitalizację, operację, aż po rehabilitację – czyli cały zamknięty cykl leczenia. Nasz profesjonalizm pacjenci docenili przyznając po raz kolejny Gwiazdę Jakości Obsługi (2021). Na wysoką jakość świadczeń składa się wybitna kadra specjalistów i najwyższej jakości sprzęt. Stawiamy na nowe technologie, dostrzegając znaczący potencjał w telemedycynie. Stale rozwijamy naszą aplikację mobilną oraz usługę konsultacji medycznych w formie e-wizyt.

W swojej ofercie posiadamy usługi dla pacjentów indywidualnych, w formie pakietów medycznych lub jednorazowo płatnych oraz dla klientów korporacyjnych, w formie abonamentowej opieki medycznej.

Wiemy jak ważni w rozwoju firmy są jej pracownicy. Dlatego stworzyliśmy program umożliwiający pracodawcy utrzymanie personelu w dobrej kondycji zdrowotnej. Dzięki szerokiemu wachlarzowi usług możemy dopasować ofertę do potrzeb każdego klienta.

Więcej informacji na www.enel.pl.

informacje o firmie

O enel-med:

Centrum Medyczne ENEL- MED S.A. istnieje od 1993 roku. Jest największą firmą z branży medycznej z polskim kapitałem. Od 2011 roku jest spółką notowaną na giełdzie papierów wartościowych. W portfolio Grupy Kapitałowej ENEL-MED znajdują się: sieć wielospecjalistycznych oddziałów (www.enel.pl), sieć stomatologiczna enel-med stomatologia (www.stomatologia.enel.pl), klinika medycyny estetycznej ESTELL (www.estell.pl), kliniki ortopedii, rehabilitacji i medycyny sportowej enel-sport (www.enelsport.pl) oraz marka enel-senior (ośrodek opiekuńczo-rehabilitacyjny Willa Łucja).

Sieć enel-med tworzą: 31 wielospecjalistycznych oddziałów własnych, 5 przychodni przyzakładowych, 21 klinik enel-med stomatologia, szpital Centrum w Warszawie, 3 kliniki ortopedii, rehabilitacji i medycyny sportowej enel-sport, klinika medycyny estetycznej ESTELL, ośrodek opiekuńczo-rehabilitacyjny Willa Łucja oraz 1600 placówek partnerskich.

enel-med to marka z 29 letnim doświadczeniem w opiece medycznej. Świadczymy pełen wachlarz usług, prowadząc pacjenta od konsultacji, przez diagnostykę, hospitalizację, operację, aż po rehabilitację – czyli cały zamknięty cykl leczenia. Nasz profesjonalizm pacjenci docenili przyznając po raz kolejny Gwiazdę Jakości Obsługi (2021). Na wysoką jakość świadczeń składa się wybitna kadra specjalistów i najwyższej jakości sprzęt. Stawiamy na nowe technologie, dostrzegając znaczący potencjał w telemedycynie. Stale rozwijamy naszą aplikację mobilną oraz usługę konsultacji medycznych w formie e-wizyt.

W swojej ofercie posiadamy usługi dla pacjentów indywidualnych, w formie pakietów medycznych lub jednorazowo płatnych oraz dla klientów korporacyjnych, w formie abonamentowej opieki medycznej.

Wiemy jak ważni w rozwoju firmy są jej pracownicy. Dlatego stworzyliśmy program umożliwiający pracodawcy utrzymanie personelu w dobrej kondycji zdrowotnej. Dzięki szerokiemu wachlarzowi usług możemy dopasować ofertę do potrzeb każdego klienta.

Więcej informacji na www.enel.pl.