internet media/marketing/reklama
58% WZROSTU PRZYCHODU ZE SPRZEDAŻY, NOWE SERWISY GRUPY PMPG
Skonsolidowany przychód ze sprzedaży za 3 kwartały 2022 r. wynosi ponad 32 mln zł i jest o 58% wyższy niż w analogicznym okresie 2021 r. Skonsolidowana EBITDA za 3 kwartały br. wyniosła 3,2 mln zł.
EBITDA skonsolidowana po eliminacji zdarzeń jednorazowych w 2022 r. wyniosła 1,3 mln zł natomiast w 2021 roku Grupa po eliminacji zdarzeń jednorazowych wygenerowała stratę w wysokości 1,7 mln zł.
W skonsolidowanym wyniku roku 2022 zdarzeniem jednorazowym było odwrócenie odpisu na aktywa finansowe w kwocie 1,9 mln zł, natomiast w 2021 roku głównymi zdarzeniami jednorazowymi był przychody w wysokości 3 mln zł z tytułu zwolnienia z obowiązku zwrotu subwencji PFR, oraz przychody wynikające z odwrócenia odpisów w kwocie 2,1 mln zł.
wybrane dane |
okres 9 miesięcy |
okres 9 miesięcy |
zmiana |
zmiana |
Zakończony |
Zakończony |
% |
wartości | |
30.09.2022 |
30.09.2021 | |||
przychody ze sprzedaży |
32 171 |
20 425 |
58% |
11 746 |
zysk(strata) brutto ze sprzedaży |
19 771 |
11 171 |
77% |
8 600 |
EBIT |
2 292 |
3 169 |
-28% |
-877 |
EBITDA |
3 240 |
4 121 |
-21% |
-881 |
zysk(strata) brutto |
4 262 |
5 581 |
-24% |
-1 319 |
zysk(strata) netto na rok obrotowy |
3 427 |
5 213 |
-34% |
-1 786 |
Tab.1 Wybrane dane finansowe (źródło: Grupa Kapitałowa RAPORT WYNIKÓW za 3 kw. 2022)
KOMENTARZ ZARZĄDU
Grupa PMPG w sposób trwały i skuteczny buduje swoją pozycję w rankingu wiodących grup mediowych, stale zwiększa zasięgi i rozwija nowe serwisy tematyczne. W 3. kwartale 2022 wprost.pl pozyskało 1,5 mln nowych RU (wzrost o 24%, vs 3Q 2021), a dorzeczy.pl prawie 1 mln nowych RU (wzrost o 43% vs 3Q 2021). Zgodnie z danymi Gemius PBI, wrzesień 2022r, z naszych serwisów korzysta 25,33% internautów. Entuzjastycznie przyjęty przez użytkowników serwis podroze.wprost.pl odwiedziło we wrześniu 1,4 Realnych Użytkowników, a sam serwis wszedł na listę TOP-10 serwisów w kategorii „Podróże i Turystyka” panelu Gemius. Wrzesień 2022r przyniósł również debiut serwisu dom.wprost.pl. Statystyki obu domen dynamicznie rosną. Strategia wydawnicza Spółki AWR Wprost zakłada horyzontalny rozwój serwisu, któremu towarzyszy staranny dobór autorów i unikalnych treści, tak by w każdej z nisz tematycznych mocno angażować użytkowników, a ostatecznie zachęcić ich do płatnych form konsumowania treści. Spółka Orle Pióro pozostaje w segmencie wydawnictw polityczno-gospodarczych, a jej celem strategicznym jest dalsze zwiększanie udziałów w obszarze mediów konserwatywnych. Jest to szczególne wyzwanie, zważywszy na fakt, iż zgodnie z danymi Gemius PBI za wrzesień 2022 portal dorzeczy.pl plasuje się na 1 pozycji wśród wydawców prawicowych. Średnia miesięczna sprzedaż e-wydań (głównie subskrypcje cyfrowe) tygodnika „Do Rzeczy” w III kwartale 2022 roku w porównaniu do III kwartału 2021 roku wzrosła o ponad 57%.
- Dobre wyniki to rezultat zrównoważonej strategii, w której z jednakowym zaangażowaniem dbamy o czytelnika i reklamodawcę. Dynamicznie rozwijana siatka reklamowa i ciągle udoskonalany system polecania treści budują pozytywne doświadczenia naszych użytkowników i klientów. Naszym atutem jest elastyczna struktura i umiejętność szybkiego wdrażania zmian – komentuje Robert Pstrokoński Dyrektor Zarządzający odpowiadający za obie marki wydawnicze.
Jednostkowy wynik Spółki PMPG Polskie Media S.A jest bardzo zadawalający. Odnotowaliśmy 79 % wzrost przychodów ze sprzedaży (9,3 mln zł) co pozwoliło wygenerować wyższy (+38%) wskaźnik EBIDTA.
wybrane dane |
okres 9 miesięcy |
okres 9 miesięcy |
zmiana |
zmiana |
Zakończony |
Zakończony |
% |
wartości | |
30.09.2022 |
30.09.2021 | |||
przychody ze sprzedaży |
21 009 |
11 737 |
79% |
9 272 |
zysk(strata) brutto ze sprzedaży |
15 653 |
8 297 |
89% |
7 356 |
EBIT |
3 859 |
2 496 |
55% |
1 363 |
EBITDA |
4 664 |
3 372 |
38% |
1 292 |
zysk(strata) brutto |
8 638 |
4 660 |
85% |
3 978 |
zysk(strata) netto na rok obrotowy |
7 815 |
4 597 |
70% |
3 218 |
Tab.2 Wybrane dane finansowe (źródło: Grupa Kapitałowa RAPORT WYNIKÓW za 3 kw. 2022)
Bardzo dobre wyniki spółki PMPG to zasługa zaangażowanego działu sprzedaży, dobrej polityki handlowej i konkurencyjnych produktów reklamowych. Klienci biznesowi doceniają skuteczność kampanii reklamowych oraz wysoką jakość obsługi klienta.
- PMPG to wehikuł strategiczny i koło zamachowe grupy. Skutecznie monetyzujemy ogromny potencjał serwisów, ale nie zapominamy o czytelniku, który ceni wysoką jakość dziennikarstwa. Od 40 lat opisujemy i komentujemy rzeczywistość polityczno-gospodarczą. Jesteśmy platformą wymiany opinii, czasem trudnych, czasem sprzecznych, ale tylko w ten sposób możemy być wiarygodni – komentuje Katarzyna Gintrowska, Prezes Grupy PMPG.
Istotne znaczenie dla dobrego wyniku ma ciągle trwający proces optymalizacji procesów i porządkowania ładu korporacyjnego Grupy.
- Dzięki usprawnianiu procesów obsługi grupy nasza szybkość reagowania na zmieniające się warunki rynkowe jest coraz większa – dodaje Wiceprezes Zarządu ds. Finansowych, Jolanta Kloc.
Rolą PMPG jest strategiczne zarządzanie spółami w Grupie, wykorzystywanie synergii oraz ciągłe poszukiwanie dodatkowych źródeł wzrostu. Nowe kierunki rozwoju mają zapewnić spółkom wzrost i stabilny rozwój w kolejnych miesiącach. Wysoka inflacja, *zmiana preferencji zakupowych klientów indywidualnych oraz trudności przed którymi stoi biznes stanowią ogromne wyzwanie i szansę budowania mocnej pozycji PMPG na rynku mediów opiniotwórczych.
kontakt dla mediów
Biuro prasowe
biuroprasowe@pmpg.pl
Fundacja Tygodnika Wprost
MediaForUkraine@wprost.pl
tel: +48 508 040 882
informacje o firmie
Bieżące informacje ze spółki spółki PMPG Polskie Media SA (GPW: PMPG) na www.pmpg.pl oraz na profilach w serwisach Twitter: https://twitter.com/PMPG_PL i Facebook: https://www.facebook.com/PMPG.SA.
kontakt dla mediów
Biuro prasowe
biuroprasowe@pmpg.pl
Fundacja Tygodnika Wprost
MediaForUkraine@wprost.pl
tel: +48 508 040 882
informacje o firmie
Bieżące informacje ze spółki spółki PMPG Polskie Media SA (GPW: PMPG) na www.pmpg.pl oraz na profilach w serwisach Twitter: https://twitter.com/PMPG_PL i Facebook: https://www.facebook.com/PMPG.SA.