Pluszowe, charytatywne misie pomogą dzieciom z Ukrainy
W dniu 25 listopada przypada Światowy Dzień Pluszowego Misia, jednej z ulubionych zabawek najmłodszych, która symbolizuje ciepło i opiekuńczość. Ta niepozorna maskotka może także skutecznie pomagać dzieciom w potrzebie, jak pokazuje przykład współpracy Fundacji Świętego Mikołaja i firmy Pepco. Do sklepów sieci trafiła właśnie nowa kolekcja charytatywnych, pluszowych misiów. Cały dochód z jej sprzedaży zostanie przeznaczony na pomoc dzieciom z Ukrainy - podopiecznym Fundacji.
Firma Pepco już od 2019 roku sprzedaje charytatywne, pluszowe misie, z których dochód w całości przeznacza na realizację projektów społecznych na rzecz dzieci. W tym roku dochód z ich sprzedaży w całości przeznaczony zostanie na działalność Przystani Świętego Mikołaja, czyli świetlic działających pod skrzydłami Fundacji Świętego Mikołaja na terenie całej Polski. W ramach Przystani ukraińskie dzieci otrzymują wsparcie edukacyjne i opiekuńcze.
Od początku rosyjskiej inwazji na Ukrainę do Polski przybyło około pół miliona dzieci w wieku szkolnym. Wraz z upływem czasu ich potrzeby zmieniają się, ale nie maleją. Pomoc nadal ma kluczowe znaczenie dla ich integracji, edukacji i harmonijnego rozwoju. Fundacja chce wspierać dzieci w systemowy sposób, dlatego od wybuchu wojny prowadzi w całej Polsce Przystanie Świętego Mikołaja. Są to miejsca tworzone we współpracy z lokalnymi partnerami zgodnie z dewizą „rozumieć i pomagać”.
Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że dzięki Charytatywnym Misiom będziemy mogli pozyskać dodatkowe środki na działanie Przystani Świętego Mikołaja. Są to świetlice działające w całej Polsce, w których odbywają się lekcje języka polskiego, spotkania z psychologami oraz zajęcia integracyjne dla ukraińskich dzieci, które musiały opuścić swój kraj z powodu wojny. Z Pepco współpracujemy nieprzerwanie od 2020 roku. Wspólnie pomogliśmy już setkom dzieci w Polsce: 236 zdolnych uczniów z niezamożnych rodzin otrzymało stypendia na rozwój swoich talentów, a w czasie pandemii kupiliśmy 110 laptopów do nauki zdalnej dzieciom w najtrudniejszej sytuacji. Pepco wspiera także młodzież z małych miejscowości, która prowadzi swoje autorskie projekty lokalne w ramach Akademii Liderów. Razem pomogliśmy także 7 000 dzieci z Ukrainy. Dzięki Charytatywnym Misiom będziemy mogli zebrać środki na kontynuowanie tej pomocy. – mówi Joanna Paciorek, dyrektor Fundacji Świętego Mikołaja.
Pluszowe, charytatywne misie w nowych ubrankach będą dostępne w sklepach sieci Pepco w Polsce co najmniej przez najbliższych 10 miesięcy, więc można będzie dać je komuś w prezencie z różnych okazji. Jedną z nich może być zbliżający się Światowy Dzień Pluszowego Misia, który obchodzony jest 25 listopada, Mikołajki 6 grudnia czy Boże Narodzenie. Charytatywne misie to świetny pomysł na prezent i pomaganie w jednym.
Każdy z nas był dzieckiem i na pewno wie, jak wspaniałym przyjacielem jest pluszowy miś. To stały towarzysz zabaw i pocieszyciel w smutku. Ta myśl przyświecała nam, kiedy pracowaliśmy nad projektem Charytatywnych Misiów. Chcieliśmy, aby nasze pluszaki dawały radość nie tylko dzieciom, które na co dzień się nimi bawią, ale także wspierały te, które znalazły się w trudnej sytuacji życiowej. Cieszymy się, że klienci pokochali nasze Charytatywne Misie, a cała akcja rozszerza się na kolejne rynki. W ten sposób wspólnie niesiemy pomoc potrzebującym. – mówi Katarzyna Wilczewska, manager ds. komunikacji korporacyjnej Pepco.
Jak się okazuje miś może być zarówno wspaniałą zabawką, jak również gestem pomocy dzieciom w potrzebie. Kupując charytatywnego misia Pepco można wraz z Fundacją Świętego Mikołaja pomóc dzieciom z Ukrainy.
O Fundacji Świętego Mikołaja
Fundacja Świętego Mikołaja od 1998 roku pomaga dzieciom w potrzebie. Specjalizuje się w wyrównywaniu szans edukacyjnych dzieci i młodzieży. Od 2010 roku fundacja prowadzi ogólnopolski program stypendialny dla zdolnych uczniów z niezamożnych rodzin we współpracy z ponad 300 szkołami z całego kraju oraz program pomocy psychologicznej dla dzieci i młodzieży. Wspiera i szkoli młodzież na lokalnych liderów w ramach projektu Akademia Liderów Fundacji Świętego Mikołaja. W czasie pandemii fundacja przekazywała uczniom w najtrudniejszej sytuacji komputery do nauki zdalnej. Od 2018 roku nieustannie wspiera dzieci z Aleppo w Syrii, a od 2019 roku – dzieci z Ukrainy. Każdego roku Fundacja Świętego Mikołaja wspiera setki dzieci, by mogły rozwijać swoje talenty i uczyć się tego, o czym marzą.
O Pepco
Pepco to najszybciej rozwijająca się europejska sieć handlowa, oferująca odzież dla całej rodziny i artykuły dla domu. Firma posiada blisko 3000 sklepów w 17 krajach: od Estonii po Bułgarię, Włochy i Hiszpanię, w tym ponad 1100 sklepów w Polsce. Dewiza sieci „Poczuj jakość, pokochaj cenę” każdego miesiąca przyciąga miliony klientów, którzy dokonują ponad 25 milionów transakcji. Obecnie sieć zatrudnia ponad 25 tysięcy pracowników, w tym 900 w centrach dystrybucji i tyle samo w poznańskiej centrali.
Pepco prowadzi szeroko zakrojone działania w obszarze zrównoważonego rozwoju w oparciu o strategię obejmującą wszystkie obszary ESG. Celem firmy jest wdrażanie oraz przybliżanie innym zrównoważonych rozwiązań poprzez ograniczanie jej wpływu na środowisko, umożliwianie i pomaganie klientom w dokonywaniu bardziej świadomych, korzystnych dla planety wyborów każdego dnia, wyrównywanie szans dzieci i młodzieży na dobry start w dorosłe życie, a także rozwój pracowników i angażowanie ich w działalność charytatywną.
kontakt dla mediów
Antonina Grządkowska
antonina.grzadkowska@mikolaj.org.pl
tel: +48 791 793 021
informacje o firmie
kontakt dla mediów
Antonina Grządkowska
antonina.grzadkowska@mikolaj.org.pl
tel: +48 791 793 021