sprawy społeczne nauka/edukacja/szkolenia

UNIQA z Fundacją Zwolnieni z Teorii

  • UNIQA rozpoczęła współpracę z Fundacją Zwolnieni z Teorii
  • W ramach wspólnego projektu uczniowie szkół średnich i studenci zorganizują projekty społeczne dotyczące hejtu w Internecie


UNIQA rozpoczęła współpracę z Fundacją Zwolnieni z Teorii. To kolejna organizacja, z którą ubezpieczyciel wspólnie prowadzi projekt związany z edukacją na temat problemu hejtu w Internecie. Z Instytutem Polska Przyszłości im. Stanisława Lema współorganizował warsztaty na temat cyberprzemocy dla uczniów, nauczycieli i rodziców w szkołach podstawowych w całej Polsce. Z kolei współpracując z Fundacją Zwolnieni z Teorii trafi do uczniów szkół średnich i studentów. W ramach programu uczestnicy z całego kraju zorganizują projekty społeczne dotyczące problemu hejtu. Oddolne działania młodych ludzi, jakimi będą warsztaty, wydarzenia, kampanie w Internecie i aplikacje, zamienią się w autentyczną formę walki z hejtem.


- UNIQA od lat angażuje się w działania edukacyjne i komunikacyjne związane z problemem hejtu w Internecie. Chcemy być marką, która wsłuchuje się w głos klienta i reaguje na problemy szybko zmieniającego się świata. Życie dzieci i nastolatków w coraz większym stopniu przenosi się do sieci co sprawia, że są oni coraz bardziej narażeni m.in. na hejt w Internecie. Dlatego we współpracy z Instytutem Polska Przyszłości im. Stanisława Lema prowadzimy warsztaty edukacyjne, które mają pomóc uczniom, nauczycielom i rodzicom w radzeniu sobie z tym trudnym zjawiskiem. Teraz we współpracy z Fundacją Zwolnieni z Teorii oddajemy głos uczniom – mówi Agnieszka Durst-Wilczyńska, dyrektorka Departamentu Zarządzania Marką w UNIQA. - Wierzymy, że ich wrażliwość, kreatywność i empatia pozwolą znaleźć rozwiązania, które realnie pomogą rówieśnikom dotkniętym przez hejt w Internecie. Wspierać ich będą mentorzy – dodaje.


Dodatkowym atutem programu jest to, że uczestnicy nauczą się pracy w zespole i zarządzania projektami oraz otrzymają międzynarodowe certyfikaty.

- Uczestnicy będą realizować projekty w prawdziwym życiu przy wsparciu Fundacji poprzez platformę edukacyjną do zarządzania projektami zwolnienizteorii.pl, mentorów ZWZT oraz grupę uczestników na Facebooku. Na potrzeby tego programu powstanie 30-40 zespołów młodzieży, która będzie działać pod patronatem UNIQA. Ponadto 10 przeszkolonych pracowników UNIQA zostanie mentorami projektów społecznych. Efektem będzie także minimum 15 projektów młodzieży walczących z hejtem ukończonych w prawdziwym życiu – mówi Emir Chahed, menedżer programów ESG w Fundacji Zwolnieni z Teorii.

Fundacja Zwolnieni z Teorii jest organizatorem największej olimpiady dla uczniów szkół średnich i studentów. Zadaniem uczestników jest wymyślenie, a następnie zorganizowanie w zespole własnego projektu społecznego.

- W ten sposób młodzi robią coś dla innych, a przy tym sami uczą się współpracy i zarządzania projektami. Pracujemy z uczniami z 25% liceów i techników. Nasi uczestnicy zrealizowali już w sumie 4,5 tys. projektów społecznych, które dotarły do 35 mln odbiorców – mówi Aleksandra Chudaś, dyrektor zarządzająca w Fundacji Zwolnieni z Teorii.

Program rozpoczął się w listopadzie 2022 roku i potrwa do kwietnia 2023 roku.

 

kontakt dla mediów
Maciej Krzysztoszek
Rzecznik prasowy, UNIQA Polska
Maciej Krzysztoszek

maciej.krzysztoszek@uniqa.pl

informacje o firmie

UNIQA Polska


Spółki UNIQA w Polsce mają wszechstronną ofertę dla osób prywatnych, małych, średnich i dużych firm, ich pracowników oraz dla spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych, a także biur podróży. UNIQA jest liderem w ubezpieczeniach majątku spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych w Polsce. Na koniec 2021 roku przypis składki zakładów ubezpieczeń działających pod marką UNIQA wyniósł prawie 4 mld zł. Wypłaciły w tym czasie poszkodowanym 2,7 mld zł w roszczeniach i świadczeniach. Obsługują 5,5 mln klientów indywidualnych i ubezpieczają 80 tys. firm w Polsce. Z kolei UNIQA TFI i UNIQA PTE na koniec 2021 roku zarządzały aktywami o łącznej wartości 18,3 mld zł. Produkty UNIQA klient może kupić w dogodnym dla siebie miejscu: u agentów, brokerów, przez Internet, telefon oraz za pośrednictwem partnerów. Zakłady ubezpieczeń działające w Polsce pod marką UNIQA powstały w wyniku konsolidacji kilku firm ubezpieczeniowych, których obecność na polskim rynku sięga ponad 30 lat. Sama marka UNIQA jest obecna w Polsce od ponad 20 lat. Inwestorem strategicznym spółek jest europejski holding ubezpieczeniowy o austriackich korzeniach - UNIQA Insurance Group AG.

Więcej informacji: www.uniqa.pl


Grupa UNIQA


Grupa UNIQA należy do czołowych grup ubezpieczeniowych na rynkach w Austrii i Europie Środkowo-Wschodniej. Około 20 tysięcy pracowników oraz wyłącznych współpracowników obsługuje 15 mln klientów. UNIQA jest drugą co do wielkości grupą ubezpieczeniową w Austrii z ok. 21-proc. udziałem w rynku. W 2021 r. Grupa UNIQA zebrała 6,4 mld euro składki. Działa w 18 krajach europejskich. Jest obecna w 15 krajach w regionie Europy Środkowej i Wschodniej, m.in. Albanii, Bośni i Hercegowinie, Bułgarii, Chorwacji, Czechach, na Węgrzech, w Kosowie, Macedonii Północnej, Czarnogórze, Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji oraz Ukrainie. Do Grupy UNIQA należą również spółki ubezpieczeniowe w Szwajcarii i Liechtensteinie.

Więcej informacji: www.uniqagroup.com

załączniki

kontakt dla mediów
Maciej Krzysztoszek
Rzecznik prasowy, UNIQA Polska
Maciej Krzysztoszek

maciej.krzysztoszek@uniqa.pl

informacje o firmie

UNIQA Polska


Spółki UNIQA w Polsce mają wszechstronną ofertę dla osób prywatnych, małych, średnich i dużych firm, ich pracowników oraz dla spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych, a także biur podróży. UNIQA jest liderem w ubezpieczeniach majątku spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych w Polsce. Na koniec 2021 roku przypis składki zakładów ubezpieczeń działających pod marką UNIQA wyniósł prawie 4 mld zł. Wypłaciły w tym czasie poszkodowanym 2,7 mld zł w roszczeniach i świadczeniach. Obsługują 5,5 mln klientów indywidualnych i ubezpieczają 80 tys. firm w Polsce. Z kolei UNIQA TFI i UNIQA PTE na koniec 2021 roku zarządzały aktywami o łącznej wartości 18,3 mld zł. Produkty UNIQA klient może kupić w dogodnym dla siebie miejscu: u agentów, brokerów, przez Internet, telefon oraz za pośrednictwem partnerów. Zakłady ubezpieczeń działające w Polsce pod marką UNIQA powstały w wyniku konsolidacji kilku firm ubezpieczeniowych, których obecność na polskim rynku sięga ponad 30 lat. Sama marka UNIQA jest obecna w Polsce od ponad 20 lat. Inwestorem strategicznym spółek jest europejski holding ubezpieczeniowy o austriackich korzeniach - UNIQA Insurance Group AG.

Więcej informacji: www.uniqa.pl


Grupa UNIQA


Grupa UNIQA należy do czołowych grup ubezpieczeniowych na rynkach w Austrii i Europie Środkowo-Wschodniej. Około 20 tysięcy pracowników oraz wyłącznych współpracowników obsługuje 15 mln klientów. UNIQA jest drugą co do wielkości grupą ubezpieczeniową w Austrii z ok. 21-proc. udziałem w rynku. W 2021 r. Grupa UNIQA zebrała 6,4 mld euro składki. Działa w 18 krajach europejskich. Jest obecna w 15 krajach w regionie Europy Środkowej i Wschodniej, m.in. Albanii, Bośni i Hercegowinie, Bułgarii, Chorwacji, Czechach, na Węgrzech, w Kosowie, Macedonii Północnej, Czarnogórze, Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji oraz Ukrainie. Do Grupy UNIQA należą również spółki ubezpieczeniowe w Szwajcarii i Liechtensteinie.

Więcej informacji: www.uniqagroup.com