technologie transport

Linie Emirates i Generalna Dyrekcja ds. Rezydencji i Spraw Cudzoziemców podpisują przełomową umowę dotyczącą danych biometrycznych

15.11.2022 | Emirates

15 listopada 2022 r. – Warszawa, Polska – We współpracy z Generalną Dyrekcją ds. Rezydencji i Spraw Cudzoziemców w Dubaju (GDRFA) linie lotnicze Emirates oferują podróżnym z zagranicy możliwość przyspieszenia procedur lotniskowych dzięki wykorzystaniu danych biometrycznych.

Umowę podpisali Jego Ekscelencja generał porucznik Mohamed Ahmed Al Marri, dyrektor generalny GDRFA w Dubaju, oraz Adel Al Redha, dyrektor operacyjny Emirates. Uroczystość odbyła się w obecności kilku wyższych rangą urzędników z obu stron.

Strategiczne partnerstwo między GDRFA i Emirates to pierwsza tego typu umowa na świecie, która jest wspólnym wysiłkiem na rzecz dalszej poprawy innowacyjnych i cyfrowych doświadczeń podróżnych odwiedzających Dubaj. Umowa usprawnia procedury ruchu pasażerskiego w Terminalu 3 Międzynarodowego Lotniska w Dubaju oraz zapewnia szybsze i bardziej efektywne korzystanie z lotniska zarówno podróżnym, którzy mają przesiadkę w Dubaju, jak i tym, którzy przylatują do Dubaju jako miejsca docelowego.

- Dubaj jest jednym z najbardziej pożądanych destynacji na świecie, a w 2022 r. przybyło tutaj już ponad 8 milionów turystów. W dalszym ciągu wspieramy naszych kluczowych partnerów, dążąc do doskonałości i innowacji w pozycjonowaniu Dubaju jako wiodącego centrum biznesowego i ośrodka turystycznego na świecie – powiedział Jego Ekscelencja generał porucznik Mohammed Al-Marri.

- Emirates nieustannie inwestują w poprawę jakości obsługi klientów. Dziękujemy GDFRA za poszerzenie możliwości współpracy, komunikacji i koordynacji w celu zwiększenia wartości usług Emirates, dzięki czemu nasi międzynarodowi pasażerowie mogą „latać lepiej” z Emirates – podkreślił wagę i wartość umowy Adel Al Redha.

Korzystając z technologii rozpoznawania biometrycznego i wstępnie wypełnionej bazy danych biometrycznych GDRFA w celu identyfikacji podróżnych w wielu punktach na lotnisku, pasażerowie będą mogli szybko przejść przez odprawę, poczekalnie, boarding i kontrolę imigracyjną w terminalu 3 Międzynarodowego Lotniska w Dubaju. Systemy sztucznej inteligencji rozpoznają ich unikalne rysy twarzy i połączą się z ich paszportem w celu natychmiastowej weryfikacji tożsamości. Ta usługa była wcześniej dostępna tylko dla mieszkańców Zjednoczonych Emiratów Arabskich i obywateli państw GCC, pasażerowie międzynarodowi będą mogli z niej korzystać już w 2023 r. Wystarczy wyrazić oficjalną zgodę za pomocą aplikacji Emirates, w kioskach do samodzielnej odprawy Emirates lub osobiście przy stanowiskach odprawy Emirates na lotnisku.

Istnieje wiele innych powodów, dzięki którym klienci Emirates mogą cieszyć się szybką i bezproblemową podróżą:

Aplikacja Emirates – na całym świecie

Linie Emirates zachęcają pasażerów do pobrania aplikacji Emirates na telefon komórkowy, aby uzyskać łatwy dostęp do wszystkich szczegółów lotu. Użytkownicy aplikacji mogą śledzić swój bagaż, rezerwować i zmieniać loty, pobierać cyfrową kartę pokładową do większości miejsc docelowych, sprawdzać, jakie posiłki będą serwowane na pokładzie, zarezerwować usługę przejazdu z szoferem, a nawet wstępnie wybrać filmy, które obejrzą podczas lotu w systemie rozrywki pokładowej – ice.

Odprawa online – na całym świecie

Wszyscy pasażerowie mogą odprawić się online na 48 godzin przed odlotem, korzystając z opcji odprawy online na stronie www.emirates.com. Za pomocą kilku kliknięć mogą wybrać miejsce i preferowany posiłek, a także skorzystać z opcji podwyższenia klasy podróży w ostatniej chwili. Na lotnisku można zostawić bagaż w specjalnych punktach i pobrać cyfrową kartę pokładową.

Możliwość pozostawienia bagażu w nocy przed podróżą – Dubaj

W przypadku wylotu z Dubaju pasażerowie mogą odprawić się wcześniej i oddać bagaż na lotnisku 24 godziny przed wylotem lub 12 godzin przed wylotem w przypadku lotu do USA lub Tel Awiwu, a następnie przybyć na lotnisko i przejść bezpośrednio do stanowiska imigracji.

Odprawa z domu – Dubaj

Odprawa w domu to usługa Emirates dostępna w Dubaju i Szardży, realizowana przez DUBZ. Agenci DUBZ dokonują odprawy w domu, hotelu lub biurze klienta i zabierają bagaż, podczas gdy pasażerowie cieszą się resztą dnia, a późniejszybko przechodzą przez lotnisko. Usługę należy zarezerwować i opłacić co najmniej 24 godziny przed lotem i przejść do stanowiska odprawy na lotnisku do sześciu godzin przed odlotem.

Kioski do samodzielnej odprawy – Dubaj

Szybkim i łatwym rozwiązaniem na międzynarodowym lotnisku w Dubaju są kioski do samodzielnej odprawy Emirates. Podróżni mogą postępować zgodnie z instrukcjami na ekranie dotykowym i dokończyć proces odprawy, można też przy pomocy telefonu korzystać z kiosku bezdotykowo. Kiosk daje możliwość wyświetlenia planu podróży, wybrania miejsca i dodania numerów Emirates Skywards, a jeśli już dokonano odprawy online, istnieje również możliwość skorzystania ze strefy zrzutu bagażu do odprawy bagażu.

Możliwość korzystania ze światowej klasy rozwiązań wykorzystujących biometrię – Dubaj

W 2023 roku pasażerowie Emirates będą mogli wyrazić zgodę na wykorzystanie danych biometrycznych w aplikacji Emirates, w kioskach do samodzielnej odprawy lub osobiście przy stanowiskach odprawy Emirates. Dzięki temu będą mogli korzystać za każdym razem z bezdotykowego i szybkiego przejścia przez wiele punktów terminalu 3 międzynarodowego lotniska w Dubaju – odprawy, poczekalni, boardingu i stanowiska imigracji.

kontakt dla mediów
Elżbieta Górecka-Wysocka
Senior Account Manager, MSL
Elżbieta Górecka-Wysocka

elzbieta.gorecka-wysocka@mslgroup.com

informacje o firmie

O Emirates

Linie Emirates, największe linie lotnicze obsługujące pasażerów międzynarodowych, rozpoczęły działalność w Polsce w 2013 roku, wypełniając niszę w segmencie lotów długodystansowych. Dzienne połączenia z Warszawy do Dubaju obsługiwane są przez ultranowoczesne Boeingi 777-300ER w dwu- i trzyklasowej konfiguracji, oferując pasażerom nowy wymiar podróżowania.

Od momentu założenia w 1985 r. linie Emirates otrzymały setki międzynarodowych nagród za niezrównanej jakości obsługę pasażera. Flota linii składa się z 265 szerokokadłubowych maszyn, w tym 15 samolotów towarowych, i należy do najmłodszych w przestworzach. Linie Emirates obsługują loty w ponad 130 kierunkach w ponad 80 krajach Europy, Ameryki Północnej i Południowej, Bliskiego Wschodu, Afryki, Azji Południowej, Dalekiego Wschodu i Australazji.

Zapraszamy na stronę Emirates www.emirates.com

załączniki

kontakt dla mediów
Elżbieta Górecka-Wysocka
Senior Account Manager, MSL
Elżbieta Górecka-Wysocka

elzbieta.gorecka-wysocka@mslgroup.com

informacje o firmie

O Emirates

Linie Emirates, największe linie lotnicze obsługujące pasażerów międzynarodowych, rozpoczęły działalność w Polsce w 2013 roku, wypełniając niszę w segmencie lotów długodystansowych. Dzienne połączenia z Warszawy do Dubaju obsługiwane są przez ultranowoczesne Boeingi 777-300ER w dwu- i trzyklasowej konfiguracji, oferując pasażerom nowy wymiar podróżowania.

Od momentu założenia w 1985 r. linie Emirates otrzymały setki międzynarodowych nagród za niezrównanej jakości obsługę pasażera. Flota linii składa się z 265 szerokokadłubowych maszyn, w tym 15 samolotów towarowych, i należy do najmłodszych w przestworzach. Linie Emirates obsługują loty w ponad 130 kierunkach w ponad 80 krajach Europy, Ameryki Północnej i Południowej, Bliskiego Wschodu, Afryki, Azji Południowej, Dalekiego Wschodu i Australazji.

Zapraszamy na stronę Emirates www.emirates.com